Toon posts:

Coolermaster Aero7 doorgebrand, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben vandaag begonnen met een grote PC opruiming. dat wil zeggen: alle onderedlen eruit, alles stofvrij maken en de bekabeling weer netjes aanleggen (wat niet is gelukt btw ). :7

toen ik de pc aanzette ging alles ok. na een paar seconden rook ik een branderige geur. ik zet pc uit. toen moest ik even naar de overbuurman zijn gefixte laptop terug brengen. toen ik thuiskwam stond me PC uit. mijn ouders hoorden een hoop gepiep en zagen een klein beetje rook uit de kast komen....

ik snel alles gecheckt maar niets te zien. ik de pc aan doen, zag ik de dat fan van mijn Aero7 niet draaide. als ik hem een zet geef, draait ie ff waarna hij weer tot stilstand komt. nu blijkt dat die tredmolen aanloopt

ik heb de plastic behuizing rond die tredmolen weggehaald maar kon niets vinden. waarschijnlijk toen ik er met een plumeau de koeler wilde schoon vegen is er iets in blijven steken ofzo.

in ieder geval moet ik nu dus een nieuwe cpu koeler. ik koop hem bij www.alternate.nl
maar welke is nu de beste voor een AMD XP2500+?

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Nou, ik vraag me af of je CPU dit wel overleeft heeft. Heb je dit al gechecked? , anders kan je daar ook gelijk een nieuwe van halen.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben bang dat je meer moet gaan vervangen dan alleen een koeler :/

Verwijderd

Topicstarter
CPU (2500+) is nog steeds heel gelukkig. mede dankzij ingrijpen van mijn ouders (nog dank daarvoor) _/-\o_

ik had nog een cpu koelertje liggen voor een AMD XP2200+ d8 ik. heb die koeler nu met 1 schroefje vast zitten; andere schroefje provisorisch er in gedaan; houd hem bovenaan het koelbok tegen naar beneden glijden voor de rest de casefans allemaal op cpu blok gericht; zijpanelen eraf. en in bios op 1300 Mhz laten lopen met 133 Mhz FSB. stabiel en 38 graden.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:00

DataGhost

iPL dev

ik heb zelf een Thermaltake Volcano 11+ voor mijn athlon T-bird 1560... werkt perfect, weinig geluid en goede koelprestaties. gaat tot 3400+ dus moet bij jou zeker werken.. deze hebben ze volgens mij niet bij alternate, maar check dan ff de http://www.tweakers.net/pricewatch
daar staat ie wel in

edit// oeps ik voel me genaaid... ik ehb toen 40 euro betaald ervoor (4 maanden terug, en niet bij alternate btw) en nu staat bij alternate zelfs de Volcano 12, voor 29 euro... daar zou ik voor gaan dan (wilde ik kopen maar was er toen nog niet)

edit2// deeplink: http://www5.alternate.nl/...Us%20Socket%20A%20Koelers

[ Voor 42% gewijzigd door DataGhost op 24-12-2003 21:13 ]

• Kramers
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Op zich is een standaard koeler voldoende om een CPU te koelen. Ik weet niet of je je systeem ook overklokt maar anders voldoet dat toch prima?

(ik vermoed dat je niet overklokt, aangezien je CPU nog steeds leeft - anders heb je wel hééél veel mazzel :P )

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

Ik heb een Zalman CNPS 6000cu. Lekker koel. Heb nu een Barton 2500+@3200+ --> 40°C idle. En nog goed stil ook

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 20:55

jotheman

Was like that when I got here!

Er zit garantie op die Aero7's als ze doorbranden, is vaker voorgekomen en Coolermaster weet ervan en biedt er garantie op. Ga dus terug naar de winkel, doen ze 't daar niet, dan rechtstreeks naar Coolermaster. Je bent niet de 1e waarbij dit gebeurd is. Suc6 ermee nog :)

edit:
Dit is dus wel alleen als ie niet door je eigen toedoen is doorgebrand! :) Ik las ff niet goed, moet je ff kijken of je hier garantie op krijgt, je kunt 't allicht proberen.

[ Voor 31% gewijzigd door jotheman op 24-12-2003 21:17 ]

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al verschillende review gelezen over de Therm. Volc. 12. zijn allemaal positief dus waarschijnlijk dat ik die neem.

andere mensen nog suggesties evt.?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:47
Ik heb zelf een zeer stille Zalman 7000-Cu.
Deze houd mijn AMD XP 2500+@2370, 1.88V op 35C stressed.
En hij is ook zeer stil.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Bekend probleem bij die Aaro7 modellen. Is bij de Aero7+ gefixt.
Dus ik denk dat je gewoon garantie moet claimen.

