Toon posts:

PC digitaal draadloos aan HIFI !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de Squeezebox?

Zie http://www.gadgets-gimmic...page=squeezebox/home.html.

Gaaf ding, alleen een beetje duur...

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Nou.. wat draadloos. Je moet 'm nog steeds met een draadje aan je versterker hangen. En stroom haalt ie ook vast niet uit de lucht.

Wat is er overigens mis met een huis vol UTP-aansluitingen? Er zitten toch ook overal stopcontancen? Ik zal er wel te oud voor zijn...

[ Voor 38% gewijzigd door Varienaja op 24-12-2003 15:38 ]

Siditamentis astuentis pactum.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Varienaja schreef op 24 december 2003 @ 15:37:
Wat is er overigens mis met een huis vol UTP-aansluitingen? Er zitten toch ook overal stopcontancen? Ik zal er wel te oud voor zijn...
Niks mis mee, maar je moet die aansluitingen wel allemaal maken. De kabels moeten dan ook nog getrokken worden waarbij ik denk dat het niet zo goed is als je ze naast je 220 kabels trekt.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Bij www.voorjegemac.nl kan je ze ook bestellen, misschien goedkoper.

Veder geen ervaring mee, voor mij ook te duur, heb een Yamaha versterker naast mijn stereo staan dus da's voor mij genoeg.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 23:16
-Rob- schreef op 24 december 2003 @ 15:41:
[...]

Niks mis mee, maar je moet die aansluitingen wel allemaal maken. De kabels moeten dan ook nog getrokken worden waarbij ik denk dat het niet zo goed is als je ze naast je 220 kabels trekt.
\

Wij hebben het hier al jaren thuis zo liggen... in de muren maar ook gewoon langs plinten.. dan bedoel ik dus 220 en UTP bij elkaar..

Nog nooit problemen gehad!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Topicstarter
Enne....heeft iemand (wellicht via via) ervaring van de squeezebox?

Verwijderd

Ik heb 'm sinds een paar dagen en ben helemaal gelukkig....

Mooie interface zowel de web interface (deze kan voor proberen gratis bij hun gedownload worden). WWW.SLIMP3.COM

Ik gebruikt 'm hoofdzakelijk om mijn audio collectie te digitaliseren naar FLAC formaat (soort zip voor Wav bestanden). Dit is dan direct te streamen naar het apparaat en wordt via de digitale uitgang direct op m'n versterker aangesloten.

Ik gebruik een Pent IV 2600 met 512 ram als server en die heb bij ongeveer 5000 songs niks te doen...

Ik weet niet wat je doel er mee is maar je kunt via bovengenoemde site je op mailing lijsten of RSS feeds lezen hoe ermee gewerkt wordt er is een hele actieve/enthousiaste gebruikers groep dus een product volop in ontwikkeling op open source....

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Dan lijkt me de Pinnacle Showcenter een beter alternatief.
Die wordt geleverd inclusief WLAN-kaartje, en speelt ook videobestanden.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-07 07:20

mace

Sapere Aude

@jaap, kan hij toevallig ook Monkey's audio, daar heb ik er nogal wat van nl, dit is net zoiets als FLAC, mar compressed dan nog net wat beter (op extra high mode) en om die weer allemaal te gaan recoden 8)7

Verwijderd

Nee hij doet geen APE (monkeys) vanwege een het feit dat het formaat niet streamable (te streamen) is.

Overigens (zonder de discussie ape vs flac te willen starten)
1. het is zeer eenvoudig om met een aantal batchbestanden (in mijn geval 2) de conversie slag van ape naar flac te maken met behoud van tags
2. Wat maakt die extra schijf ruimte nou uit een harddisk kost (zeker vergeleken bij een aantal jaar geleden) bijna niks meer en het verschil in groote tussen een ape en een flac album is maar 10 a 20 mb.
3. Het decoden van flac is minder systeem belastend dan ape en dat vind ik voor een server zeer belangrijk.
4. Naast de Squeezebox draai ik voor mijn huisgenoten ook nog NETJUKE (www.netjuke.org) op de server. Dit is een PHP/MySQL jukebox systeem en deze wil ook graag streamen dus.....

Overigens nr.2: Er zit een wlan kaartje in het apparaat, die ik niet gebruik en ik zie het nut niet van videos opslaan op/afspelen via de computer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 13:10 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-07 07:20

mace

Sapere Aude

Het maakt mij opzich weinig uit of het ape of flac is, die extra schijfruimte boeit me toch niet, ik heb toch 240 gig, en het is allebei losless dus, over dat cpu gebeuren, bij mij als ik ape afspeel doet hij het misschien maar met 6% cpu, maar nogmaals maakt het me niks uit.
Ik had gewoon weinig zin om de tijd en de moeite te nemen om het te transcoden.

Ik had trouwens wel ergens gelezen dat er een of ander DShow filter is die on the fly ape naar wav decodeert en vervolgens streamt, maar ik weet niet of dat klopt.

Anyway bedankt voor de info :D

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik vond de Squeezebox /slimp3 heel goedkoopop ebay.com...$210. http://cgi.ebay.com/ws/eB...3069484015&category=11024

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Pagina: 1