[DVD-RW] Als virtuele HDD-handig!

Pagina: 1
Acties:

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Ik heb altijd een programma gebruikt Nero INCD, dat maakt van je CD-RW en CD-R een virtuele HDD.
Makkelijk als je gedownload spul wil bewaren. :Y)

De DVDRW blijft in de Drive zitten en alles wat ik oversleep wordt automatisch gebrandt, dit is eigenlijk alles wat het programma moet doen.
Zou het ooit tot een "format C" :P komen, moet de DVD ook leesbaar zijn als het programmatje er NIET meer op staat.

Veel gezocht heel veel, maar ik kan geen programma vinden die dit doet. En weet nu ff niet meer waar of WAT ik moet zoeken. :?

Wie kan hier meer over vertellen?

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Sonic DLA packetwriting.

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik weet niet of het ene DLA gelijk is aan het andere DLA, maar de DVD's die ik op mijn HP brandertje met HP-DLA brandde (dus met drag-en-drop op de DVD) kon ik op een andere DVD niet lezen, en kon ik ook niet lezen op mijn eigen DVD speler als de HP-DLA software niet geinstalleerd is.
Dat is niet erg handig natuurlijk.

Maar zoals gezegd, ik weet niet of alle DLA software gelijk is.

[ Voor 5% gewijzigd door Maasluip op 24-12-2003 15:09 ]

Signatures zijn voor boomers.

• tstrik
Net als op een cdrw moet je ook een readerplaatsen anders is lezen niet mogelijk.
hij vraagt hierom als de cd of dvd uitgeworpen wordt.
DLAreader is ook te vinden bij sonic

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
mdeen schreef op 24 december 2003 @ 15:08:
Ik weet niet of het ene DLA gelijk is aan het andere DLA, maar de DVD's die ik op mijn HP brandertje met HP-DLA brandde (dus met drag-en-drop op de DVD) kon ik op een andere DVD niet lezen, en kon ik ook niet lezen op mijn eigen DVD speler als de HP-DLA software niet geinstalleerd is.
Dat is niet erg handig natuurlijk.

Maar zoals gezegd, ik weet niet of alle DLA software gelijk is.
Als er een crash is, en alles opnieuw geïnstalleerd moet worden, moet de brander de DVD-RW gewoon kunnen lezen, zodat je niet eerst weer eens dat programma moet gaan zoeken, want dat staat op die DVD-RW :P
Dat de schijf het niet in een DVD-lezer doet, is niet erg.

Wát is eigenlijk DLA :?

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• tstrik
DLA is het zelfde als INCD en DirectCD alleen is het van SONY.

Het is wel belangrijk om een reader te gebruiken inverband met de leesbaarheid voor andere spelers.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Extra300s schreef op 24 december 2003 @ 15:27:
[...]

Wát is eigenlijk DLA :?
Drive Letter Access.

Wat het precies is (de specs) kan ik ook niet vinden (google anders effe zelf ;) ), maar wel deze quote:
The DLA (Drive Letter Access) utility is used to perform packet writing to both DVD+RW and CD-RW for convenient drag-and-drop. This program is similar to Nero's InCD packet writing utility but has its limitations: The file transfer works with only the DVD200i and DVD300i model, so if you're running a different DVD-ROM or writer you can only read from but not move data onto the media.
Maar waarom dit niet compatible is met andere spelers en waarom je een apart programmatje nodig hebt om data te lezen (lees: waarom dit met een ander dataformaat moet gebeuren) is mij ook niet duidelijk.
Anders zou het een hele leuke feature zijn. Ik gebruik het niet omdat, zoals ik al zei, mijn DVD's dan niet uitwisselbaar zijn.

edit:
Oh ja, en ik heb een DVD100i brandertje, dus daar werkt het ook mee

[ Voor 8% gewijzigd door Maasluip op 24-12-2003 15:47 ]

• tstrik
Je moet natuurlijk wel goed lezen, de dvd is wel leesbaar, maar niet beschrijfbaar met andere schrijvers.

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
tstrik schreef op 24 december 2003 @ 15:53:
Je moet natuurlijk wel goed lezen, de dvd is wel leesbaar, maar niet beschrijfbaar met andere schrijvers.
Precies, dat dacht ik dus ook :>

Maar wélk programma (liefste gratis) zeggen jullie nou wat erg geschikt is.

Dat Sonic gebeuren is mij al niet zo duidelijk, net op de pagina gekeken, veel programma's hebben ze, maar ik kan niets van packet vinden?

Oja sorry, maar wisten jullie dat het programma van SONY NIET te installeren in als je NERO gebruikt 8)7 Da's nu de kracht van SONY altijd hun eigen (arrogante) weg bewandelen. :|
Tja ik wil toch ook kopieren, en dat Nero is gewoon een super programma dat ik al jaren gebruik.
Ik heb de Sony DRU500 (f).

