[XP] advanced sharing, login box

Pagina: 1
Acties:

• Icefellow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04-2025
hallo,

ik wil een map van mijn computer voor het netwerk sharen, alleen wil ik dat iedereen die probeert toegang te krijgen tot die map een login en pass schermpje krijgt.

op dit moment heb ik advanced sharing wel aan staan alleen krijg ik vanaf de andere computers geen login mogelijkheid, alleen you are not aut'd to acces/no permission..

ik heb wel al een gebruiker aangemaakt hiervoor met een pass

iemand een idee wat ik fout doe?

*edit okay, heb het nu voor elkaar dat netwerk toegang heeft, alleen ik kan er geen password op zetten :S *

[ Voor 12% gewijzigd door Icefellow op 24-12-2003 15:32 ]

Verwijderd

volgens mij kan en hoor je iets meer info te geven?

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Je kunt sowieso niet op de oude Win9x manier een share aanmaken en password op zetten. Je zult losse gebruikers toegang dienen te geven tot een share, of middels het guest-account de verbinding laten verlopen.

| Specs Aurora24 | My music |

• Icefellow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04-2025
ik wil inloggen via rdp op 1 van de computers in het netwerk, (op eigen inloggen lukt niet) dus heb een share aangemaakt waarin ik files deel op het netwerk, ik wil alleen daar graag een password op zetten.

ik weet iig wel dat ik daarvoor advanced sharing nodig heb. dat is nu ook enabled.

ik moet nu alleen weten welk object ik toegang geef en hoe ik er voor zorg dat er zo'n login box komt.

als ik everyone als object toevoeg heeft iedereen toegang. maar hoe kom ik aan zo'n login box en waar zet ik het password (generic, voor iedereen) ?

hopelijk hebben julie hier wat meer aan..

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:20

Metzie

Nyaano !

Kan niet, je kan geen wachtwoord op een map zetten. Enige wat je kan doen is de everyone groep weghalen, de user die je aangemaakt hebt rechten geven.
Iedereen word dan geprompt voor een inlog naam en wachtwoord, waarna zij dus moeten inoggen met de gegevens van de user die jij rechten hebt gegeven.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-05 14:54
Zoals Metzie al zei je kan geen passwords op mappen zetten in WinXP. Je kan i.c.m. NTFS, users alleen rechten geven op mappen.
Wil je toch password zetten op mappen, dan zul je externe software pakketn moeten aanschaffen zoals: Password Protect Lock Folder XP

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Pagina: 1