Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CiP] koffermod in aanbouw

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11 10:13

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
Eigenlijk wou ik al heel lang een nieuwe server bouwen, mijn huidige p75 voldoet niet echt en draait alleen als router.

Ik wilde eigenlijk ook een webserver, ftp-server, mail-server, en misschien samba-server. Maar hij moest ook makkelijk meekunnen naar lan-party’s

Het standaard kofferverhaal dus.

5 weken geleden kreeg ik de mogelijkheid om voor iemand een nieuwe pc inelkaar te zetten en de niet gebruikte hardware van haar over te nemen.

De hardware die ik kon overnemen waren:
P3-600
348 mb ram
TNT2 videokaart.
Kast

Zelf heb ik er nog een CD-rom speler, diskettestation, hardeschijf bij moeten leggen. En vooral niet te vergeten een netwerkkaart.

Dus koffertje gehaald bij de gamma en begonnen met bouwen. Ik had alleen de CD-speler voorhanden dus die eerst maar ingebouwd.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/15941/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/15942/thumb.jpg

4 weken later kreeg ik eindelijk de rest van de hardware, en gisteren dus meteen weer verder gegaan :D
Ik heb de backplane van de kast gebruikt om mijn pci-sloten en andere aansluitingen achter te verbergen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19757/thumb.jpg
Omdat hij net iets te groot is voor de koffer heb ik er een PCI-slot uit moeten slopen:

Zo ziet het er uit als de koffer dicht is:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19818/thumb.jpg

En als de koffer open is:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19819/thumb.jpg

De volgende dingen moeten nog gebeuren:

Voeding + blowhole
Hardeschijf monteren
Floppy-drive monteren
En de power/reset knoppen.

hopelijk vanavond meer

CiP - toestemming Phreak

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 01:33 ]

5325wp

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
wil niet moeilijk doen, maar Welkom in Casemodding & Electronica (Policy)
check dat stukje over casemodes in progress maar ff goed ;)

verder ziet het er wel redelijk uit, just an other koffermod denk ik, maar toch success.

Verwijderd

"Da's een schoon kofferken". Ik heb ook al zoiets draaien:
http://www.duijff.nl/ane/keesmot/keesmot.htm
http://www.duijff.nl/ane/keesmot/laptopper.jpg

Aan een KVM switch, dat scheelt rommel op 't buro.

Verwijderd

idd mooi gedaan ! :Y)

ik ben van plan om ook zoiets te maken, maar is eender welke flightcase goed om in te boren, veilen, .... ?

• Kawaii
  • Niet online
Netjes gedaan tot nu toe :)
Maar ik mis wel in het rijtje wat je zelf moest bij leggen een: voeding

offtopic:
Dit lijkt erg veel op een CiP en daarvoor heb je toestemming nodig van een van de mods, heb je deze toestemming wel?

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
Kawaii schreef op 24 december 2003 @ 16:40:
Netjes gedaan tot nu toe :)
Maar ik mis wel in het rijtje wat je zelf moest bij leggen een: voeding

offtopic:
Dit lijkt erg veel op een CiP en daarvoor heb je toestemming nodig van een van de mods, heb je deze toestemming wel?
Voeding zat in de kast:

En je hebt gelijk (helaas geen toestemming, heb met mijn domme |:( |:( |:( kop over dat stukje heen gelezen (niet express) Mailtje naar phreak is al weg, maar ik vrees het ergste

5325wp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 16:35:
idd mooi gedaan ! :Y)

ik ben van plan om ook zoiets te maken, maar is eender welke flightcase goed om in te boren, veilen, .... ?
Alles is goed, zo'n koffertje is toch alleen maar van hout met een alu print en als strips op de randen / hoeken. Afscherming dus ho maar, maar ik heb tot nu toe (1/2 jaar al zo) nergens storingen ondervonden.
Kan dus ook met de toiletkoffer van je vrouw .... 8)

Verwijderd

ziet er goed uit

Verwijderd

anders doe je iets origineels aan deze koffer mod... is het tenminste niet another koffermod...:p

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
kleine update:

met toestemming van phreak (thnx) _/-\o_

omdat de atx kabel van mijn voeding verschrikkelijk kort is, en ik niet de spullen heb om die netjes te verlengen ga ik mijn voeding midden in mijn kast leggen met een air-duct naar buiten.

