inteller gaat amd

Pagina: 1
Acties:

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-01 22:26
ik heb altijd met intel gewerk en ga nu over naar amd en zelf een systeem opbouwen zijn er nog dingen waar ik op moet letten of vooral niet moet doen?

thx

Iseci

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

- Koop een goede cpu koeler;

- vergeet ook niet de koelpasta;

- Koop een paar case fans van 80 mm;

- koop een bigtower met een 300 watt voeding of meer (ik heb zelf 350 watt maar 300 is ook goed);

- als het ff kan koop dan een t-bird met een blauwe core, (komt uit dresden, die is beter over te clocken);

nou dat was het wel ongeveer

- o ja, kijk even naar een paar reviews van socket A moederborden en maak dan de keuze. ABIT, ASUS MSI zijn goede moederborden, ik zou zeggen kies uit een van deze merken.

- en als je geduld hebt wacht dan op de AMD Palomino (opvolger van de Athlon t-bird en tevens op de moederborden met ddr-ram :9~ ondersteuning. (Dus AMD-760 chipset of die van micron of VIA)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Can't add much to that ;)..

Hooguit dat als je de search gebruikt je nog 50 topics hierover kunt vinden ;)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm.. waarom doet iedereen hier net alsof je je helemaal bekeert als je van Intel naar AMD gaat? Je merkt behalve in je portemonnee toch weinig verschil lijkt mij (ik zou het niet weten.. gebruik al 2,5 jaar AMD :)).

• tntkiller
  • Laatst online: 02-01 22:26
(Hmm.. waarom doet iedereen hier net alsof je je helemaal bekeert als je van Intel naar AMD gaat?)

ja zo kan je het wel steelen ja ik ben altijd wel een aanhanger van intel geweest ivm stabiliteit e.d maar nu amd minstens even goed of zelfs beter maakt mijn portomonee de dienst uit

Iseci

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Wat is dat toch altijd met AMD en goede koeling...??? mijn PIII 800 @904 draait met de standaard fan en zonder hitte geleidende pasta en wordt niet warmer dan 45C bij full-load...

[edit]

tja er zijn altijd uitzonderingen :) ...

• Digicore
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

@ Lord M

AMAI!!!!! ça c'est bon ça!!!

mijn Duron 650@910 draait met Chrome Orb en geen geleidende pasta @48-51°C full load (48° open case - 51° closed case).

en bij 950....................crasht ie voor ik de temp kan checken
en bij 980....................crasht ie net na m'n eerste boot-scherm
en hoger......................wil ie niet eens booten

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

• Twarp
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Op zondag 10 december 2000 12:15 schreef Master_Egg het volgende:
- als het ff kan koop dan een t-bird met een blauwe core, (komt uit dresden, die is beter over te clocken);
Niet Waar.

Meh ...

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op maandag 11 december 2000 16:10 schreef Twarp het volgende:

[..]
Niet Waar.
Want....|:(

Verwijderd

Casefans, zijn vaak overbodig, behalve als je extreem gaat overklokken en de rest van je systeem al warm wordt.

Wat moet je kopen:

Goed moederbord (Abit of ASUS, de rest sucks)
Duron voor het cheapy systeempje, T-bird voor het wat snellere systeempje (mits boven de 1 Ghz)
Goede koeling (hoeft helemaal niet duur te zijn..Spire is best goed en kost 35 gulden ofzom, en dat is slechts 10 gulden duurder dan dat standaard coolermeukerding wat je er standaard bij krijgt)
En natuurlijk moet je minsten 300Watt voeding hebben, dan krijg je geen gezeik met blauwe schermen, vastlopers omdat je voeding te zwak is

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 15:49

duderuud

Sliden is koel

Hmm...ja...ik heb al eem meel gestuurd naar hard-ware.nl of ze ook losse voedingen verkopen...heb nu een 235W voeding van Target:(

Motor-Forum.nl

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:10
Installeer wel de nieuwste VIA 4-in-1 drivers. Dit voorkomt veel probs als je een mobo met VIA chipset neemt :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Goed moederbord (Abit of ASUS, de rest sucks)
want..??
Ik heb een MSI K7T Pro2, Duron 600@900, 1,65V, 45 graden full-load. Waarom zuigt dit moederbord??

O ja, er zit een coolermaster cooler op, dus geen extreme Freon cooling gadgets oid..

Verwijderd

Koop een Abit moederboard
een robuuste koeler
en minimaal een 300 Watt voeding !!

• Theguide
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06-2025
Op zondag 10 december 2000 17:07 schreef Lord-M het volgende:
Wat is dat toch altijd met AMD en goede koeling...??? mijn PIII 800 @904 draait met de standaard fan en zonder hitte geleidende pasta en wordt niet warmer dan 45C bij full-load...
Ja, ik moet ook zeggen.... een fantastisch overklok resultaat hoor... wel 13 procent hoger geklokt *applaus*... :?
Met zo'n schamel resultaat zou je eigenlijk dik onder de 40 graden moeten zitten met een P3. Geen reden om DE MAN te gaan lopen uithangen.
Dus.

Fuck me if I'm wrong, but isn't your name Gretchen?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 21:00

tweakerbee

dus..?

Als je een K7T RAID en een SBlive neemt kun je problemen met je USB poorten verwachten. Geld trouwens voor elk mobo met die VIA chipset. Valt wel op te lossen, desnoods met een aparte PCI USB controller!

You can't have everything. Where would you put it?

Pagina: 1