Toon posts:

Computer langzaam met branden DvD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, :)

Ik heb een klein probleem, ik heb een redelijk snelle computer, pentium 4 2.4 ghz 800mhz fsb hyper threading, 2 x Maxtor diamondmax 80 gig S-ata in raid-0 en een Hercules ati radeon 9700..

Het loopt allemaal fantastisch zonder problemen, maar als ik een dvd ga branden loopt het allemaal veel trager,windows verslepen en openen gaat erg traag, programma's starten erg langzaam terwijl de cpu niks verbruikt, dat geeft de Taskmanager tenminste wel aan in Windows Xp.

Kent iemand dit probleem? Ik heb nog gezocht op dit forum of iemand hetzelfde heeft, maar ik kon er niks over vinden.

alvast bedankt, ;) groeten Lucien

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-03 21:57
ASPI drivers geinstalleerd, met welk programma brand je :? Drivers voor je chipset geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Aspi drivers van Adaptec geinstalleerd,ik brand met nero 6 versie 6.3.0.0. en ik heb de laatste chipset drivers geinstalleerd van Intel...

Ook heb ik de intel application accelerator 3.5 raid edition geinstalleerd, alles loopt voor de rest heel goed, maar ik snap gewoon niet waarom alles zo traag wordt als ik een dvd ga branden, ik heb zelf het idee dat terwijl ik aan het branden ben er iets met mn harde schijven gebeurd...

Verder heb ik geen flauw idee wat het kan zijn

Verwijderd

Een DVD branden trekt redelijk wat data, bij 4x branden wordt er zo'n 5MB/s aan data verstouwd.

Ik kan me voorstellen dat juist 't feit dat je 2 schijven in RAID0 hebt er voor zorgt dat je systeem trager wordt, omdat wel omdat beide schijven continu de koppen moeten verplaatsen tussen de data die op de DVD moet, en de rest (swap, programma's, i-net cache ed).

'T is maar een theorie, maar in bovenstaand geval zou je dus weinig load hebben, maar wel veel vertraging.

Verwijderd

Bij mij is mijn pc ook een stuk langzamer tijdens het branden van een DVD.
maar dat is toch ook meer dan logisch of ligt dat aan mij.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het helemaal niet nodig dat hij langzamer wordt terwijl hij een dvd aan het branden is...Dat was in ieder geval niet de bedoeling toen ik dit system in elkaar ging zetten.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 19:55:
Bij mij is mijn pc ook een stuk langzamer tijdens het branden van een DVD.
maar dat is toch ook meer dan logisch of ligt dat aan mij.
met zo'n systeem als de topicstarter moet je nog best aardig wat kunen doen op het systeem naast het branden, zou toch ff kijken of je dvd-brander DMA gebruikt, je de nieuwste chipset drivers en de sata drivers zijn geinstalleerd.
en kijk of je pc op HT mode staat, dit zie je aan het aantal processors in apparatenbeheer, staan er daar 2 dan gebruik je hyper treading ;)

ik kan best een spel als need for speed U spelen, mp3tje luisteren, en een dvdbranden tegelijk, geen probleem voor me 2.8HT :p.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net even gecheckt bij apparaatbeheer, mijn IDE/ATAPI controllers draaien allemaal in dma modus, ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd (ook voor Sata) en hyper threading staat aan....

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-03 04:53
Hmmm, als ik een DVD aan het branden ben kan ik nog gewoon zonder enige moiete internetten e.d., maar bijvoorbeeld een spel spelen tussendoor lukt me niet, jah met 5FPS zeker ;) Een DVD'tje fikken trekt idd veel data van je HDD ... niks aan te doen lijkt me.
Pagina: 1