Toon posts:

Haperingen beeld&geluid tijdens games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb een vaag probleem sinds ik van mobo + proc ben veranderd.

Ineens krijg ik bij sommige(grootste deel niet) spellen haperingen in zowel beeld als geluid.

Ik heb alle drivers geprobeerd maar niets helpt.

Weet een van jullie misschien een oplossing btw het gaat om de spellen freelancer en lock-on.

Specs:
Athlon xp 2600
asus a7nx8 deluxe rev 2.0
dual channel 512 mb twinmos
Geforce 4 ti 4200

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Just a thought.... nieuwste directx al installed???

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heb je eigenlijk wel opnieuw windows geinstalleerd na je upgrade ?

Verwijderd

Topic titel is een beetje irritant moet ik zeggen. Wat meer info over wat je heb gedaan na je upgrade zou ook wel handig zijn opzich.....

Verwijderd

bug in de games? MEMtest gedraaid? Laatste DirectX9.0b?

Verwijderd

TR gedaan, zodat een modje eventueel de title kan fixen :)

Verwijderd

Topicstarter
owja ik was ff vergeten te melden dat ik een audigy 2 heb.
Direct x geinstaleerd.
Windows opnieuw geinstalled na upgrade
Alles schoon zeg maar + alle denkbare drivers voor chipset vidkaart en geluidskaart.

Het zal geen bug zijn want precies hetzelfde probleem met beide games
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 16:01:
Topic titel is een beetje irritant moet ik zeggen. Wat meer info over wat je heb gedaan na je upgrade zou ook wel handig zijn opzich.....
UHMZ sorry 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 16:16 ]

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Je hebt die spellen toch ook opnieuw geinstalleerd?
Als je die nl op een andere partitie had staan en ze niet opnieuw hebt geistalleerd kan dat nogal eens problemen geven.

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Verwijderd

Topicstarter
yep alles helemaal opnieuw

memtest alles goed......

Dus ik weet het echt niet.....

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06
Kon je écht geen betere topictitle verzinnen dan :? Ik heb van Help!!? maar een ander gemaakt (huidige).

Heb je naast die games ook problemen met je systeem en/of software?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Voyage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 19:13
Ik had ook een soortgelijke probleem, ja naja een probleem het liep niet echt zoals ik het wou :D. Dus toen ging even naar eigenschappen -> instellingen -> geavanceerd -> geforce tabblad-> prestatie en kwaliteit, hier heb ik voor hoge snelheid gekozen, aa en aniso uitgeschakeld dan -> direct 3d instellingen, hier koos ik voor "mengen" dan 128 mb geheugen voor pci modus (weet niet of dit wat uitmaakt) was eerst 64 mb dan -> opengl instellingen -> vsync op altijd uit gezet en de rest standaard gelaten.

En hoppa 70-91 fps met alles high in call of duty op 1280x1024, succes :)

Verwijderd

Ik hoop dat het voor jou wel helpt, de 'casual tips', aangezien ik ook nog bezig ben met dit probleem. Drivers is het probleem niet, zelfs FPS niet. Ik heb gemiddeld 60-100 (en hoger) FPS in UT2k3, alleen het beeld is schokkerig. Het enige spel waar ik echt lage FPS heb, is Diablo II, maar dat is dus een 2D game met een 3D-look. Mijn topic staat nog op deze pagina als het goed is, maar het vergt volgens mij meer een grotere expertise, aangezien ik alle standaard checks al geprobeerd heb. Het zijn geen onderdelen van de PC, althans, niet degen die men me meldde er eerst uit te halen. Ik heb het al bij 2 PCs achter elkaar gehad en stuit nu echt tegen een muur aan, aangezien mijn technische kennis niet zo hoog is. Ik gok zelf iets in de afstelling van het moederbord (o.a. BIOS), maar daar heb ik ook geen kaas van gegeten. Als je erachter bent, hoor ik het graag. Bij 3D games is FPS dus niet het probleem, die is goed, alle tests komen er goed uit, de beeldkwalitiet is alleen schokkerig, vooral bij FPS HEEEEL vervelend aka onspeelbaar, en ik speel die het meest.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het vreemde bij mij is dat ut2k3 goed loopt.
Verder hele pctje strak behalve die twee games en dat irriteert gewoon.

Btw: thnx 4 topic change

ook al mijn instellingen geprobeerd met de geforce.
Maar met deze kaart en mijn vorige systeem geen probleem.
Het probleem schuilt echt in : mobo, proc, geheugen..... waarbij ik aanneem dat het mobo de boosdoener is.

Misschien iets met IRQ? geforce deelt de irq samen met 1394 host controler(eerst met audigy heb dat dus al veranderd).
Ook valt me op dat windows 22 IRQ's aangeeft ipv de 15 die in het boekje van mijn mobo staan..

Als laatste wil ik nog toevoegen dat de framerate wel goed loopt maar ik krijg dus om de 4 sec schokjes in die spellen met een soort TIK in het geluid.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 00:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee verder?????

Verwijderd

Heb je misschien DUmeter geinstalleerd zo ja zet die eens uit. Ik had dus eerst ook DUmeter geinstalleerd en elke game die ik speelde had ik krakend en wegvallend geluid en ook dat games steeds net een halfe seconde bleef hangen.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 17:43
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 20:00:
Nou het vreemde bij mij is dat ut2k3 goed loopt.
Verder hele pctje strak behalve die twee games en dat irriteert gewoon.

