Acer 1731m TFT - pieptoon?

Pagina: 1
Acties:

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:11
Net een Acer 1731m TFT-scherm opgehaald, aangesloten op DVI-D, beeld is niet verkeerd - helderheid, contrast en response zijn beter dan m'n 'ouwe' iiyama 4314.
(Allebei gespecd op 20ms, maar duidelijk verschillende panels :-)

Alleen... d'r komt een hoge pieptoon uit 't scherm, beetje vergelijkbaar met 't geluid wat ouwe TVs en CRT-buizen maken. Zou dat zo horen? Ik heb toch wel aardig wat verschillende TFTs gezien, maar dit heb ik er nog nooit uit horen komen.
(En voor de slimmerds - nee, het komt niet uit de speakers :-)

Verwijderd

Heb ik ook gehad, ze hebben het scherm netjes omgeruild bleek een defect te zijn, dus check je on site garantie even :)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het kan natuurlijk een defect zijn. Waarschijnlijk komt het gewoon uit de schakelende voeding van het scherm of uit de inverter die voor het backlight gebruikt wordt.

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:11
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 14:41:
Heb ik ook gehad, ze hebben het scherm netjes omgeruild bleek een defect te zijn, dus check je on site garantie even :)
Welke onsite-garantie :? Vziw heeft Acer alleen carry-in, en ik heb geen aanvullende verzekering afgesloten. Helaas :'(, denk ik nu. Leverancier is tot 5/1 gesloten, dus ik hoor 't nog een twee weekjes aan. Misschien trekt 't wel weg zodra 'ie een keertje goed warm is geweest.
koraks schreef op 24 december 2003 @ 14:57:
Het kan natuurlijk een defect zijn. Waarschijnlijk komt het gewoon uit de schakelende voeding van het scherm of uit de inverter die voor het backlight gebruikt wordt.
Voeding is een los brick, dus die is 't niet - blijft inderdaad de inverter over. Maar als 't verder geen kwaad kan denk ik niet dat Acer van plan is 'm om te ruilen, ook gezien eerdere ervaringen met Acer-support betreffende een tm803 met onbruikbaar instabiel wlan.

[ Voor 37% gewijzigd door JF_ op 24-12-2003 15:45 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik vrees dat je gelijk hebt; als het scherm verder goed werkt en alleen maar piept, dan denk ik niet dat Acer te springen staat om je scherm om te ruilen. Kun je proberen erachter te komen of andere schermen diezelfde pieptoon maken? Als je enigzins geloofwaardig kan aantonen dat jouw pieptoon 'vreemd' is voor dat type scherm krijg je Acer misschien eerder zover dat ze toegeven dat er iets mis is. Trouwens grote kans dat dit verschijnsel volstrekt normaal is bij jouw type scherm (waarschijnlijk gewoon een resonerend spoeltje) en helemaal geen kwaad kan, maar ik geef toe, irritant is het wel!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mja, je hebt ook nog zoiets als "niet goed geld terug".
Dus jij mag binnen 7 dagen d8 ik, je aankoop zonder verdere verplichtingen terug brengen, en je geld moet je dan terug krijgen.

And The Only One

Verwijderd

Diamon schreef op 25 december 2003 @ 18:53:
[...]

Mja, je hebt ook nog zoiets als "niet goed geld terug".
Dus jij mag binnen 7 dagen d8 ik, je aankoop zonder verdere verplichtingen terug brengen, en je geld moet je dan terug krijgen.
yep en anders heb je altijd nog garantie he :+
Pagina: 1