ogg converteren of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:48

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
Uiteraard heb ik de search gebruikt en helemaal doorgespit, maar ik kon eigenlijk geen duidelijk antwoord vinden op mijn vraag.

Is het verstandig om een ogg bestand te converteren naar bijv. wav.
Ik heb gelezen dat converteren van ogg naar mp3 wel t stomste is wat je kunt doen, maar is dit bij wav ook zo.

Zijn er dan ook goede programma's voor die dit kunnen zonder al te veel (liefst geen) kwaliteitsverlies.

antwoorden/suggesties zijn welkom :)

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
[b][message=19566049,noline]Pendaco schreef op 24 december 2003 @
antwoorden/suggesties zijn welkom :)
Van OGG >> WAV kan geen kwaad, maar waarom zou je dit doen?

[ Voor 56% gewijzigd door Animal op 24-12-2003 15:50 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

kun je wat meer argumentatie geven waarom je het uberhaupt wil converteren :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
ik weet niet of die bestanden problemen geven met t branden, ik heb er namelijk geen ervaring mee.
Ik gebruik Nero 6.0

Daarnaast wil ik cue files gebruiken, waarvan ik ook niet weet of ze goed samengaan met de ogg bestanden.

Als ik dan een wav bestand neem, weet ik zeker dat ik goed zit zonder problemen.
Ik heb namelijk al eerder last gehad van mp3 en cue samen, op 1 of andere manier wilt mn pc dat gewoon niet :?

vandaar de vraag of er programma's zijn die ogg omzetten naar wav, en welke de beste daarvoor is.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-08 06:35
Pendaco schreef op 24 december 2003 @ 15:56:

vandaar de vraag of er programma's zijn die ogg omzetten naar wav, en welke de beste daarvoor is.
foobar2000 www.foobar2000.org
Kan met ceu werken, cd's branden, en gewoon ook een geweldige player :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

als je wilt weten of dit problemen geeft met branden dan probeer je dat toch even :? Verder kan ik mij niet voorstellen dat er veel kwaliteitsverschillen zullen zijn tussen de verschillende compressieprogramma's als je het over het exporteren naar .WAV files hebt. Ik denk dat Nero dat zelfs nog wel kan..... Waarom wil je cue files gebruiken :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

lijkt me niet dat het niet verstandig zou zijn, hoogstens wat nutteloos.

Werken zal het wel doen, either way

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Topicstarter
Spider.007 schreef op 24 december 2003 @ 15:59:
Ik denk dat Nero dat zelfs nog wel kan..... Waarom wil je cue files gebruiken :?
ik heb albums in ogg formaat staan en wil dus met de cue files de cd opdelen in aparte nummers.
En vroeg me dus af of ogg formaat dan wel het handigst is.
Pagina: 1