Toon posts:

Voeding mist witte draad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

Heb een ATX voeding gekregen. De mobostekker mist echter een witte (grijze?) draad. Het gat in de stekker is gewoon leeg. Volgens mijn asus mobo boekje is dat de -5 V aansluiting. De nieuwe voeding heeft echter wel een p4-aansluiting, iets wat mijn oude atx niet heeft. Wanneer ik de nieuwe voeding aansluit, dan gaat de led op het mobo wel branden, maar de voeding/pc slaat verder niet aan: er gebeurt niets, geen HD activiteit, niets.

Ik heb de om dit te tikken de oude voeding er maar weer even op geprikt. Maar hopelijk geeft een van jullie mij de gouden tip hoe dit op te lossen.

Fijne kerst,

da

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:44

Super_ik

haklust!

denk dat er wel meer niet deugt aan die voeding dan, als de hd's nog niet eens opspinnen :?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Super_ik schreef op 24 december 2003 @ 20:39:
denk dat er wel meer niet deugt aan die voeding dan, als de hd's nog niet eens opspinnen :?
edit :P
Beetje brakke post en iemand anders verwoorde het beter.
Mijn fout.

[ Voor 29% gewijzigd door Roberto op 24-12-2003 21:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm. Dus er is niet een of ander pootje wat ik moet bruggen om de voeding "aan" te zetten? Ik heb de suspend switch er wel aan hangen, maar is er niet nog zoiets? Het is trouwens een Dell-voeding...

Verwijderd

In principe zou je mobo er geen problemen mee moeten hebben, en gewoon moeten werken.

In principe dus... Want de -5V is voor zover ik me nog weet te herinneren alleen benodigd voor de com-poorten.

Maar, Dell heeft een tijd, net als Compaq met anders bedrade voedingen gewerkt... die wel voorzien waren van de standaard stekkers... Ik meende dat ze daarmee tegenwoordig gestopt waren, maar je weet maar nooit.

Dus misschien eigenlijk wel goed dat de voeding behalve de +5VSB niet de volle lading op de +3,3V, 5V en 12V heeft gezet.. :X

Controleer iig de rest van de bedrading eens.

Om de voeding te checken zal je de groene draad(#PS-ON) met een aarde moeten verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
Super! Ik ga de meter eraan hangen. Mooi verhaal.

Verwijderd

-5V is niet noodzakelijk > Welke spanningen heeft een mobo echt nodig?

en die voeding kun je het beste even belast nameten > [rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml]

Een P4/12V aansluiting kun je ook zelf maken (zie link net hierboven voor pinout), of kant-en-klaar een molex>P4 converter snoertje voor kopen.

Wat betreft je startproblemen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 21:39 ]

Pagina: 1