Als air-duct gebruik ik een stuk van een frisdrankfles, en om het wat mooier te maken heb ik er ducktape omheen gedaan
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19841/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19842/thumb.jpg

Daarna de blowhole en het gaatje voor de nieuwe voedingskabel aansluiting gezaagd, de blowhole is niet helemaal rond omdat ik de rand van de koffer niet nog een keer wilde verzwakken (dat heb ik namelijk aan de anderekant natuurlijk wel al gedaan)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19847/thumb.jpg

De blowhole vond ik er niet echt geweldig uitzien, dus ik heb een oude voedingkabel doormidden gesneden en die er overheen geplakt. en dat ook maar meteen met het cd-rom gat gedaan
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19843/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19844/thumb.jpg

dat was het voor vandaag,
denk niet dat ik er voor zondag nog aan toe kom. Druk druk druk met kerst en feestjes enzo. Maar zondag ga ik zeker weer verder

5325wp

• Kawaii
  • Niet online
De constructie met die knijpers ziet er wel heel raar uit :? Had je voor je blowhole niet beter een gatenzaag kunnen gebruiken (een stukkie kleiner als de koffer zelf), dan was je blowhole perfect rond geweest en dan hoefde je ook de rand niet te verzwakken

Wel zonde van de voeding in het "midden", want zo krijg je een hoop extra ruimte naast je voeding maar door je airduct kan je daar eigenlijk niks kwijt dus weggooien van de schaarse ruimte in je koffer.

[ Voor 7% gewijzigd door Kawaii op 25-12-2003 15:43 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:25

ralpje

Deugpopje

Wat maak jij normaal met je zaag, iets anders dan gaten? :+
Maar inderdaad, met iets van een stappenboortje had het er net ff netter uitgezien, inderdaad...

[ Voor 1% gewijzigd door ralpje op 25-12-2003 12:02 . Reden: Typo ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Dat van die fles met ductape heb je zeer goed bedacht :Y)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

ralpje schreef op 25 december 2003 @ 12:01:
[...]

Wat maak jij normaal met je zaag, iets anders dan gaten? :+
Maar inderdaad, met iets van een stappenboortje had het er net ff netter uitgezien, inderdaad...
niet zo bijdehand. :)
zo'n ding heet nou eenmaal een gatenzaag
Afbeeldingslocatie: http://www.thomasakempis.nl/vakken/tec/fotos/7gatenzaag.jpg
Die blowhole is nog prima te redden trouwens.
Stop er een baspijp in.
Die zijn in veel maten te verkrijgen ook in 80mm

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
Kawaii schreef op 25 december 2003 @ 11:55:
De constructie met die knijpers ziet er wel heel raar uit :? Had je voor je blowhole niet beter een kleine gatenzaag kunnen gebruiken, dan was je blowhole perfect rond geweest en dan hoefde je ook de rand niet te verzwakken

Wel zonde van de voeding in het "midden", want zo krijg je een hoop extra ruimte naast je voeding maar door je airduct kan je daar eigenlijk niks kwijt dus weggooien van de schaarse ruimte in je koffer.
Dat het er niet netjes uitziet komt niet doordat het niet netjes gezaagd is, maar doordat het hout (bijna karton) er niet echt geweldig uitzag na het zagen. Er zaten brandvlekken op enzo. En omdat het aluminium dat er omheen zit bobbels bevat kreeg je allerlei kieren tussen het hout en het alu.

Dat hij niet perfect rond is heeft een hele goede reden. Als hij dat namelijk wel was geweest dan had ik de strips, die de koffer bijelkaar houden moeten doorzagen en dat ziet er helemaal niet uit en de koffer was nog meer zijn stevigheid verloren. het gat is dus rond met een afgeplatte boven en onderkant.
damster schreef op 25 december 2003 @ 12:10:
[...]

Stop er een baspijp in.
wat is een baspijp?

5325wp

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

een baspijp (ookwel basreflexpijp) is een pijp die in boxen (geluid) gebruikt wordt om lucht in en uit te laten gaan. Kan je bij conrad zo bestellen.

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
Ziet er wel goed uit, alleen dat ding is gebouw om geluid te dragen en volgens mij krijg ik dan zo'n fan brom. + dat ik op wat plexiglas na voor de window niet van plan was er nog veel meer geld in te steken dan absoluut noodzakelijk.

