2 x 85 hz lukt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb een Ti 4600 met 2 monitors naast elkaar, met horizontale uitbreiding. Eerst had ik een 17" en een 15". Die 17" hoorde bij mijn PC en kan gewoon op 85 hz draaien de 15" kan op 1024x768 max 75 hz aan, zo heb ik dus altijd gedraait. Nu heb ik een 2de 17" kunnen bemachtigen, die wel op 1024x768 en 85 hz kan draaien. Echter ik krijg het niet voor me kaar om ze allebei op 85 hz te krijgen.
Bij de oude drivers van Nvidia kon je nog per monitor de vernieuwingsferquentie instellen, dat kan bij de nieuwe niet. Misschien ligt het daar aan, een oude instelling die er nog in zit? Ik weet iig zeker dat ze beiden en ook de kaart 85 hz aan kunnen, het lukt namelijk wel met dualview. Iemand een suggestie waar de oplossing zit?

Ik heb de nieuwste 53.03 drivers van Nvidia en de monitors zijn ook goed geinstalleerd; Dell E771p en Iiyama A705MT VisionMaster Pro 411.

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Misschien moet je terug op de oude drivers, op http://www.benchmarks.tk/ kun je ook zien welke het beste presteren.

[ Voor 5% gewijzigd door mimic op 24-12-2003 17:54 ]

• Boeiend
Ja, dat wil ik dus eigenlijk niet. Die nieuwe drivers zouden het toch ook moeten kunnen, het zo wel erg lomp zijn als het gewoon niet mogelijk is met deze drivers. Al die mensen met 2 tft's zitten toch waarschijnlijk ook op 2x 1024x768 en 85 hz. Der zal toch wel ergens een filetje/instelling staan van de oude driver die de nieuwe gebruikt maar niet kan aanpassen.

Verwijderd

Boeiend schreef op 24 december 2003 @ 18:05:
Ja, dat wil ik dus eigenlijk niet. Die nieuwe drivers zouden het toch ook moeten kunnen, het zo wel erg lomp zijn als het gewoon niet mogelijk is met deze drivers. Al die mensen met 2 tft's zitten toch waarschijnlijk ook op 2x 1024x768 en 85 hz. Der zal toch wel ergens een filetje/instelling staan van de oude driver die de nieuwe gebruikt maar niet kan aanpassen.
Bij een TFT is het aantal Hz midner belangrijk, jusit zo laag mogelijk dus 60Hz. ;) Dus dat stellen ze neem ik aan niet in :9

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:25

Wok

Dakloos...

Zomaar een brainwave, omdat ik een vergelijkbaar probleem had:

Je kaart heeft (waarschijnlijk) TV-OUT? Heb je daar een TV op aangesloten? Zo ja, even die stekker eruit trekken en dan nog eens proberen in te stellen.

Ik kreeg namelijk hetzelfde euvel toen ik de drivers van ATi R9000 Pro had geupgrade...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Boeiend
Ja idd hij heeft een TV-out, maar mijn TV staat boven. Dus de kabel is niet ingeplugged. En ja over die tft's daar weet ik niks vanaf, iig krijg ik hoofdpijn van een CRT met 60hz, 75hz kan ik nog wel aan.

Verwijderd

Boeiend schreef op 24 december 2003 @ 18:12:
Ja idd hij heeft een TV-out, maar mijn TV staat boven. Dus de kabel is niet ingeplugged. En ja over die tft's daar weet ik niks vanaf, iig krijg ik hoofdpijn van een CRT met 60hz, 75hz kan ik nog wel aan.
60Hz is ook zeker niet te doen :r Krijg er ook direct hoofdpijn van (bij ene 19inch crt helemaal!).
Kan je ook niet op de site van nvidia kijken of ze daar een uitleg hebben :? . Zelf heb ik een ati9500 in deze pc zitten (ook dual) en daar kan ik alles per monitor instellen. Beneden zit er een ti4600 in emt de nieuwste drivers, ik zal zo eens kijken of ik het kan vinden.

*zou je anders als optie niet eerst de oude drivers kunnen installeren en daar hem dus op 85hz zetten (misschien zitten er resten van de oude drivers op B) ?

• Boeiend
Ik bedacht net iets wat ik al veel eerder had moeten doen. Ff mijn andere Windows geboot, die runde meteen beiden op 85 hz, en die draait ook op de nieuwste drivers, dus daar ligt het niet aan. En ik heb in het register wel een aantal dingen gevonden, ik weet alleen niet percies hoe je daar mee ommoet gaan. Hierzo staan een aantal dingen van resolutie: HKEY_CURRENT_CONFIG\System\CurrentControlSet\Control\VIDEO

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

als je rechts klikt op'n scherm in je beeldschermeigenschappen, en dan "eigenschappen" neemt ... ik kan daar in ieder geval voor m'n 2 schermen aparte refresh rates kiezen....

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Boeiend
Ja jij wel, ik dus niet. Maar volgens mij heb ik al een oplossing, ik ga het register voor de video, van de windows waar het wel werkt inporteren naar waar het niet werkt. Ik heb geen idee of dat werkt trouwens?

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Zijn het in die 2 pc's dezelfde chipset en dezelfde videokaart?

Anders kijk je wel tegen mooie bluescreens aan...

Zéér raar dat jij die optie niet hebt ... Welke drivers heb je gebruikt voor je monitoren? Probeer die eens te installeren als "Plug and play monitoren" en probeer daarna nog eens?

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Boeiend
Ik heb het over de zelfde PC, ik heb een 2de windows installatie. En ik heb dat importeren nog niet gedaan, en als ik dat zou doen doe ik alleen dat stukje wat van belang is, en ik denk niet dat ik dan blauwe schermen krijg, en ik heb natuurlijk gebackupped. Maar ik toen ik net weer mijn 2de windows inging waar ie het wel deed deed ie het prompt niet meer. Dus nu weet ik het al helemaal nie meer.
Het is trouwens nogal logisch dat die optie er niet inzit, Nvidia heeft het er gewoon uitgehaald omdat het zogenaamd niet nodig is. Die Drivers van de monitoren komen gewoon uit windows, en voor m'n Ti4600 van Nvidia.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:58

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 18:15:
[...]

60Hz is ook zeker niet te doen :r Krijg er ook direct hoofdpijn van (bij ene 19inch crt helemaal!).
Maar een TFT kun je dus juist wèl het beste op 60hz zetten. TFT's Bouwen het beeld anders op dan CRT's waardoor zelfs bij 60hz het beeld als een rots staan. Geen onrustig/trillend beeld dus.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
edit:
lamaar

[ Voor 97% gewijzigd door The Dolf op 25-12-2003 04:10 ]

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

[quote]Wildfire schreef op 25 december 2003 @ 00:36:
[...]

Maar een TFT kun je dus juist wèl het beste op 60hz zetten. TFT's Bouwen het beeld anders op dan CRT's waardoor zelfs bij

offtopic:
dat stond ook in mijn post, moet je niet alleen dat gedeelte quoten!
Pagina: 1