Radeon 9600 pro wordt herkend als 9600 np

Pagina: 1
Acties:

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik had dus een radeon 9600np 256mb in mijn PC zitten, deze heb ik net even vervangen met een 9600 pro 128mb.
Als ik de standaard drivers installeer geeft hij wel een 9600 pro aan, maar als ik de DNA hacked Catalyst drivers erop zet dan geeft hij ene gewone 9600 aan.

ook heb ik even de clockspeeds getest, en deze zou volgens de doos op core: 400Mhz en Memory 400Mhz moeten draaien, alleen hij loopt op 400mhz Core en 200Mhz memory nu.

Iemand enig idee wat dit kan zijn of hoe ik het kan oplossen?

Never really found a place that I call home...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

GWD schreef op 24 december 2003 @ 15:31:
Ik had dus een radeon 9600np 256mb in mijn PC zitten, deze heb ik net even vervangen met een 9600 pro 128mb.
Als ik de standaard drivers installeer geeft hij wel een 9600 pro aan, maar als ik de DNA hacked Catalyst drivers erop zet dan geeft hij ene gewone 9600 aan.

ook heb ik even de clockspeeds getest, en deze zou volgens de doos op core: 400Mhz en Memory 400Mhz moeten draaien, alleen hij loopt op 400mhz Core en 200Mhz memory nu.

Iemand enig idee wat dit kan zijn of hoe ik het kan oplossen?
Memory is gewoon DDR dus 2x 200Mhz = 400Mhz

BTW, 400Mhz geheugen is Pro Lite of Non Pro maar nooit een echte pure Pro kaart. Bekend iets hoor, winkels verkopen dan pro chipsets met langzamer geheugen, technisch gesproken zijn het pro's maar de klant wordt wel belazert met langzamer geheugen!

Er is wat dat betreft niets mis met de kaart maar niet Built By Ati ...maar een fabrikant kaartje :-)

[ Voor 6% gewijzigd door swampy op 24-12-2003 15:36 ]

There is no place like ::1

• GWD
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07-2024
swampy schreef op 24 december 2003 @ 15:33:
[...]

Memory is gewoon DDR dus 2x 200Mhz = 400Mhz

BTW, 400Mhz geheugen is Pro Lite of Non Pro maar nooit een echte pure Pro kaart. Bekend iets hoor, winkels verkopen dan pro chipsets met langzamer geheugen, technisch gesproken zijn het pro's maar de klant wordt wel belazert met langzamer geheugen!
ah fuck, je hebt helemaal gelijk... eens even een bedrijf de huid gaan volschelden.

Never really found a place that I call home...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

GWD schreef op 24 december 2003 @ 15:36:
[...]

ah fuck, je hebt helemaal gelijk... eens even een bedrijf de huid gaan volschelden.
Mwah, kijk de Pro Lites zijn vaak iets goedkoper als de BBA pro's dat wel. Dus het is echt een "buyers beware" geval, als de kaart echt goedkoop is, dan vaak is er op iets bezuinigt... in dit geval het geheugen!

En tja, het probleem is bekend bij ati maar ati verkoopt niet alleen BBA's maar ook gewoon losse GPU's aan fabrikanten, aan fabrikanten de keus wat voor geheugen ze er op zetten.

En tja wie de schuld aan het gezeik heeft, niet Ati hoewel het fijn zou zijn als ze er voor waarschuwde. Niet de maker van het bordje, volledig volgens de regels daartegen zouden ze het wel op de doos mogen zetten....maar ja..marketing he.
De zaak waar je het koopt, die verkoopt wat de klant wil in dit geval 9600 Pro's denk je dat die er onderzoek in steekt om te kijken wat de kaart nu eigenlijk is.
De klant, yup die had gewoon dus van te voren moeten informeren/checken.

Hetzelfde probleem is een tijd geweest rond de FX5200, .. ja ja.. het 64-bits versus 128-bits gevalletje dus.

There is no place like ::1