Toon posts:

laptop + SMC router ; geen draadloze verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwe Aldi-laptop, met ingebouwde Prism 802.11g wifi adapter. Daarbij heb ik een SMC barricade 2804WBR gekocht, maar het lukt mij op geen enkele manier om een draadloze verbinding tot stand te brengen. De gewone UTP-internetverbinding doet het wel.

Ik heb g-nitro zowel aan als uit geprobeerd.
Ik heb meerdere channels geprobeerd.
Ik heb WEP uit geschakeld om het makkelijker te maken
Ik heb 802.1X Authentication zowel enabled al disables geprobeerd.

Maar bij de eigenschappen van het kaartje op de laptop, blijft hij maar op 'scanning' staan en komt er geen verbinding. Ik zit een meter van de router af.

Wie kan mij helpen?

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20
Bij je network connections op je laptop heb je als het goed is een Wireless connection staan, wanneer je hierop rechter-muis-klikt, krijg je een menu met "View available Wireless Networks" (oid in het nederlands).

Krijg je je netwerk daar wel bij te zien? probeer eens te refreshen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, daar staat ook niks bij. Dat is het frustrerende. Heb tig keer gerereshed.

• sorted.bits
Heb je je Wireless Module wel ingeschakeld in de admin ?

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker, alle basisdingen heb ik volgens mij gedaan. Maar waarschijnlijk iets over het hoofd gezien. Ik zou erg blij zijn als iemand mij hiermee kan helpen.

• sorted.bits
ik heb volgens mij namelijk exact dezelfde router op dit ogenblik thuis staan. En daar hoefde ik toch heel weinig voor te doen om het aan de gang te krijgen.

Wanneer je MAC filtering hebt ingeschakeld, zorg er dan wel voor dat je het mac adres van het netwerk kaartje toevoegt aan de Filter Table.

Staan er geen rare meldingen bij je system log ofzo dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht ook dat zoiets gewoon in een keer zou werken... :-(
Kan het niet aan de instellingen van mijn wifi kaart liggen? Zijn er misschien instellingen die ik over het hoofd zie?

• sorted.bits
ik hoefde echt niets in te stellen. Ik heb wel een extra tooltje geinstalleerd wat er bij zat, maar dat is om een mooi metertje onderin beeld te krijgen met hoeveel ontvangst je hebt.
je hebt geen conflict in je systeem ? (stomme vraaag).

[ Voor 4% gewijzigd door sorted.bits op 25-12-2003 07:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen conflicten in het systeem. Weet iemand waar het wel aan kan liggen?
Moet ik iets met het Adress van de NIC-firmware? Ik noem maar wat hoor, want ik heb alle standaard dingen al geprobeerd.

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 10:50

Luke!

#Treinbaas
Geen oplossing voor je probleem, maar een vraag. Heb jij ook het probleem dat, wanneer wireless is ingeschakeld en g Nitro en die SSID Broadcast zijn ingeschakeld, om een bepaalde tijd het ding "vastloopt"? De verbinding werkt dan niet meer en het router is ook niet meer te bereiken. Alleen de stroom eraf halen helpt dan.

B.t.w., is dat ding compatible met een standaard US Robotics 54Mbit kaartje?

I.i.g. succes en wie weet kom ik hetzelfde probleem tegen als ik over enkele dagen ook draadloos ga.

[ Voor 13% gewijzigd door Luke! op 26-12-2003 15:57 ]

Verwijderd

Laptop op vast kanaal instellen ipv laten zoeken wil nog wel eens helpen (maar kan me niet voorstellen dat je dat nog niet geprobeerd hebt)

Verwijderd

Topicstarter
Ik dat Broadcast uitgeschakeld. Dat schijnt niet nodig te zijn. Dus jouw probleem is mij niet bekend.
Pagina: 1