Ik denkt dat mijn sinasfles oplossing ook wel gaat werken.
Ben maar een arme student.

En dat ruimte te kort valt wel mee, er hoeft echt geen raid-array van tig schijven in.

De cd-rom hangt in de deksel, daar komt ook de floppy drive (die krijgt geen uitgang naar buiten) en de hardeschijf komt naast de voeding aan de voorkant. En dan is ie kaar en ook vol.

5325wp

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 23:14

KabalA!

[ No-Life ]

Misschien een tip :) :
Je kan je hd het beste dan op zijn zijkant zetten doettie het nog prima en bespaard een hoop ruimte (bij mij iig wel) ;)
(had je misschien zelf al bedacht maar vond het wel de moeite waard om even te melden ;))

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Verwijderd

Nu we het toch hebben over dingen op z'n kant zetten... kan dat ook met een cdrom drive? dus 90° kantelen, zodat hij op zijn zij staat?

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 15:44:
Nu we het toch hebben over dingen op z'n kant zetten... kan dat ook met een cdrom drive? dus 90° kantelen, zodat hij op zijn zij staat?
Bij mij werken dat soort dingen altijd (bij het snel installen van pc zonder cd-rom ofzo) op die manier perfect dus ik denk dat het permanent op z'n zij ook wel moet kunnen :)

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
Dat werkte bij mij alleen met een cd-romspeler waar op het laatje een soort schuifjes zaten, als je de schuifjes er dan voor deed viel de cd er niet uit.

Met een slot in zal het vast en zeker lukken.

5325wp

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wow, jij hebt veel ruimte naast je mobotray :D
Ik zat met een iets te beperkte ruimte, zodat mijn dvd er niet naast kon liggen
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19888/thumb.jpg
(alles ligt nog los op de foto)

Heb toen maar een rekje gemaakt met de hdd onderop, en de dvd bovenop zodat ie over het mobo viel

Maar wel slim om iig een mobo tray te gebruiken
Kan je altijd een ander mobo erin doen

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-11 06:57
hoe duur zijn die koffertjes nu eigenlijk?

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
heb er net 1 gekocht (alleen voor mijn kabeltjes e.d. voor als ik ga lannen (net gedaan overigens)) bij de praxis voore 12 euro. Gewoon een beetje rondkijken bij de bouwmarkten. Voor max 20 euro heb je er altijd wel een...,

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Foxke schreef op 25 december 2003 @ 22:57:

[knip]

Maar wel slim om iig een mobo tray te gebruiken
Kan je altijd een ander mobo erin doen
Je kan ook gewoon zelf de voetjes voor de schroefjes van je mobo op maat in je koffer maken heb ik ook gedaan :)... je moet alleen wel heel goed meten anders passen er meer niet als wel :+ (gewoon je mobo in de kast leggen de de gaatjes boren werkt het beste kan je ik uit ervaring vertellen :))

Verwijderd

Word die hdd niet warm ivm de PSU die eronder hangt? Lijkt me niet een te lekkere setup ivm temps.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Heey, toevallig :) Ik heb net een koffermod "af":)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/koffermod.JPG

Zoals je ziet heb ik de voeding uit zn doosje moeten halen en de kabel naar achteren moeten verlengen om em daar alsnog aan te sluiten...
En ja, mijn koffer bestaat ook uit wat hout, plastic en een heeel dun laagje metaal, maar nee, ik heb nog nix gemerkt van magnetische velden die de rest van mn spul storen :)

Ding is ook getest meteen een halve dag nadat ik em afhad op een 3 dagen durende LAN party, waar het beestje tussen 2 monitoren en boxen heeft ingestaan :) Dus magnetisch/straling/weetikhet is zo'n koffertje wel in orde :)

[ Voor 22% gewijzigd door Scatman_II op 26-12-2003 02:44 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

damster schreef op 25 december 2003 @ 12:10:
[...]

niet zo bijdehand. :)
zo'n ding heet nou eenmaal een gatenzaag
[afbeelding]
Stop er een baspijp in.
zoiets heet dus een zevengaten boor:P

• Math2k
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-01-2021
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 09:02:
[...]

zoiets heet dus een zevengaten boor:P
Haha allemaal denken ze dat ze het beter weten, maar uiteindelijk heet het een zevengaten-zaag!!! :P

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Sjessus, slechte ervaring met koffermodjes...
Waarom? Nou ik doe de stroom op een LAN regelen (voor alle LANs die ik organiseer moet ik de stroom regelen :p ) en komt me daar zo'n gast met een koffermodje binnen. Ik (vind CaseMods wel cool) geïnteresseerd en zeg, mag ik eens van binnen kijken? Hij maakt het ding open... Alles met ducktape vast, mobo zo los dat ik bang was dat ze overknakte enz...
De stroom is bij hem ook 3x uitgevallen...

