Eigenlijk wou ik al heel lang een nieuwe server bouwen, mijn huidige p75 voldoet niet echt en draait alleen als router.
Ik wilde eigenlijk ook een webserver, ftp-server, mail-server, en misschien samba-server. Maar hij moest ook makkelijk meekunnen naar lan-party’s
Het standaard kofferverhaal dus.
5 weken geleden kreeg ik de mogelijkheid om voor iemand een nieuwe pc inelkaar te zetten en de niet gebruikte hardware van haar over te nemen.
De hardware die ik kon overnemen waren:
P3-600
348 mb ram
TNT2 videokaart.
Kast
Zelf heb ik er nog een CD-rom speler, diskettestation, hardeschijf bij moeten leggen. En vooral niet te vergeten een netwerkkaart.
Dus koffertje gehaald bij de gamma en begonnen met bouwen. Ik had alleen de CD-speler voorhanden dus die eerst maar ingebouwd.

4 weken later kreeg ik eindelijk de rest van de hardware, en gisteren dus meteen weer verder gegaan
Ik heb de backplane van de kast gebruikt om mijn pci-sloten en andere aansluitingen achter te verbergen:

Omdat hij net iets te groot is voor de koffer heb ik er een PCI-slot uit moeten slopen:
Zo ziet het er uit als de koffer dicht is:

En als de koffer open is:

De volgende dingen moeten nog gebeuren:
Voeding + blowhole
Hardeschijf monteren
Floppy-drive monteren
En de power/reset knoppen.
hopelijk vanavond meer
CiP - toestemming Phreak
Ik wilde eigenlijk ook een webserver, ftp-server, mail-server, en misschien samba-server. Maar hij moest ook makkelijk meekunnen naar lan-party’s
Het standaard kofferverhaal dus.
5 weken geleden kreeg ik de mogelijkheid om voor iemand een nieuwe pc inelkaar te zetten en de niet gebruikte hardware van haar over te nemen.
De hardware die ik kon overnemen waren:
P3-600
348 mb ram
TNT2 videokaart.
Kast
Zelf heb ik er nog een CD-rom speler, diskettestation, hardeschijf bij moeten leggen. En vooral niet te vergeten een netwerkkaart.
Dus koffertje gehaald bij de gamma en begonnen met bouwen. Ik had alleen de CD-speler voorhanden dus die eerst maar ingebouwd.
4 weken later kreeg ik eindelijk de rest van de hardware, en gisteren dus meteen weer verder gegaan
Ik heb de backplane van de kast gebruikt om mijn pci-sloten en andere aansluitingen achter te verbergen:
Omdat hij net iets te groot is voor de koffer heb ik er een PCI-slot uit moeten slopen:
Zo ziet het er uit als de koffer dicht is:
En als de koffer open is:
De volgende dingen moeten nog gebeuren:
Voeding + blowhole
Hardeschijf monteren
Floppy-drive monteren
En de power/reset knoppen.
hopelijk vanavond meer
CiP - toestemming Phreak
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 01:33 ]