Probleem van mij leeft voort :/

[ Voor 29% gewijzigd door Extra300s op 24-12-2003 16:13 ]

• tstrik
http://www.sonicjapan.co..../rndx46/download2_en.html

hier boven een adres voor DLA.

Dat het niet werkt met Nero is niet waar, je werk met de een of de ander.
Ik heb zelf meerdere programma's die ik gebruik.
o.a. Nero 6 en Recordnow 4.6 DX.

Alleen kun je maar een packetwriting programma gebruiken, je kiest dus voor INCD, DIRECTCD of DLA.

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
tstrik schreef op 24 december 2003 @ 16:19:
http://www.sonicjapan.co..../rndx46/download2_en.html

hier boven een adres voor DLA.

Dat het niet werkt met Nero is niet waar, je werk met de een of de ander.
Ik heb zelf meerdere programma's die ik gebruik.
o.a. Nero 6 en Recordnow 4.6 DX.

Alleen kun je maar een packetwriting programma gebruiken, je kiest dus voor INCD, DIRECTCD of DLA.
Hee thnx! dit werkt! _/-\o_
Maar ik heb Nero niet meer installed na een crash.

Je zegt dat het niet waar is, maar tijdens de installatie van "MyDVD" en/of "DLA" kreeg ik opeens een melding "dit programma werkt niet samen met NERO Burning rom" (zo ongeveer was de melding) ik op okay gedrukt en het installatieshield was floep weg.

My DVD kan ik vanaf de cdrom installeren, maar DLA moet via internet (wat een geklooi!) updaten, volgend scherm, en ik weet niet wat allemaal, maar het werkte niet, misschien een andere verse of zo?
Nu heb ik DLA40 gedownload en geïnstalleerd en die doet het.
Zo meteen eerst eens NERO optrommelen :P

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

tstrik schreef op 24 december 2003 @ 15:53:
De DVD's die ik met mijn HP-DVD100i met DLA maakte waren niet leesbaar door dezelfde DVD speler zonder DLA noch door een tweede DVD speler die ik later kocht.

Dit alles is was zo'n 2 jaar geleden. Het kan zijn dat nieuwere versies van DLA dit probleem hebben opgelost, maar ik ben toen zo ziek van DLA geworden (leuk, 50 DVD's opnieuw branden, en wel eerst lezen met DLA geïnstalleerd, daarna schrijven met DLA gedeïnstallerd, anders had ik hetzelfde probleem :( :( :( ) dat ik het niet meer geprobeerd heb.

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
mdeen schreef op 24 december 2003 @ 19:04:
[...]

De DVD's die ik met mijn HP-DVD100i met DLA maakte waren niet leesbaar door dezelfde DVD speler zonder DLA noch door een tweede DVD speler die ik later kocht.

Dit alles is was zo'n 2 jaar geleden. Het kan zijn dat nieuwere versies van DLA dit probleem hebben opgelost, maar ik ben toen zo ziek van DLA geworden (leuk, 50 DVD's opnieuw branden, en wel eerst lezen met DLA geïnstalleerd, daarna schrijven met DLA gedeïnstallerd, anders had ik hetzelfde probleem :( :( :( ) dat ik het niet meer geprobeerd heb.
Zojuist NERO geïnstalleerd, zonder problemen :> Aangezien ik een tweede DVD lezer heb, direct uitgeprobeerd, leest de DVD en wat erop staat gewoon, géén probleem dus.
Het probleem dat jij gehad hebt zal idd wel gefixed zijn, ik kan iedereen dit aanraden, want je hebt altijd bestanden die je "wel een keertje" back-uped, en er te laat mee bent.
Daarom de korste weg, rechtstreeks naar de DVD-RW toe...SUPER!! _/-\o_

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Topicstarter
Het gaat zich dus om de NIEUWSTE versie nl 4.6!

Zoals ik al zei, gebruikte ik de SONY CD geleverd bij de DRU-500, en kon ik enkel de laatste update via internet installeren, er staat geen DRU op de CD :? Andere utills staan er wel gewoon op.

Dit is het probleem wat ik zag met NERO, de text zit bij het bestand:

12. Conflict with Nero software
-------------------------------------------------------------
If Nero disc mastering software is installed on your computer,
DLA will not recognize blank discs. The work-around for
this conflict is to temporarily uninstall Nero's software. Nero
products do not affect DLA's ability to read discs
containing data.

En hier de hele lijst: :(

Sonic DLA, Version 4.60

Copyright (c) 2003, Sonic Solutions. All rights reserved.

This file contains important information which supplements
the on-line Help.