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 01:19:
Word die hdd niet warm ivm de PSU die eronder hangt? Lijkt me niet een te lekkere setup ivm temps.
Bedoel je bij mij?
Die hdd zit daar niet meer
De hdd ligt onder mijn dvd speler (wel met een wat ruimte ertussen)

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
X-G schreef op 26 december 2003 @ 11:39:
Sjessus, slechte ervaring met koffermodjes...
Waarom? Nou ik doe de stroom op een LAN regelen (voor alle LANs die ik organiseer moet ik de stroom regelen :p ) en komt me daar zo'n gast met een koffermodje binnen. Ik (vind CaseMods wel cool) geïnteresseerd en zeg, mag ik eens van binnen kijken? Hij maakt het ding open... Alles met ducktape vast, mobo zo los dat ik bang was dat ze overknakte enz...
De stroom is bij hem ook 3x uitgevallen...
Daar hoef je bij mij niet bang voor ter zijn, alles netjes vast met schroeven enz.
Foxke schreef op 25 december 2003 @ 22:57:
Wow, jij hebt veel ruimte naast je mobotray :D
Ik zat met een iets te beperkte ruimte, zodat mijn dvd er niet naast kon liggen
[afbeelding]
(alles ligt nog los op de foto)
Mijn mobo is ook niet echt groot, hij is maar: 30,5 x 19,2 cm vandaar dat ik zo veel ruimte overhoud in de kast.

Nog een vraag:
Hoe zit het met aarden? In de oude kast (waar het mobo uit komt) was het zo dat het mobo geaard was via de kast met de voeding. Moet ik dat met de koffer ook doen? Want dan moet ik er voor zorgen dat de het mobo contact maakt met de aluminium omhulsel van de koffer. Dat omhulsel is al geaard met de voeding.

[ Voor 14% gewijzigd door Thyzz op 26-12-2003 12:22 ]

5325wp

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Crash_neo schreef op 26 december 2003 @ 11:54:

[knip]

Nog een vraag:
Hoe zit het met aarden? In de oude kast (waar het mobo uit komt) was het zo dat het mobo geaard was via de kast met de voeding. Moet ik dat met de koffer ook doen? Want dan moet ik er voor zorgen dat de het mobo contact maakt met de aluminium omhulsel van de koffer. Dat omhulsel is al geaard met de voeding.
Als je gewoon een geaard stopkontact hebt is het geen probleem... ik heb hier m'n koffer ook niet extra geaard o.i.d. en zie nu net dat het stopkontact ook niet eens geaard is dus het moet volgens mij geen probleem zijn ;)

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
KabalA! schreef op 26 december 2003 @ 12:47:
[...]

Als je gewoon een geaard stopkontact hebt is het geen probleem... ik heb hier m'n koffer ook niet extra geaard o.i.d. en zie nu net dat het stopkontact ook niet eens geaard is dus het moet volgens mij geen probleem zijn ;)
thnx dan weet ik dat.

kleine update
Goed na internberaad (banksaldo checken enzo) ga ik er toch nog een klein beetje geld instoppen.
we gaan er iets leuks van maken:

Het plan:
Windowkit
Sharkoon Mini Dual Cold Cathode - blauw
1 of 2 rode ledjes
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19904/thumb.jpg
photosoep voorbeeld

We gaan een window maken en er een figuurtje infrezen. Door de blauw Cold Cathode komt er een blauwe gloed in de kast en door het frezen van het figuurtje in combinatie met de rode letjes hopelijk een mooi effect (glowpad idee)

5325wp

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 09:38
Netjes :)

Ik ben ook van plan een koffermod te maken, maar bij mij komt er een tft scherm in :Y) Met draadloze muis en tb. Misschien een idee? :9

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-11 06:57
waarom een windowkit kopen?

