Toon posts:

Helemaal GEEN beeld bij laptop -> TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik krijg als ik mijn gloednieuwe laptop op de tv aansluit helemaal geen beeld. Ik heb er een Radeon mobility 9000 inzitten en ik gebruik de ronde s-video uitgang. Ik gebruik hetzelfde kabeltje als met mijn andere computer die ik ook wel eens aangesloten heb op dezelfde tv. Daamee heb ik meteen beeld (kyro 2 4500 TV-out).
Ik heb ook een scart plug waarmee ik wanneer ik die ertussen doe met de oude computer ook gewoon beeld krijg. Met de laptop weer geen beeld. Alle instellingen ben ik langsgelopen, eindeloos binnen de instellingssoftware de tv aan en uit gezet, opnieuw opgestart , enz.
Als ik de laptop op mijn gewone crt 17 beeldscherm aansluit via de vga uitgang krijg ik wel beeld.
Op de tv zitten verder geen av-instellingen, ik ben ten einde raad.

Weet iemand een oplossing?
bvd.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 23:15

ralpje

Deugpopje

Video out aangezet in je beeldschermeigenschappen?
Laptop gereboot met je tv erop aangesloten?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:33

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Welkom op tweakers.

Heb je je configuratie van je grafische kaart al eens goed bekeken. Mischien staat er
ergens een vinkje aa of uit dat je uit of aan wil hebben, zodat er een signaal komt te staan op je s-video uitgang?

Wat ik had op mijn laptop is een hardware matig knopje aan de zijkant om mijn wireless aan of uit te zetten, mischien heb jij er zo 1 bij je s-video?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Topicstarter
De video out is geactiveerd, laptop is ook eindeloos gereboot, de instellingen heb ik allemaal langsgelopen en getrippelchecked. Zo'n knopje heb ik ook voor mijn Wlan maar niet voor de TV out.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:33

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Bios gecheked?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
probeer eens composite en loop de tv-out FAQ eens door.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
ik heb hetzelfde met mijn HP Omnibook 500, maar nog wat suggesties:

-nieuwste drivers (her)installeren
-wordt de tv-out hardwarematig herkend?

Verwijderd

Topicstarter
In de bios staat niet overzichtelijk een lijstje met dat soort instellingen, ik heb dat wel bij mijn andere computer. Bij de laptop staan wel wat irq en dma adressen maar ik heb geen idee of dat er iets mee te maken heeft. Er staat in ieder geval niks dat ook maar enigszins op tv, out, of s video lijkt. Een composite aansluiting heb ik niet. De drivers heb ik reeds opnieuw geinstalleerd. Het zijn ook zeker de nieuwste (7.92).
De tv-out wordt geloof ik wel herkend, in de instellingen van de videokaart staat eenzelfde icoontje als dat wanneer ik de laptop op de crt aansluit, een icoontje dat ie werkt en volgens de help file een signaal doorgeeft.
Pagina: 1