The following subjects are discussed:

1. Getting Started
2. System Requirements
3. Multiple Device Support
4. Upgrading DLA
5. Sharing a DLA Drive
6. Incompatibility with Drag-to-Disc (DirectCD)
7. Incompatibility with Microsoft Backup
8. Problems with High Speed CD-RW Media
9. Problems Reading CD-R Media
10. Multiple Drive Incompatibilities
11. Two Identical or Nearly Identical Drives
12. Conflict with Nero Software
13. Application Accelerator Conflict
14. Incompatibility with Adaptec Easy CD Creator 4

15. Formatting Uses Disc Space

Genoeg problemen dus :( :( :(

Weet niemand andere software die geen problemen heeft, want dit is regelrechte shit software!

* Extra300s wenst iedereen een PRETTIGE KERST ! :) O-)

• KISS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08-2025

KISS

Keep It Simple St*pid

Ook ik heb internet afgezocht voor het oplossen van dit probleem.
Oorspronkelijk deed ik dit soort werkzaamheden met m′n HP 8100i en het bijgeleverde “Direct CD“ wat dus van Adaptec is.
Toen ik probeerde de CD-RW′s met het nieuw aangeschafte NEC 3540 station uit te lezen ging dat niet. Dus op zoek naar een update voor “Direct CD“. Gevonden en geïnstallerd en toen??? ... toen werkte er helemaal niets meer. Vervolgens un-install voor alles, de HP8100i weer ingebouwd en bijbehorende software weer geïnstalleerd. “Direct CD“ werkte weer, maar niet met de NEC. Vervolgens heb ik de oude CD-RW's naar de harde schijf gekopieerd.
Bij toeval kwam ik op CDFreaks (http://club.cdfreaks.com/) een verhaaltje van iemand over DLA van Sonic tegen (http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=100331).
Wat ik er inmiddels van begrepen heb is het volgende:
Wanneer je iets dergelijks wilt als in dit topic wordt bedoeld, dus 'gewoon' "on-the-fly" de gewenste bestanden naar een RW-medium schrijven, dat je dan van een speciale formattering op het gebruikte medium maakt.
Je formatteert dus je CD- of DVD-RW eigenlijk eerst en zet er vervolgens je data op.
Natuurlijk is die data daarna alleen uit te lezen, wanneer de (andere) PC en/of het (andere) besturingssysteem overweg kan met het forma(a)t van het gebrande medium. Sommige programma's die dus "on-the-fly" data wegschrijven naar een medium zijn alleen geschikt (gemaakt) voor één type station. Zoals in mijn geval dus "Direct-CD" en de HP8100i.
DLA (= Drive Letter Acces) is een algemeen "on-the-fly"-programma, dat in principe met alle CD-RW- of DVD-RW-stations overweg kan, ECHTER ' MAAR ' met één tegelijk.
Het gebruikte besturingsprogramma, in mijn geval Win98SE, wordt dus als het ware 'ge-up-graded' naar de nieuwe situatie. Dat kan (kennelijk) maar voor één soort 'forma(a)t'.
Dus niet voor èn "DLA" èn "Direct-CD" èn "In-CD" tegelijk. Eigenlijk ook wel logisch toch?!? Je kunt immers ook niet een harde schijf uit een Windows-XP-PC halen en die zo maar, zonder data-verlies, overzetten in een Apple. Sterker nog een harde schijf uit een XP-machine wordt door mijn Win98-PC ook niet (meer) 'begrepen'.
Ten slotte, de waarschuwingen die Sonic (http://support.sonic.com/...oduct=drive_letter_access) op haar website plaatst zijn dus geen 'bewijs', dat ze een 'waardeloos en onbetrouwbaar' softwareproduct leveren, maar het logische gevolg van de wens om "on-the-fly" data naar een RW-medium te willen schrijven. Deze wens houdt dus de door hen genoemde beperkingen in. Deze waarschuwingen zijn dus in feite alleen maar 'eerlijke voorlichting'. Eerder te prijzen dus. Ik zou graag willen, dat alle software leveranciers zo eerlijk en duidelijk waren!
Is er een oplossing voor dit probleem?
Ik zou zeggen laten we allemaal eens briefjes naar Microsoft, Apple en alle andere besturings-systeem-ontwikkelaars schrijven, dat ze een uniform format voor CD, DVD, Bleu Ray, HardDisks en wat voor opslagmedium dan ook moeten gaan gebruiken en dit ook voor de eerst komende 1000 jaar niet meer mogen aanpassen, tenzij het 'backwards compatible' is...; dan???... ja dàn???... Miljoenen... miljarden mensen zouden ze dan, 1000 jaar of meer, èrrrùùùg dankbaar zijn!
Het stompzinnige is, dat digitale data-opslag het in feite al in zich heeft.
Het zijn tenslotte niets anders dan enen en nullen, maar als mensen gaan we hiermee dus om als 'nullen'. 8)7

Win10 / Gigabyte GA-990FXA-UD3 / AMD Phenom II X6 1100T / 32GB Corsair DDR3 / MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G / 1x Samsung 850 EVO 250GB + 2x Samsung 1,5TB SATA / DELL U2515H+HP1940 / Sony FH-7mkII

Pagina: 1