Btw: thnx 4 topic change

ook al mijn instellingen geprobeerd met de geforce.
Maar met deze kaart en mijn vorige systeem geen probleem.
Het probleem schuilt echt in : mobo, proc, geheugen..... waarbij ik aanneem dat het mobo de boosdoener is.

Misschien iets met IRQ? geforce deelt de irq samen met 1394 host controler(eerst met audigy heb dat dus al veranderd).
Ook valt me op dat windows 22 IRQ's aangeeft ipv de 15 die in het boekje van mijn mobo staan..

Als laatste wil ik nog toevoegen dat de framerate wel goed loopt maar ik krijg dus om de 4 sec schokjes in die spellen met een soort TIK in het geluid.
heb je je processor overgeklokt? geen spyware draaien, nieuwste drivers, dingen die je niet gebruikt uitschakelen (1394).
Updates van de spellen gedownload op fora van die spellen kijken of er mensen zijn met dezelfde problemen.
Zijn dit spellen waar muziek worden afgespeeld van de cdrom?
Videokaart en geluidskaart zo ver mogelijk van elkaar verwijderd?

Verwijderd

Topicstarter
Procyon for life schreef op 25 december 2003 @ 14:32:
[...]

heb je je processor overgeklokt? geen spyware draaien, nieuwste drivers, dingen die je niet gebruikt uitschakelen (1394).
Updates van de spellen gedownload op fora van die spellen kijken of er mensen zijn met dezelfde problemen.
Zijn dit spellen waar muziek worden afgespeeld van de cdrom?
Videokaart en geluidskaart zo ver mogelijk van elkaar verwijderd?
Alles wat hierboven staat al geprobeerd c.q. veranderd uhmz... heb geluidskaart eruit gehaald geen verschil........?
Dus het zit hem echt in de communicatie moederboard videokaart denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
herkend niemand dit probleem?

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 23:10
ik heb dit probleem ook en vindt het zeeer irri

ik heb het met worms 3d

zodra het spel begint krijg ik om de 2 sec 20 mili sec of zo dat het beeld en het geluid stopt en daarna weer verder gaat

zeer irri

ik zou ook niet weten waar het aan zou kunnen liggen alles staat uit nieuwste drivers allemaal gedefragmenteerd ?? niets helpt is dit maybe een bug in het spel ?

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 22:02

Shunt

Boe

erm via in combie met een creative kaart zoek je dan geen problemen ?
in ieders geval met de sb live had ik zo veel problemen dat ik uit frustratie (het toen door mislukte vmod mobo met de KT400 northbrige) totaal aan gort heb geslagen met een moker 8)7

probeer je pci latency eens aan te passen
van strak dus minder naar losser naar meer dus ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Misschien een stomme opmerking maar staat DMA op je harddisks wel aan?
Ik begon me de laatste tijd enorm te ergeren aan de traagheid van mijn PC, bleek windows dat uitgezet te hebben.. oeps!
En het is echt typisch dit probleem, schokjes, aangezien de computer in zijn geheel wordt 'afgeleid' door harddisk traffic.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 13:43 ]

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Heb je nog wel genoeg ruimte op je HD?

Van de week had ik ook zoiets dergelijks en kwam er dus achter dat het virtuele geheugen nog maar 1 gig was. (En XP gaat dan moeilijk doen heb ik dus gemerkt, dit wordt niet aangegeven in de taakbalk o.i.d.)

Tis maar een idee!

Heb effe niet verder gekeken of je een VIA chipset hebt, bij de drivers willen ook wel eens een up-date hebben! (Installeer de nieuwste)

mcb1

Verwijderd

Topicstarter
uhmz... nope ik heb een nforce moederboard.
En net nieuwe hdd gekocht.... waar kun je die dma instelling zien?

Verwijderd

Topicstarter
mcb1 schreef op 30 december 2003 @ 13:51:
Heb je nog wel genoeg ruimte op je HD?

Van de week had ik ook zoiets dergelijks en kwam er dus achter dat het virtuele geheugen nog maar 1 gig was. (En XP gaat dan moeilijk doen heb ik dus gemerkt, dit wordt niet aangegeven in de taakbalk o.i.d.)

Tis maar een idee!

Heb effe niet verder gekeken of je een VIA chipset hebt, bij de drivers willen ook wel eens een up-date hebben! (Installeer de nieuwste)
Is 1 gig niet een beetje veel?

Verwijderd

ASUS A7N8X Deluxe geluid tijdens typen blijft hangen.
Ethoxyethanol schreef op 23 december 2003 @ 21:42:
Probeer dit eens:

Druk met rechtermuisknop op My Computer en daarna Properties.
Daarna naar Hardware en dan naar Device Manager.
Klap de stam "Computer" open. Dan zie je ACPI nog wat..
Dubbelklik dat, 2de tabblad; druk dan op Update Driver
Install from a list, dont search I will choose driver to install.
Uncheck "Show compatible hardware". Verander het naar Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) PC.

Ik heb een engelse versie XP, duh. Kijk eens of dit helpt.

Ethox
Most likely the same problem ^^

-Ethoxyethanol

Verwijderd

Topicstarter
Nope niet hetzelfde probleem en helaas werkt die oplossing ook niet.........
Ik denk dat ik moet wachten op een driver update die dit fixt
Pagina: 1