Verwijderd

Ik heb de Coolermaster HAC, de voorloper vande aero-serie. Coolt heerlijk, alleen zoals al wordt vermeld schijnen er bij sommige doorbrand problemen te zijn. Dus ik zou een goed alternatief zoeken een volcano ofzo 8)7

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat zal ik dan wel ff doen. dan nog een vraagje. weet iemand uit z'n hoofd wat het maximale gewicht is wat een socket A aankan? ik weet dat het te vinden is op www.amd.com maar ik vind die site zo rommelig dus ik d8: misschien is er een user die dit zo oplepelt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 21:47:
ok, dat zal ik dan wel ff doen. dan nog een vraagje. weet iemand uit z'n hoofd wat het maximale gewicht is wat een socket A aankan? ik weet dat het te vinden is op www.amd.com maar ik vind die site zo rommelig dus ik d8: misschien is er een user die dit zo oplepelt?
Is daar echt een maxima aan dan :? . Volgens mij kunnen alle coolers die je tenminste inde winkel koopt er makkelijk op ;) . Daarnaast als je je kast niet beweegt zal er best veel aan kunnen hangen! :9

*waarvoor wil je het weten dan >:)

• alushin
  • Laatst online: 04-02 13:47
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps7000a-alcu.htm

Hier staat een waarschuwing dat de A Sockets maar 300 gram aankunnen. ik heb zelf de 7000CU deze is 773 Gram!! en dat houd hij met gemak (Asus A7N8X)

als je voor stilte gaat raad ik deze echt aan (dan hoor je natuurlijk wel de rest van je pc ;))

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 10:47
erik9287nl schreef op 24 december 2003 @ 21:45:
Bekend probleem bij die Aaro7 modellen. Is bij de Aero7+ gefixt.
Dus ik denk dat je gewoon garantie moet claimen.
da's dus echt ONZIN...

De aero 7 is een losse cooler (oftewel een soort casefan)
De aero 7+ is gewoon een koelblok met de aero 7 erop.

Verwijderd

Topicstarter
denk het niet want ik kocht een Coolermaster Aero7 en daar zat een koelblok bij.

Verwijderd

OverSoft schreef op 24 december 2003 @ 22:07:
[...]

da's dus echt ONZIN...

Dit is dus dikke onzin van jou, er is verschil tussen die twee, kijk maar op de site van coolermaster! :9

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 20:55

jotheman

Was like that when I got here!

OverSoft schreef op 24 december 2003 @ 22:07:
[...]

da's dus echt ONZIN...

I think you need to check the record. De oude Aero7 was de 1e uit die serie en was een gewone HS + Fan, een vrij flink koelblok. De Aero7+ is dezelfde Fan + een iets ander (kleiner) Heatsink koelblok aangezien de Aero7 niet op ieder moederbord pastte aangezien de HS wel eens iets (vraga me niet wat) kon aanstooten.
Beide zijn volledige processorkoelers hoor.

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
de RAM-modules waren soms het probleem :)

• Exigence

Exigence

dnkroz

jotheman schreef op 24 december 2003 @ 22:11:
[...]

I think you need to check the record. De oude Aero7 was de 1e uit die serie en was een gewone HS + Fan, een vrij flink koelblok. De Aero7+ is dezelfde Fan + een iets ander (kleiner) Heatsink koelblok aangezien de Aero7 niet op ieder moederbord pastte aangezien de HS wel eens iets (vraga me niet wat) kon aanstooten.
Beide zijn volledige processorkoelers hoor.
Nee, ook de fan is iets aangepast, zodat hij niet zomaar op elk momen kan doorbranden.

De Aero7 -> niet-doorbrand safe
De Aero7+ -> 99,999% doorbrand safe

Zeg maar :P

Verwijderd

Topicstarter
Thermaltake Volcano 12 :) heb een stuk of 5 review gelezen. waren allemaal te spreken over de koelprestaties, geluidsniveau was ook ok. nadeel was alleen de grootte en het ontbreken van fingerguards maar dat boeit me niet :)

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
Hmm gelukkig is die van mij nooit doorgebrandt :P Gebruik het al een half jaar :D
Kheb BTW Aero 7+

[ Voor 10% gewijzigd door Oguz286 op 24-12-2003 22:51 ]

• Exigence

Exigence

dnkroz

Oguz286 schreef op 24 december 2003 @ 22:51:
Hmm gelukkig is die van mij nooit doorgebrandt :P Gebruik het al een half jaar :D
Kheb BTW Aero 7+
Ja, dat is dus ook de verbeterde versie :z (Let op de +)

De PLUS versies hebben daar geen last van. Da´s al de 3e keer dat ik dit verkondig 8)7

Naja, het is laat.

Verwijderd

Topicstarter
ik las dat de onderkant van het koelblok (wat dus op de die komt van de cpu) van die Therm. Volc. 12 niet echt 100% glad was. kan ik dat zelf proberen op te schuren?

• darkdesign
  • Niet online
Schroef gewoon een 80mm fan op dat onderstuk van je aero7+, hebbik al gekeken, en dat past, de temps zijn ook even hoog. Zo ben je een stuk goedkoper uit.

edit// Het is ook nog een stuk stiller met een 80mm, die normale maar echt veel lawaai

[ Voor 24% gewijzigd door darkdesign op 25-12-2003 10:57 . Reden: typefout ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier nog een 80x80x25mm casefan liggen maar die past niet :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 11:02:
ik heb hier nog een 80x80x25mm casefan liggen maar die past niet :(
Ook niet met een beetje scheef schroeven? Of koop zo'n converter, van 80mm naar 60mm.

