Ik heb hier een Fujitsu Siemens computer waarop ik Win2000 heb draaien. Volgens Sisoft Sandra is het model een Snecic N300/N600. Er zit een onboard geluidskaart op zo'n AC'97. Nu krijg ik dus alleen geluid uit de interne speaker van de kast. Ik dacht dat ie alleen maar de windows tunes aankon, maar het geluid van de music streaming kan die gewoon aan. Nu wil ik dus uit de line-out het geluid krijgen zodat ik via mijn koptelefoon kan luisteren en dat niemand in mijn omgeving er last van heeft. Ik kan het geluidsniveau van de speaker ook niet aanpassen en de volume controle die naar boven komt zetten wanneer je op het luidspreker icoontje rechtonderin klikt heeft alle opties aan staan behalve microfoon en staan volledig open, maar dat schijnt dus helemaal geen invloed op het geluid te hebben. Wat moet ik doen!
Als je het geluidsniveau van de speakers niet kan aanpassen, lijkt het op een verkeerd geinstalleerde sounddriver. Als je de setup hebt, installeer deze dan even opnieuw. (Staat onboard sound wel aan in je BIOS?)
Ik heb de laatste sounddriver van realtek gedownload en volgens configuratiescherm<system<sound zijn de drivers goed geinstalleerd.
Probeer anders je drivers eerst te deinstalleren, daarna je sound in je BIOS te disablen, opnieuw opstarten. Hierna weer je BIOS in om je sound aan te zetten, Windows laden en je drivers installeren zodra Windows erom gaat mauwen. Misschien helpt dat..