Ik heb een (gare
) compaq pc met een vaag moederbord( 06E4h
) met daarin een Athlon thunderbird 1.1ghz cpu....die loopt op 100mhz (effectief 200mhz dacht ik), bij meerdere programma's staat dat me moederbord ook 133mhz (266mhz effectief toch?) ondersteund...nou heb ik een behoorlijk oude bios ( zo'n 2 jaar oud, lol
) en ik kan nergens een update vinden
..... ik wou dus vragen of ik met dit mobo'tje een Athlon XP 2400+ 266mhz kan nemen?
Je zal toch eens met het typenr/naam van die pc op google/hp site moeten gaan kijken.
edit: antwoord zal waarschijnlijk nee zijn
edit: antwoord zal waarschijnlijk nee zijn
[ Voor 27% gewijzigd door Mike Jarod op 24-12-2003 20:28 ]
Ga er maar vanuit dat je mobo niet verder gaat dan de Ahtlon XP's Palomino
aangezien de Palo en de Thunderbird hetzelfde voltage gebruiken, en de Thoroughbred een lager voltage gebruikt
Dus maximaal een 2100+ Palo (denk ik) Heb je verder SiSoft Sandra al gedraait?
aangezien de Palo en de Thunderbird hetzelfde voltage gebruiken, en de Thoroughbred een lager voltage gebruikt
Dus maximaal een 2100+ Palo (denk ik) Heb je verder SiSoft Sandra al gedraait?
Verwijderd
mobo (icm met biosTyranium schreef op 24 december 2003 @ 20:28:
En komt dat dan door me mobo of me bios ?.....
Dat hangt af van je moederbord, maar ik durf een redelijk kapitaaltje te zetten dat het niet gaat. Gaat erom dat een T'bred niet ondersteund wordt e.d.
Bovendien als er geen nieuwere bios'en meer beschikbaar zijn (twee jaar) kan je er rustig vanuit gaan dat het niet kan.
Bovendien als er geen nieuwere bios'en meer beschikbaar zijn (twee jaar) kan je er rustig vanuit gaan dat het niet kan.
'When you're not paying for the product, you are the product!'
hey ik heb net een 2400+ in me mobo gestoken en hij doet het
..kom maar op met dat kapitaaltje
lol nee grapje, toch bedankt voor de info mensen
Dus samengevat:
T'bred gaat zeker niet...
Palomino misschien...
?
T'bred gaat zeker niet...
Palomino misschien...
?
[ Voor 7% gewijzigd door Tyranium op 24-12-2003 20:35 ]
Palomino zou kunnen, maar ik hou een redelijke slag om de arm. Hangt heel erg af welke chipset je pc heeft en of je bios je cpu dan herkent en ook op de juiste snelheid werktTyranium schreef op 24 december 2003 @ 20:35:
Dus samengevat:
T'bred gaat zeker niet...![]()
Palomino misschien...
?
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Al bij Compaq/HP op de site gekeken?Tyranium schreef op 24 december 2003 @ 20:26:
Ik heb een (gare) compaq pc met een vaag moederbord( 06E4h
) met daarin een Athlon thunderbird 1.1ghz cpu....die loopt op 100mhz (effectief 200mhz dacht ik), bij meerdere programma's staat dat me moederbord ook 133mhz (266mhz effectief toch?) ondersteund...nou heb ik een behoorlijk oude bios ( zo'n 2 jaar oud, lol
![]()
) en ik kan nergens een update vinden
..... ik wou dus vragen of ik met dit mobo'tje een Athlon XP 2400+ 266mhz kan nemen?
Zoeken op naam en model etc klik hier
Ja heb al op de HP site gekeken...niks.. owjah ik weet bijna zeker dat ik een VIA KT133A / VIA Apollo pro chipset heb.
[ Voor 170% gewijzigd door Tyranium op 25-12-2003 10:02 ]
Pagina: 1