Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nokia 6600 met pc[BT] verbinding werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nokia 6600 een een usb dongle van sitecom. Nu ben ik al een tijd bezig maar krijg ik de verbinding niet goed aan de praat en dus PCsuite van Nokia ook niet....

Hij vindt de gsm via my bluetooth places. Als ik hem vraag een verbinding vraag te maken met de bluetooth serial port krijg ik de volgende error:

The bluetooth serial port connection failed: The remote device closed the connection

De computer maakt wel even verbinding want er wordt gevraag om een wachtwoord en dit gaat gewoon goed.....

Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-11 20:43

Nitai

Live the life you love.

Ik had hetzelfde probleem, ik heb toen nieuwe drivers voor mijn MSI bluetooth dongle geinstalleerd en na een herstart deed de verbinding het.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist heb ik de nieuwste drivers gedownload en geinstalleerd maar nog steeds het zelfde probleem.

Ik vrees ook niet dat het in de software zit maar in de verbinding met de bluetooth dongle... rechts van de windows taakbalk staat een icoon dat de bluetooth verbinding niet werkt. Wanneer ik dit open kan ik niet zo snel iets vinden waarbij het fout gaat. Weet iemand of er iets verkeerd is ingesteld of dat het Bluetooth dongle gewoon niet goed is??

Verwijderd

Hee heb t zelfde gahd met een dongle van Conceptronic

ben er uit eindelijk uit gekomen...

Paar tips want hoe t preciezs ziet weet ik niet...

Je krijgt steeds die error...probeer eerst eens je telefoon opnieuw aan te doen...wil helpen...werkte bij mij ook...

Je moet in dongle prog...aangeven dat je wilt verbinden op een poort die hoger zit dan poort 10 en elf ik zelf gebruik 12 :P

En het beste als je dus probeert te connecten is vanuit de computer dat te doen...als ze nog niet gepaired zijn...

Het beste kan je dit doen door verbinding te maken bij het gedeelte

entire bluetooth neighbourhood

En ik weet niet of t t zelfde is bij jouw prog
je moet namelijk een bluetooth serialport aanmaken
Dit doe je bij configuration en dan onder Local services En dan proberen wat ik deed zoals hierboven...

als je er nie uitkomt en wat ik zeg komt wel bekend voor mail me dan op
dirkjl@hotmail.com

• Revodrone
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:57
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Ook na de nieuwe drivers nog steeds dezelfde foutmelding. Als ik via my bluetooth device een serial cable connection tot stand wil brengen geeft hij deze foutmelding. Bij mij is het wel zo dat een paar seconden later wordt gevraagd om een serial cable connection tot stand te brengen (af en toe een paar keer doen). Dit gebeurd volgens mij weer via mRouter die ook aan staat. Daarna is er verbinding en kan ik vanalles installeren op mijn mob. Is dat bij jou ook niet zo?

Ik heb wel nog steeds een probleem met PC suite, als ik die voor het eerst opstart moet ik een naam invoeren, maar elke naam die ik invoer is ongeldig, dus kan ik het programma niet in!!! Kent iemand hier een oplossing voor?

Op een dag.......ben je het allemaal vergeten

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, hij connect via serial connection dan geeft ie die "remote closed connection" fout maar vervolgens is er dan toch een connection. dit voor een minuut ofzo en dan valt ie weer uit.

Op de telfoon zelf kan ik wel een foto of video naar de computer toezenden dus het zou moeten werken.

pc suite werkt ook niet want ik kan alleen een infraroodpoort kiezen (die ik niet heb) en geen compoort voor de bluetooth :(

ik werk met een msi usb BToes dongle met de nieuwste drivers en een nokia 6600.

Verwijderd

Zelf had ik dit probleem ook met mijn Nokia 6310i. Las dat de firmware van deze telefoon alleen een connectie kon maken met Nokia Phone Editor/PC suite met een speciale BT-dongel van Nokia zelf.

Gelukkig is er een firmware-update gekomen. Nadat mijn firmware vernieuwd is, werkt het wel. Kijk hier dus ook ff naar.

Verder valt het me op de mijn verbinding er regelmatig uit knalt als ik Nokia Phone Editor niet heb draaien. Zet die dus ook aan. Verder zou ik eerst alle beveiligingen ff uitzetten, oftewel zonder verificatie-code's. En probeer ook met de nieuwste software te werken ipv met de bijgeleverde progs op cd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels wel een aantal stappen verder. Op twee andere computers heb ik t werkend gekregen.... T zit m in de mRouter op de taakbalk. Wanneer ik de eigenschappen bekijk staan er bij de ene computer wel meerdere comp poorten en bij de andere weer niet.
Ik heb al gemaild met sitecom en wanneer ik meer eet zal ik het posten.

Verwijderd

Gelukkig is er een firmware-update gekomen. Nadat mijn firmware vernieuwd is, werkt het wel. Kijk hier dus ook ff naar.

Helaas doen we op GoT niet aan het handelen in Firmwares

[ Voor 37% gewijzigd door Xandrios op 18-02-2004 19:27 ]

Verwijderd

dit is normaal je moet maar eens wachten en dan zie je dat hij wel verbinding gaat maken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 20:00:
Hee heb t zelfde gahd met een dongle van Conceptronic

ben er uit eindelijk uit gekomen...

Paar tips want hoe t preciezs ziet weet ik niet...

Je krijgt steeds die error...probeer eerst eens je telefoon opnieuw aan te doen...wil helpen...werkte bij mij ook...

Je moet in dongle prog...aangeven dat je wilt verbinden op een poort die hoger zit dan poort 10 en elf ik zelf gebruik 12 :P

En het beste als je dus probeert te connecten is vanuit de computer dat te doen...als ze nog niet gepaired zijn...

Het beste kan je dit doen door verbinding te maken bij het gedeelte

entire bluetooth neighbourhood

En ik weet niet of t t zelfde is bij jouw prog
je moet namelijk een bluetooth serialport aanmaken
Dit doe je bij configuration en dan onder Local services En dan proberen wat ik deed zoals hierboven...

als je er nie uitkomt en wat ik zeg komt wel bekend voor mail me dan op
dirkjl@hotmail.com
ik zit ook met dezelfde dongle hij heeft het eerder altijd goed gedaan (of goed maar hij deed het) nu doet die het niet meer dus dongle opnieuw geinstalleerd en pc suite opnieuw nu kan ik wel zenden naar mijn nokia 6600 maar ik kan niet via pc suite de tel benaderen (geen verbinding) iemand ???

ik dacht ik open geen nieuw topic omdat die anders toch dicht word getimmerd

O-)
Pagina: 1