Ik zou na de gamma gaan en daar plexi halen, dan naar de auto zaak en daar raam rubber halen, is veel voordelige en je hebt véél meer materiaal

Verwijderd

Killerhond schreef op 27 december 2003 @ 00:50:
waarom een windowkit kopen?

Ik zou na de gamma gaan en daar plexi halen, dan naar de auto zaak en daar raam rubber halen, is veel voordelige en je hebt véél meer materiaal
Precies, helemaal mee eens. Het is beel goedkoper :)

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
misschien hebben jullie gelijk maar ik moest toch de Cold Cathode bestellen dus ik had al verzendkosten en ik heb niks aan een grote plaat acryl. Dus maar op deze manier,

5325wp

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
update

it's alive
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20056/thumb.jpg

Omdat ik morgen naar een LAN ga heb ik hem toch alvast maar inelkaar gezet. De spullen die ik besteld heb zijn onderweg, maar ik wilde de koffer toch graag mee hebben morgen.

Dingen die ik nog moet doen zijn:
-window er in zagen
-window van ledjes voorzien
-window van figuurtje voorzien
-powerknop + ledjes wegwerken (groene plaatje dat uit de kast hangt)
-airduct monteren
-iets verzinnen om de powerfan minder lawaai te laten maken (of uit) :(
-kabels op de een of andere manier wegwerken

Volgens het bedrijf waar ik de spullen besteld heb is het allemaal onderweg dus morgen hopelijk binnen :D

5325wp

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Raad eens wat ik in de kelder vond :D, een koffertje :p, morgen eens ff naar de Plexiglas boer ;)

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

Leuk man! 'k vind het mooi hoe iedereen weer wat orgineels maakt! Afwerking kan iets netter maar verder toppie man! Leuk idee die cd-roms overdwars! Mooi man! Zet de puntjes op de I en show hem!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 23:07:
Leuk man! 'k vind het mooi hoe iedereen weer wat orgineels maakt! Afwerking kan iets netter maar verder toppie man! Leuk idee die cd-roms overdwars! Mooi man! Zet de puntjes op de I en show hem!
Dat de afwerking mooi is geef ik je helemaal gelijk in, maar de originaliteit is er niet helemaal aangezien ik al (te)veel koffermods gezien heb in de tijd dat ik op GoT zit.
Hoewel dit me niet echt irriteert aangezien er een tijd trug een koffermod "tïjd" is geweest.....(dus als je er eerder mee begon zou je met anderen tegelijk er 1 maken, dat vind ik persoonlijk het minst origineele wat er is. maarja daar is nu gelukkig geen sprake van(zo te zien))

ontopic dan maar effe :)

Afwerking en het idee zijn erg goed tot nu toe, ik hoop dat het eindresultaat ook zo gaat worden! keep up the good work! :Y)

edit:
overigens is elke case vergeleken met de mijne mooi :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 07:05 ]

Verwijderd

Als ik het goed begrijp DE oplossing om je mobo in de koffer vast te zetten dus door het vastklemmen van een mobo-tray in de koffer?

Ik heb namelijk gwoon door de koffer heen geboord (heeeeel lelijk).

Ik ga kijken voor een mobo-tray met pci dingen enzo (of hele atx kast) op marktplaats en ebay...heeft iemand nog een suggestie om nog meer te kijken?

Greetz, Daniel

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 15:48:
Als ik het goed begrijp DE oplossing om je mobo in de koffer vast te zetten dus door het vastklemmen van een mobo-tray in de koffer?

Ik heb namelijk gwoon door de koffer heen geboord (heeeeel lelijk).

Ik ga kijken voor een mobo-tray met pci dingen enzo (of hele atx kast) op marktplaats en ebay...heeft iemand nog een suggestie om nog meer te kijken?

Greetz, Daniel
Je kan ook een (in mijn geval plexie) plaat nemen en deze "klemvast" op maat zagen, deze maak je op hoogte ivm je insteekkaarten welke iets ruimte nodig hebben, en op die plaat doe je dus zoals ik hierboven al ergens heb gezegd zelf je schroefgaten op uitmeten... maar inderdaad de makkelijkste (en tevens de best passende) oplossing is toch wel een mobo tray.... maar ik heb nu bijvoorbeeld ook een ccfl onder m'n mobo en dat geeft wel een geinig effect als de koffer openstaat :) (en aan natuurlijk :+)

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

jk_warrior schreef op 25 december 2003 @ 13:14:
een baspijp (ookwel basreflexpijp) is een pijp die in boxen (geluid) gebruikt wordt om lucht in en uit te laten gaan. Kan je bij conrad zo bestellen.
komaan zeg bestellen bij conrad 8)7 een gewone pvc afwateringsbuis is meer dan goed genoeg B) :+

</onzin>

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
update
eindelijk weer een update
Het is nogal druk geweest de laatste dagen en heb dus niet veel tijd gehad maandag, en dinsdag.

