Toon posts:

Trojan Horse Backdoor Divux J

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Sinds kort heb ik een irritante melding van een virus.
Als WINDOWS XP opstart gebeurt er in eerste instantie niets. Maar laat ik deze aanstaan zonder iets te doen dan meldt hij de huidige gebruiker af. Vervolgens als ik weer iets wil doen licht het scherm weer op en staat er een virusmelding op het scherm waarin de verschillende gebruikers kunnen inloggen.

trojan horse backdoor.divux.j

Dit virus staat in de map c:\system volume information\...
Op geen enkele mogelijkheid kan ik deze map vinden. Waarschijnlijk met een normale reden, maar die zou ik dan graag willen weten. Hoe verwijder ik dit virus dus?

Ik hoop dat iemand het antwoord weet.
Waarvoor heel veel dank!

Groetjes
MeanRat

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat is waar systeemherstel/system restore data wordt opgeslagen, zet die optie maar even uit en doe dan een scan.

[ Voor 84% gewijzigd door Mike Jarod op 24-12-2003 20:56 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je kunt die map niet vinden omdat dat een systeemmap is, en jij hebt uitgezet dat je em kan zien. Dat kan je aanzetten bj Extra > Mapopties :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb de map gevonden. Alleen is de toegang geweigerd. En als ik een scan doe alleen op die map zegt ie ook nog steeds dat er geen virussen gevonden zijn. Ik denk dat hij nix vindt omdat hij er dus in principe niet in mag kijken. Ik heb rechtermuisknop gedaan op de map om de instellingen aldaar aan te passen, maar ik zie nergens een beveiligingsoptie die ik tijdelijk even uit kan zetten. Ik hoop dat jullie me het tweede stapje ook kunnen vertellen en dan ga ik heel blij zijn :D.

Bedankt!
MeanRat

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zover ik weet hoef je er zelf ook niet te zijn. Je virusscanner kan er wel bij. Zet zoals ik al zei even systeemherstel uit, en scan dan je hele harde schijf.

Welke AV gebruik je?

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Je moet properties doen van de system volume information map, dan bij security jou username toevoegen. Nu kan je wel in system volume information kijken, en waarschijnlijk vindt ie het virus dan wel.

Verwijderd

Topicstarter
Begrijp jij het begrijp ik het... 8)7

Ik heb misschien wel een beetje verstand, maar er zijn er veel meer die meer verstand hebben dan dat er mensen zijn die minder verstand hebben dan ik. Dus ik denk dat men hier ook wel antwoord op weet?

Alles gedaan wat jullie me adviseerden. Systeemherstel uitgezet en ik heb alles gescand, ook een specifieke scan die alleen maar de map /system volume information/ controleerde.

Resultaat: helemaal niks

Gewoon clean. Oke, ik heb nog niet getest of het virus weer terugkomt, maar ik kan je voor 90% verzekeren dat als ik de computer een tijdje niet gebruik en hij weer uitlogt, dat er dan gewoon weer een fijn virusje inzit. Mij niet snappen, sorry.

Hopelijk iemand anders wel!

Groetjes en alweer bedankt!
MeanRat

• Rob_de_Rechter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 11:53

Rob_de_Rechter

Dixeram

Het na een tijdje niet gebruiken uitloggen is normaal: mits je daarmee bedoelt dat je het inlogscherm weer te zien krijgt. Dat doet mijn XP ook, en volgens mij die van iedereen. Let op: het ding logt niet werkelijk uit, maar je krijgt het inlogscherm weer te zien.

Krijg je die 'virusmelding' ook te zien als je je computer net aan hebt gezet en je moet daadwerkelijk inloggen?

Maar hij sloeg haar hersens niet in, want tussen droom en daad // staan wetten in de weg en veelal praktische bezwaren // en zwaarmoedigheid, die niemand kan verklaren // die des avonds komt, voordat men slapen gaat

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 19:46
Weet je zeker dat het trojan horse backdoor.divux.j is?
Er is namelijk in de viruslijsten niets te vinden over dit ding. Wat ik wel vind is http://www3.ca.com/virusinfo/virus.aspx?ID=37541 maar die heeft hele andere karakteristieken.
Heb je Windows XP Pro, en welke taal (NL of UK?)
Wat je zou kunnen proberen is een online scanner laten draaien via
http://www3.ca.com/virusinfo/virusscan.aspx (accepteer dan wel het certificaat!). Zorg dan wel dat je eerst je eigen virusscanner gestopt hebt, inclusief de processen die ervan lopen.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat opnieuw inloggen is normaal dat weet ik. Je ziet het niet als je de computer opnieuw opstart, maar alleen na een tijdje als de computer dus na de schermbeveiliging automatisch weer teruggaat naar het inlogscherm. Alleen heb ik het vandaag nog niet gehad, echter heb ik niet zoveel uitgespookt met de computer. Dus ik ben nog niet overtuigd dat het virusje weg is.

Plus, het is wel degelijk de divux.J. Dat geeft de virusscanner aan. Online virusscannen hebben we geloof ik ookal gedaan, maar misschien niet met de huidige virusscanner die we nu hebben uit te zetten. Doen we dat ook nog even.

We hebben trouwens AVG virusscanner. Er wordt beweerd dat deze erg goed is. En het lijkt me ook niet waarschijnlijk dat hij een bepaald virus alleen op zijn virusschild kan waarnemen en niet als je een scan uitvoert. Hij is dus echt weg lijkt wel, of staat op een plek waar ik niet bij kan komen.

Ik moet nu weg, dus probeer online te scannen als ik weer terugben. Misschien dat anderen nog wel mooie ideeën hebben. Zo niet, een prettig kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar toegewenst! :D

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 10:28:
Ik heb misschien wel een beetje verstand, maar er zijn er veel meer die meer verstand hebben dan dat er mensen zijn die minder verstand hebben dan ik. Dus ik denk dat men hier ook wel antwoord op weet?
Goede reden om het nog eens goed zelf te proberen en wat rond te zoeken, bier op GoT is het ook heel goed te vinden en meteen de eerste hit bij [google=system volume information] geeft namelijk een heel eenvoudig stappenplan wat je moet doen om toegang te krijgen :Y)
Check dus even dit om te zien hoe je toegang krijgt.
Gewoon clean. Oke, ik heb nog niet getest of het virus weer terugkomt, maar ik kan je voor 90% verzekeren dat als ik de computer een tijdje niet gebruik en hij weer uitlogt, dat er dan gewoon weer een fijn virusje inzit. Mij niet snappen, sorry.
Haal je internetverbinding even weg, zorg dat je geen overbodige services draait (zie dit, bijv. je Messenger services wil je zeker even uitschakelen afhankeljk van je patches). En over pastches gesproken: je hebt alle Windows updates geinstalleerd als je een internetverbinding hebt?
Groetjes en alweer bedankt!
MeanRat
offtopic:
Het steeds groeten is trouwens niet nodig hoor. Groeten is natuurlijk wel netjes (maar op GoT helemaal niet nodig: we weten al wie je bent), maar in elke post hoeft dat zeker niet: dat doe je in een gewoon gesprek ook niet na elke zin ;)
Oeh en graag gedaan & ook jij hele prettige dagen :*

Maar geef jezelf dus even toegang tot de sysvolinfo dir en scan nog eens.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1