Toon posts:

SMC7404BRA Router internet werkt niet altijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de situatie:

2 pc`s aangesloten aan een router(SMC7404BRA).
het internet is gedeeld. Maar soms doet het internet het niet meer.
dit is dan te verhelpen door de stekker van de router 5 min. uit te halen en dan de computers opnieuw op te starten. dan doet het internet het weer.

maar het rare is dat als het internet het niet doet en ik ga naar het routermenu (zie plaatje), dan staat er bij status dat ik gewoon verbonden ben met het internet.

ik heb al de laatste firmware geinstalleerd.
en ik heb 'idle timeout' op 0 staan zodat als het internet verbroken word dat ie gelijk weer verbinding zal maken.

Afbeeldingslocatie: http://www27.brinkster.com/sktboarding/router.gif

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 18:30 ]

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik had precies hetzelfde probleem, ook met dit type SMC router. Ik heb twee dingen moeten doen om het probleem op te lossen: redelijk hoge pootjes (2cm ofzo) eronder zetten, zodat de warmte goed weg kan; heel slecht, maar de warmte concentreert zich aan de onderzijde van de router, niet aan de bovenzijde.
Verder kwam ik erachter dat bij het opstarten van mijn Pc (Pc en router in dezelfde groep aangesloten) de Pc een stroompiek in de router veroorzaakte, waardoor de router dus ook vast liep (ledjes branden dan nog wel, gek genoeg en ook -net als bij jou- geeft ie in de router interface aan dat ie gewoon connected is).
Zorg er dus ook voor dat je de router op een andere groep aansluit dan de Pc's, is veel beter (hiervoor heb ik een paar meter kabel moeten leggen, maar goed, als het resultaat er maar naar is! :) ). Na deze handelingen heb ik absoluut geen last meer gehad van vast lopen van de router, deze opstelling (dus pootjes onder router en router op andere groep aangesloten) staat nu zo'n 2 weken (routertje draait vrijwel 24/7) en tot nu toe geen problemen meer ondervonden (router liep bij mij dus elke keer vast bij het opstarten van Pc, of -in het meest positieve geval- na een dag of 2).

Ik hoop dat je hier iets aan hebt ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:19
Ik had vergelijkbare problemen met mijn SMC router (een van de eerste versies), Nooit geweten dat dit de oplossing was.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Verwijderd

Topicstarter
ik merkte inderdaad dat de onderkant erg warm werd. ik had hem daarom ook al op pootjes van 1cm hoog gezet zodat er lucht onderdoor kan stromen.
maar hij staat wel op dezelfde groep als mijn pc aangesloten, dus ik ga maar is proberen wat jij zei.
Als het werkt hoor je het wel
Tnx voor je hulp ;)

edit:
Al vraag ik me af of dat het probleem wel is, want soms als de computer(zelfde groep als router) al 5 uur aan is ofzo dan valt het internet ook uit. en dat gebeud dan gewoon terwijl ik aant internetten ben.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 14:28 ]

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Je kunt het eerst een paar dagen uitproberen met een simpele verlengkabel, heb ik ook gedaan. En als ie dan nog vast loopt, dan heb je iig deze oorzaak uitgesloten ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"