Woensdag dan eindelijk weer begonnen.
Het gat voor de window gemaakt.
en de window van het logo voorzien
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20203/thumb.jpg
let niet op de vlekkenp

daarna de window voorzien van het raamrubber
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20204/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20205/thumb.jpg
raamrubber en vastgezet

het resultaat
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20206/thumb.jpg

en het resultaat wanneer alles er weer inzit.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20207/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/20208/thumb.jpg
met en zonder flits

De ledjes in de window zitten er nog niet in. Ik heb nog geen goede ledjes in de buurt kunnen vinden (diegene die ik gekocht heb zijn niet sterk genoeg).
Ik moet dus nog even kijken wanneer ik dat nog ga doen.

5325wp

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

Waarmee freeze je dat logotje? Ik vind hem erg stoer

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
FanToom schreef op 01 januari 2004 @ 20:55:
Waarmee freeze je dat logotje? Ik vind hem erg stoer
dremel-cloon. Met een bitje dat gebruikt werd om staal mee te polijsten. Maar dat was dusdanig hard dat het makkelijk het acrylglas weghaalde.

5325wp

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 22:29

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Crash_neo schreef op 01 januari 2004 @ 20:33:
update
eindelijk weer een update
Het is nogal druk geweest de laatste dagen en heb dus niet veel tijd gehad maandag, en dinsdag.

Woensdag dan eindelijk weer begonnen.
Het gat voor de window gemaakt.
en de window van het logo voorzien
[afbeelding]
let niet op de vlekkenp

daarna de window voorzien van het raamrubber
[afbeelding][afbeelding]
raamrubber en vastgezet

het resultaat
[afbeelding]

en het resultaat wanneer alles er weer inzit.
[afbeelding][afbeelding]
met en zonder flits

De ledjes in de window zitten er nog niet in. Ik heb nog geen goede ledjes in de buurt kunnen vinden (diegene die ik gekocht heb zijn niet sterk genoeg).
Ik moet dus nog even kijken wanneer ik dat nog ga doen.
Voor felle leds moet je bij http://www.ledjes.tk/ zijn :)
Ook niet zo verdomde duur zoals hier in de stad, betaal je gewoon €4 voor een felle led ofzo :|

[edit]
Ow, enneuh, heb je al een update? ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-11 21:05
Leuk project is dit :Y) Ik wil ook ooit nog zo iets maken :D is wel handig voor lan's en zo..
Maar kben nu bezig met me gewoone computer te modde gaat heel sloom ...

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Topicstarter
Scatman_II schreef op 04 januari 2004 @ 20:13:
[...]

Voor felle leds moet je bij http://www.ledjes.tk/ zijn :)
Ook niet zo verdomde duur zoals hier in de stad, betaal je gewoon €4 voor een felle led ofzo :|

[edit]
Ow, enneuh, heb je al een update? ;)
He thnks man ziet er goed uit
ga ik zekers wat bestellen.

Nee ik heb geen update. Niet veel tijd gehad, en hij is zo goed als af (op de leds na dan). Zodra de leds op hun plaats zitten zal ik de laatste update doen. (als ik ergens de tijd kan vinden :/

5325wp

Verwijderd

[quote]Crash_neo schreef op 25 december 2003 @ 13:08:
[...]
Dat het er niet netjes uitziet komt niet doordat het niet netjes gezaagd is, maar doordat het hout (bijna karton) er niet echt geweldig uitzag na het zagen. Er zaten brandvlekken op enzo. En omdat het aluminium dat er omheen zit bobbels bevat kreeg je allerlei kieren tussen het hout en het alu.
[...]

Zeker met en bot zaagje gewerkt? Ik heb met een gewone ijzerzaag in de decoupeerzaag kunnen werken, randjes bijvijlen, glad.
http://www.duijff.nl/ane/keesmot/keesmot.htm
Pagina: 1