Toon posts:

gf fx 5900 ultra dawn demo probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een MSI twin flow GEFORCE FX 5900 ULTRA (256mb ddr) in me pc (agp 4x moederbord - amd athlon 1333 mhz) zitten. Alles werkt eraan. Behalve de officiele nvidia demos DAWN - DUSK - GAS STATION - OGRE etc.... De oudere geforce 3 tot 4 demos werken allemaal! Ik snap er niks meer van. Ik start dawn of 1 van de andere FX demos op en hij doet moeilijk met de foutmelding van windows VERZENDEN OF FOUTEN RAPPORT NIET VERZENDEN...

Heeft iemand een geforce FX kaart met zelfde probleem en / of heeft iemand dit opgelost? Ik zou graag dit probleem op willen lossen. Suggesties of tips zou ik heel fijn vinden.

Alvast Bedankt.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Zou het niet zo kunnen zijn dat je pc die demo's niet trekken? Kan voor de rest niet zien wat er in zit natuurlijk, maar een Athlon 1333 is niet echt meer state of the art tegenwoordig ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

welke windows versie gebruik je?

kortom:

• wat zijn je systeemspecificaties
• je OS
• andere PCI kaarten
• Mainboard fabrikaat

zo kunnen we het dus nooit niet achter komen (we zijn helaas niet helderziend)

Is een algemeen feit dat de demos Windows XP minimaal nodig hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door nIghtorius op 24-12-2003 19:25 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

DirectX 9 geïnstalleerd?

Koekie?

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

probleem van die demos zijn dat ze OpenGL zijn. dus directx9 heeft er niks mee te maken.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

Owja :9

Weet ik dat, heb zelf een Radeon :*)
Daar schijnt die Dawn demo ook mee te werken trouwens...

Koekie?

Verwijderd

Topicstarter
Windows versie: WINDOWS XP PRO SP 1
AMD ATHLON 1333 mhz (NIET AMD XP!) (btw ut2003 geeft weleens na een crash 1337 mhz aan haha >:) )
512 mb sdram :P
Had sblive 5.1 erop zitten maar die gaf problemen met spellen (vastlopers) dus nu heb ik gewoon onboard sb
Mainboard Fabrikant: FIC merk AZ11EA

Zou het btw niet aan de instellingen in de BIOS zijn (AGP APERTURE SIZE etc....) ?

BTW sinds de EURO kan ik moeilijk pc uitbreiden als alleen verdienende vader. Dus maak geen opmerkingen dat mijn pc te oud is dat weet ik zelf ook wel.

En keuzes worden steeds moeilijker met alle nieuwe zooi wat tegenwoordig op de markt komt. (RADEON VS NVIDIA - INTEL VS AMD) P4 vs ATHLON 64 :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 19:38 ]

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

Hazuki schreef op 24 december 2003 @ 19:29:
Owja :9

Weet ik dat, heb zelf een Radeon :*)
Daar schijnt die Dawn demo ook mee te werken trouwens...
offtopic:
dat je een radeon hebt is het nog geen excuus om het niet te weten hoor.. kijk maar eens bij PC2 (Mijn hoofdPC)..

en ja daar werkt die dawn demo op.
http://www.rage3d.com/content/articles/atidawning/

@ TS:

je kunt de volgende dingen nog proberen:

• memtest86 uitvoeren om te controleren dat er geen fouten in je geheugen zitten.
• je AGP-aperture naar 64MB instellen (blijkt de meest compatibele instelling te zijn) en geloof niet die verhalen van 1/2 * systeemgeheugen dat is dikke bull (64 MB is meer dan genoeg)
• Als je een virusscanner hebt.. probeer eens die te geactiveren en dan opnieuw je drivers installeren en daarna weer te activeren.
• nieuwste chipset drivers installeren van je mainboard.
• nieuwe forceware downloaden & installeren.
deze glu32.dll patch installeren (in de map waar de fairy.exe staat) (voor de PRE-XP athlon modellen)

ik hoop dat één van die oplossingen misschien het probleem oplost / bekend maakt.

[ Voor 16% gewijzigd door nIghtorius op 24-12-2003 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
THX M8! Dat laatste GLU Patch (wat overigens nog niet eens officieel van nvidia is) heeft het m geflikt. En je moet zoals jij het uitlegt in de map waar de exe bestanden van de demos zitten bij kopieren dan doet ie het! N1 Nightorious! Wat mij betreft mag er een slotje op topic.

THX voor het snel antwoorden people daarom vindt ik een vraag posten op gathering.tweakers.net ook zo belangrijk. Altijd hulp en vaak snel antwoord!

• Hazuki

Hazuki

On my Suzuki

dat je een radeon hebt is het nog geen excuus om het niet te weten hoor
Je hebt gelijk, mijn onwetendheid is onvergeeflijk :o
Ik zal noooit meer iemand die een onduidelijk probleem omschrijft proberen te helpen. Zo goed? Zeikerd :P

Koekie?

Pagina: 1