Maxtor HD SCSI?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-07 08:22

Leviathan23

I am the proof....

Topicstarter
ik heb een probleem...zoals altijd...

heb net een HD gekocht een Maxtor 6Y120PO 120Gb, 7200, 8Mb

deze wilde ik plaatsen op mijn Gigabyte GA-7VAXP moederbord...en moest komen op IDE3 omdat IDE1 bezet is door mijn andere harde schijven...een WD800JB 80Gb, 7200, 8Mb en mijn Seagate 40Gb, 5400, 2Mb en mijn IDE2 bezet door DVD-Rom en een CD-R(W)....in eerste instantie pakte hij hem niet onder WinXP...toen in de bios mijn RAID controller aangezet en werd wel herkent....toen geformatteerd via MaxBlast naar NTFS...goed herkent door WinXP...maar bij Apparaatbeheer wordt er gezegd dat de Maxtor een SCSI Disk Device is????? Hoe kan dat?? Is het wel goed gegaan?? Is mijn opstelling juist??

Ook een verder probleem tijdens het booten wilt Promise RAID controller iedere keer checken of er een RAID aangesloten is (wat dus wel het geval is) dat duurt ook eeuwig??

iemand enig advies....heb alle topics al doorgelezen maar toch ff vragen!
(als je t niet kan volgen, vraag maar raak!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 10:13
Ik quote de faq even:
Mijn ATA/SATA/RAID controller wordt gezien als SCSI device?
Alle ATA/SATA/RAID controllers staan in de Windows apparaatbeheer onder SCSI devices. Dat is normaal; het ligt aan de drivers, de ATA/SATA/RAID controller wordt door zijn/haar drivers anders benaderd dan een normale IDE controller. Hierbij worden een aantal eigenschappen van SCSI gebruikt: door de driver van de ATA/SATA/RAID controller wordt de mogelijkheid geboden om meer dan 1 request in de wachtrij te plaatsen, wat bij gewone IDE controllers niet gebeurt. Hierdoor kunnen de requests in een efficiëntere volgorde afgehandeld worden, waardoor de schijven efficiënter benaderd worden. Dat is zo wel bevorderlijk voor de snelheid.
Ook schijven die dus aan zo'n controller hangen worden als zijnde scsi herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathan23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-07 08:22

Leviathan23

I am the proof....

Topicstarter
okee heb niks gezegd...slotje maar.....

heb er waarschijnlijk overheen gelezen?

maar wel een idee over het booten??

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 10:13
Die promise wil kijken of er een RAID array is (dus niet 1 schijf), dat duurd (helaas) bij die promise nogal lang en daar is verder niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61180

Heb ik ook met mijn schijf onder diezelfde controller! Blijft gewoon IDE en waarom hij dat zo doet weet ik niet, maar werkt perfect dus kheb niks te klagen en ik zou me niet druk maken dus als ik jou was :) En dat lange booten is dus omdat hij zoekt een raid-array die er niet is. Dus dat is enige wat jammer is maar voor de rest kan ik er mee leven want hoevaak start je een computer nou op? Ikke niet vaak hoor, staat dagen achter elkaar aan, zo niet weken!

Voor de rest, wat een geweldig Mobo is dit toch :)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 61180 op 24-12-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-07 10:25
Gevalletje FAQ dus :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.