Verwijderd

Topicstarter
ik koop gewoon een totaal nieuw setje. toen ik erachter kwam dat me koeler stuk was heb ik de draden die nog niet waren weggewerkt gewoon in me kast gepropt omdat ik toch dat ding weer half uit mekaar moet halen. dus dan ga ik wel voor poging 2 en dan GOED.

ik denk btw dat mijn cpu niet is doorgebrand door mijn temp-beveiliging.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:22

BertV

Handgemaakt

Er is een terugroepactie geweest...

Ik heb van Mycom kostenloos een Aero lite mogen ontvangen.
( Lite koelt op een rare manier beter dan Aero 7)

topic lezen BertV :P

[ Voor 9% gewijzigd door BertV op 25-12-2003 11:22 ]

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Topicstarter
The_Greater schreef op 24 december 2003 @ 21:44:
Ik heb zelf een zeer stille Zalman 7000-Cu.
Deze houd mijn AMD XP 2500+@2370, 1.88V op 35C stressed.
En hij is ook zeer stil.
die is toch lood en loodzwaar?

Verwijderd

Topicstarter
- ik kan de editknop ff niet vinden -

en moet je die koeler (die Zalman 7000Al-Cu) met schroeven op het mobo vastzetten en past dze koeler op elk mobo? aangezien hij errug groot is.... ik heb een Abit NF7-S Rev 2.0

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Beetje off topic maar ik zie echt lage temperaturen met de Zalman 7000 serie op 2500+ Barton @ 3200+ en hoger. Mijn temps zijn echt veel hoger. Slechte cpu's of iets anders? Just asking!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 17:19:
[...]

die is toch lood en loodzwaar?
Wel zwaar maar zit direct op het moederbord gemonteerd m.b.v. de gaten om je cpu. Niet echt een probleem dus!

Verwijderd

acidfever schreef op 25 december 2003 @ 17:52:
[...]

Wel zwaar maar zit direct op het moederbord gemonteerd m.b.v. de gaten om je cpu. Niet echt een probleem dus!
Het probleem is dan wel: dat aardig wat mobo's GEEN gaten om hun socket hebben ;)

• Exigence

Exigence

dnkroz

Maar hij heeft een NF7-S :z

Verwijderd

Topicstarter
idd, toen ik me pc uit elkaar haalde zag ik 4 gaten rond de socket zitten :) dus als ik dan die 7000 kan gebruiken is dat natuurlijk hartstikke mooi!

Verwijderd

Topicstarter
acidfever schreef op 25 december 2003 @ 17:52:
[...]

http://www.zalman.co.kr/e...motherboard_list_eng.html

ik kan niet wijs worden uit deze tabel. klopt het nou volgens deze pagina dat mijn Abit NF7-S (rev 2.0) WEL compatible is met die Zalman 7000A-CU of NIET. :S

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Staat volgens mij i.d.d. een kruisje mij incompatibel.

Vreemd!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 11:24

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

och Master, ga anders eens kijken bij thermalright.. de Slk 947 oid :) koelt als een gek hierow (ik heb slk-900-u, barton 2500 @ stoch idle 31 en streswsed 35.. dusja.. prestaties zijn wel geil :)) www.thermalright.com staat ook lijstje met compitable mobo's :) en wat d8 je van de sp-97.. dies wel compitable met je nfs mobo :)

edit: hmm de 947 past niet op je mobo.. 900 wel.. mits je aangepaste schroefjes hebt :)

[ Voor 26% gewijzigd door MisteRMeesteR op 25-12-2003 20:50 ]

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zag op www.eynstein.nl de Thermal Right SLK-900A voor 47,48 euro. volgende de thermalright site pastie op elk AMD socket A mobo. als ik daarbij dan een Papst 8x8 cm fan aanschaf van 15,98 euro, heb ik dan een goede luchtkoelingsset? ik heb hier nog Coolermaster koelpasta liggen. ook vervangen door arctic silver en zoja, welke dan op www.eynstein.nl?

nog 1 vraag: hoe zwaar is die SLK900A en kan ik die evt. ook door die gaten vastmaken die naast de socket zitten?

Verwijderd

Topicstarter
laat maar allemaal. ik ben er BIJNA uit.

ik heb nu de keuze tussen een:

- Thermalright SLK-900A met een 80x80mm Papst fan (alles bij elkaar met verzendkosten e.d. bijna 80 euro.

- Thermaltake Volcano 12 met fan EN fancontroller (alles bij elkaar met verzendkosten e.d. rond de 40 euro.

Nu wil ik alleen nog maar het volgende weten. Is het prijsverschil gerechtvaardigd als je kijkt naar hoeveel beter die Thermalright is? Hij is, beter dat is een feit. Maar is hij ook zoveel beter om een prijsverschil van ~ 40,- euro te rechtvaardigen?

Omgerekend naar guldens zijn ze allebei duur.... Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/SWB/200305/1053167459_0.gif
Pagina: 1