Mem kapot?

Pagina: 1
Acties:

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:18
Goedenmiddag,

Ik heb sinds kort een nieuw moederplankje en nadat ik alles opnieuw had geinstaleerd en goed ingesteld wou ik prime95 gaan draaien.
Tot mijn verbazing gaf het programma meteen een error en gaf me het advies om stress.txt te raadplegen, nou heb ik dit gedaan en ben er niet veel wijzer uit geworden.
Het zou kunnen komen door overclocken, geheugen, cpu temp of mn voeding dat stond erin, overclock kan het niet zijn want ik heb op dit moment nix overclocked.. mn mem draait gewoon @ standaart volt & timings (deze heb ik getest met memtest ik krijg iets van 118 errors bij test 6.. kapot??) mmn cputemp zit op 33 graden enmn voeding is een best goedkope q-tec 400W maar de voltages zien er aardig stabiel uit verder..

Heeft iemand een ID wat het zou kunnen veroorzaken?

Specs:
ABIT AN7
Twinmos DDR400 DC kit (512mb)
Barton 2500+
Asus 9600XT
Q-Tec 400W

Bedankt bijvoorbaat :)

Verwijderd

je geheugen zal waarschijnlijk de problemen geven....probeer de zelfde test nog eens met een goed latje geheugen....slecht geheugen kan vreemde fouten veroorzaken!

Memtest mag geen enkele error geven.

geheugen kan dood zijn.....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 16:28 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Memtest errors kunnen ook duiden op een verkeerde communicatie tussen je geheugen en mobo, dus problemen met je mobo/CPU kunnen ook de oorzaak zijn.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 17:08
Meestal helpt het verhuizen van geheugen naar verschillende bankjes ook.
Geheugen verplaatsen en dan opnieuw testen. Zo heb ik mijn geheugen probs opgelost.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-08 09:18
Het geheugen zit in bank 1 & 3 voor dual channel, het mobo is nog niet eens een week oud (gister binnen) cpu is ook nog maar 2 maanden oud geen problemen mee gehad..
kzal vanavond eens 1 latje per keer testen met memtest:)
Anders ff een reepje van de buurman jatte en proberen, verder heb ik geen problemen met de werking van mn computer, aleen prime95 deed raar:)

bedankt alvast en ik laat het jullie nog horen