[Promise SX4] Blijft hangen in bios

Pagina: 1
Acties:

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb een Asus A7v8x-x systeempje met een AMD 2200+ en een Promise SX4 als Raid contoller met 3x de SuperSwap 1100 als drivebrackets.
Nu blijft die promise controller echter hangen bij het bios (net als in dit topic).
Je ziet netjes de titel van het bios, Detecting IDE devices en daarna blijft het stil met een knipperende cursor rechts in beeld. Normaal moet je dan de melding zien van "No Array defined" met de toetsencombinatie om toegang te krijgen tot het bios op de controller.

Ik heb alle PCI sloten al geprobeerd, diverse bios opties (irq toegewezen, onboard spullen uit enz) maar het probleem blijft zich voordoen. Als ik deze kaart in een Asus a7n8x-x steek doet de kaart het wel gewoon.

Daarnaast ben ik op zoek naar de pinning voor de i2c bekabeling voor tussen die superswap brackets aangezien mijn leverancier er geen kabels bijgeleverd heeft (ook geen sleutels, die had ik gelukkig een setje die wel passen aangezien die drives op slot geleverd worden |:( )

• _-= Erikje =-_
Kick

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Heb je de BIOS van je A7V8X al eens geprobeerd te flashen?

Hier stond een dode link.

• _-= Erikje =-_
Is al het meest recente bios, de versie hiervoor werkte ook niet.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Staat de optie "hold on all errors" soms aan in het BIOS? In dat geval hangt het systeem. Door deze uit te zetten loopt het systeem misschien wel door.

ARME AOW’er

• _-= Erikje =-_
Helaas, ook dit helpt niet :(

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:45
Ik heb dus EXACT hetzelfde probleem als ik mijn pc NIET thuis heb 8)7

Thuis werkt hij perfect, en op een lanparty ofzo werkt hij niet. Compleet dezelfde hardware, alleen een andere locatie. Enige wat ik nog kan verzinnen is dat de pc thuis niet, en op lanpartys wel geaard is, MAAR, dan had ik het probleem juist andersom verwacht?

Ook draai ik thuis op een online ups, en op lan dus niet. Ik heb overigens een Qtec 450W dual fan gold geval voeding.

Ik kan de boel thuis wel aarden maar dan knalt de aardlek :P Wel kan ik proberen alleen deze pc hier thuis op een geaarde wcd aan te sluiten.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• _-= Erikje =-_
Hmm, hier thuis is ongeaard, ik zal eens een geaard stopcontact opzoeken

Ook aarden helpt niet :(

[ Voor 17% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 26-12-2003 19:57 ]

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Paul Nieuwkamp schreef op 26 december 2003 @ 16:19:
Ik heb dus EXACT hetzelfde probleem als ik mijn pc NIET thuis heb 8)7

Thuis werkt hij perfect, en op een lanparty ofzo werkt hij niet. Compleet dezelfde hardware, alleen een andere locatie. Enige wat ik nog kan verzinnen is dat de pc thuis niet, en op lanpartys wel geaard is, MAAR, dan had ik het probleem juist andersom verwacht?

Ook draai ik thuis op een online ups, en op lan dus niet. Ik heb overigens een Qtec 450W dual fan gold geval voeding.

Ik kan de boel thuis wel aarden maar dan knalt de aardlek :P Wel kan ik proberen alleen deze pc hier thuis op een geaarde wcd aan te sluiten.
Wat sluit je thuis wel op die PC aan wat je op bijv. de LAN-party niet aansluit?

...With a touch of magic¿

• Paul
MNM(tm) schreef op 26 december 2003 @ 21:09:
[...]

Wat sluit je thuis wel op die PC aan wat je op bijv. de LAN-party niet aansluit?
- UPS
- KVM (@ lan rechtstreeks)
- 2e monitor
- Geaard

Ik kan weluitgebreid gaan testen, maar dan moet de pc uit :'( Brr, the horror :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Probeer eens het systeem te starten mét de controller, maar zónder schijven. Start de boel dan wel door? Ik heb namelijk hetzelfde veschijnsel een paar dagen geleden gehad met een TX2. ZOnder schijven startte de machine gewoon, maar zodra er een disk was aangesloten op de controller, bleef het Promise BIOS hangen na het detecteren van de disk(s). Wat in mijn geval hielp was de controller in een ander pci slot stoppen (heb je jammergenoeg al geprobeerd), maar vermoedelijk werd het probleem veroorzaakt doordat de kaart simpelweg niet ver genoeg in het slot zat en daardoor geen goed contact maakte.

• _-= Erikje =-_
helpt ook niet

• Paul
Ik had zojuist het probleem thuis ook eens (met als enige verschil nu dat hij op een andere, identieke UPS zat) maar na SATA- en powerstekkers aanduwen en rebooten werkte het wel (geen idee welke van de 2 het nu was :P )
offtopic:
Ik heb wel het aardlek gevonden, het zijn de UPSsen :'(

Rhàshan - Aditu Sunlock

• _-= Erikje =-_
'k heb d'r gewoon een ander mobo ingeschroefd, 'k ben wel benieuwd wat promise d'r van vind.
Pagina: 1