[WinXP] Netwerkkabel is niet goed aangesloten

Pagina: 1
Acties:

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50
Ik denk dat dit topic wel thuis hoort in WOS, het gaat over een windows onderdeel.
Ik weet dat deze vraag al meerdere malen is voorgekomen, maar de oplossingen die in andere topics stonden helpen niet.

Ik heb dus een computer die op mijn thuisnetwerk is aangesloten.

Specs:

Amd 750
Realtek 8139 Family (10/100) --> aangesloten op Sweex wired-router.
Windows XP Pro (zonder sp1)

Ik kan gewoon internetten en bestanden overgooien met een goede snelheid. (7/8 mb/s) Het probleem is dat wanneer ik aan het surfen ben ik opeens een melding krijg: "Een van de netwerkkabels is niet goed aangesloten". En die krijg ik dan gemiddeld 6 keer per minuut. Gelijk daarna verdwijnt het icoontje weer. Het lijkt wel dat op het moment dat de melding gegeven word, internet even stilstaat. Ik dacht dus gelijk aan de kabel. Maar op deze computer staat ook Linux Red Hat 9.0 en daarmee heb ik totaal geen problemen. Ook als ik een andere computer op deze kabel aansluit heb ik geen problemen. Het probleem lijkt daardoor bij Windows te liggen.

Wat heb ik al geprobeerd? :)

- In de systray het icoontje op nooit weergeven zetten, helpt niet.
- Bij netwerkverbindingen --> mijn verbinding, het hokje uitgevinkt: icoon weergeven in systray.
- In een ander topic stond een oplossing voor W2k, een register sleutel aanpassen. Werkt niet echt in WinXP.

Op google kom ik alleen uit op GoT (en een paar andere, maar daar had ik niet veel aan.), en via de Microsoft KB krijg ik geen oplossing.

Heeft iemand een oplossing? Het is niet echt extreem erg, maar het is toch irritant.

Bedankt.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:58

L0g0ff

omg

Andere drivers installeren doet vaak ook wonderen. Probeer anders eerst eens een andere netwerk kaart om te kijken of het uberhaubt in de nic zit.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• newpegasus
Daar zit idd wat in. Ik heb nu naat mn 8139 nog een 10 mbit 8029 geplaats, en tot nu toe nog geen meldingen! Zou het dan toch aan mn 8139 kunnen liggen? Ik heb al op realtek gekeken voor andere drivers, maar dat zijn dezelfde als de native xp drivers. ik ga nu zoeken naar andere drivers voor de 8139, in ieder geval vast bedankt voor het meedenken. Toch raar dat ik in Red Hat geen melding krijg, (bij red hat krijg je nooit zon meldingen) maar dat internet ook niet even stopt, met dezelfde netwerkkaart. Het zal dan denk ik aan de drivers liggen, zoals jij zei. Daarom ga ik nu ff op zoek...

• newpegasus
Ik heb de NIC opnieuw geinstalleerd en weer heeft hij de natice xp drivers gepakt, maar nu krijg ik gelukkig de melding niet meer! Ik weet niet waaraan het gelegen heeft, maar door de tip van OMG is het toch opgelost. Ik heb een andere nic bijgeplaatst en de andere opnieuw geinstalleerd, nu werkt alles weer ok. bedankt!