Toon posts:

[WinXP]bureaublad/desktop verdwenen *

Pagina: 1
Acties:
  • 3.047 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Als ik de pc boot doet alles het normaal, maar als ie de achtergrond heeft geladen doet ie verder nix meer. Dat betekent dus geen icoontjes en geen taakbalk. Bij ctrl+alt+del staat niks wat er niet thuishoort. Ik heb ook al op een virus/trojan gescand maar niks gevonden. Wel kan ik via ctrl+alt+del in explorer komen en in andere programmas. Dat werkt dus allemaal goed. Het enige dat ook niet werkt is in het configuratiescherm "taakbalk en menu start".

Weet iemand wat er fout is?

Pikon

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 14:24 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

wel operating systeem hebben we het over?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 12:05

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Taakbalk op auto-hide gezet per ongeluk?? (je moest eens weten hoe vaak dat gebeurt)

HENG HENG

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

jeroen1001 schreef op 24 december 2003 @ 14:39:
Taakbalk op auto-hide gezet per ongeluk?? (je moest eens weten hoe vaak dat gebeurt)
Dan horen er nog wel desktop iconen tevoorschijn te komen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Maak een nieuwe gebruiker aan op die computer of verwijder je profiel. Het zou kunnen dat die corrupt is geraakt.

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Topicstarter
het gaat over win XP home :)

Ik heb al geprobeerd om een nieuw account aan te maken, zelfde probleem :'(

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:45

momania

iPhone 30! Bam!

titel fixed, volgende keer zelf om denken aub, zie: Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

zeker weten een virus makker te weten:

sysu.exe deze staat in lopende processen.
of anders:
dust.exe of duster.exe deze staat niet in processen.
dus even googlen.
staat genoeg info over, en dan hoef ik die hele story niet te schrijven.
je kan de picto's ook tijdelijk terug halen door via taakbeheer op
nieuwe taak klikken en daarna op system of restore te klikken.

en misschien werkt bij jou ook ,systeem herstel uit en aan te zetten, wel opnieuw opstarten. (en je bent je herstelpunten kwijt) dus kan je geen sysu of dust bestand vinden, dan die systeemhersel gebruiken /ok spiderman?

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11-2025
je kan ook proberen om ctr+alt+del en dan Bestand => Nieuwe taak(uitvoeren) en dan explorer.exe in te typen
dan zou het als het goed is moeten werken en anders kan het best wel een virus zijn ja.

Verwijderd

Topicstarter
explorer doet het gewoon als ik dat intyp (zoals ik al eerder zei:D) maar dan laad ie nog steeds geen pictogrammen en startbalk. Ik heb ook al paar keer gescanned voor virussen zonder dat ie iets vind, maar ik zal het nu nog een keer doen met ene online scanner.

Wel viel me op dat desktop.ini in C:/windows leeg is bij mij, hoort dat of is dat het probleem?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 19:08 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

op mijn win2k systeem:
quote: %WINDIR%/desktop.ini
[ExtShellFolderViews]
Default={5984FFE0-28D4-11CF-AE66-08002B2E1262}
{5984FFE0-28D4-11CF-AE66-08002B2E1262}={5984FFE0-28D4-11CF-AE66-08002B2E1262}

[{5984FFE0-28D4-11CF-AE66-08002B2E1262}]
WebViewTemplate.NT5=file://Folder.htt

[.ShellClassInfo]
ConfirmFileOp=0

---

• BlackLion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-12-2025
nee die hoord bij XP wel leeg te zijn... heb ik ook :)
ik weet bijna zeker dat het iets met explorer.exe is

Verwijderd

Klik eens rechts op je bureaublad en klik dan op pictogrammen schikken. Dan bureaublad pictogrammen weergeven aanzetten

Verwijderd

hallo :O is er niemand die mij gelooft het is een virus/worm/trojan!! 8)7

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 21:02:
hallo :O is er niemand die mij gelooft het is een virus/worm/trojan!! 8)7
Hallo!!! :O
Hey

Als ik de pc boot doet alles het normaal, maar als ie de achtergrond heeft geladen doet ie verder nix meer. Dat betekent dus geen icoontjes en geen taakbalk. Bij ctrl+alt+del staat niks wat er niet thuishoort. Ik heb ook al op een virus/trojan gescand maar niks gevonden. Wel kan ik via ctrl+alt+del in explorer komen en in andere programmas. Dat werkt dus allemaal goed. Het enige dat ook niet werkt is in het configuratiescherm "taakbalk en menu start".

Weet iemand wat er fout is?
B) |:( :X 8)7

Ok en nu een gek voorstel: Probeer iexplorer.exe te openen en installeer IE opnieuw :)

[ Voor 7% gewijzigd door Illegal_Alien op 25-12-2003 00:22 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

shell explorer.exe dust.exe _/-\o_

zoek dit in regedit

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer een beetje op een normale manier met elkaar om te gaan - je 'oplossing' 3 herhalen, en met smilies gaan gooien maakt een topic echt niet leuker om te lezen hoor :)
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 09:31:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Als de topicstarter dit fenomeen heeft:
  • Er komt geen desktop als ie inlogt
  • Als hij handmatig 'explorer' opstart, komt explorer in de file browse mode, en niet in de desktop mode
dan moet je inderdaad in bovenstaande key zijn. Ik kan helaas echter niet precies vinden ofdat dit de situatie is die de gebruiker heeft.

Je zou dus even dit:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Shell moeten controleren, en zeker zijn dat dit op 'Explorer.exe' staat.

Verwijderd

Topicstarter
w0w :) je had gelijk, bij shell was het helemaal leeg. En ik heb nu explorer.exe ingevuld en nu werkt het, bedankt voor dit geweldige kerstkado :)

Verwijderd

Is het gelukkig via via toch nog gelukt,gelukkig.
Ik probeer alleen maar te helpen modje, en het waren toch nuttige post?
Maar in het vervolg zal ik proberen om minder boring te zijn, of ik post gewoon
niet meer.

Verwijderd

hallo. ik haal dit omhoog omdat ik EXACT hetzelfde probleem heb. ik heb bovenstaande instructies gevolgd. ik had bij 'shell' :::: explorer.exe c:\windows\nail.exe staan.

nou weet ik toevallig dat dat iets met naaien te maken heeft, dus ik dat laatste weghalen. en via cmd nail.exe verwijderd. het probleem echter is niet verdwenen.

de computer is niet van mij, maar de gegevens zijn essentieel. ik heb de schijf in mijn eigen comp. gehangen, en gescand met de laatste definities van Norton. geen virus, trojan of whatever gevonden.

wel vond ik bij processen een bestandje dat wanneer ik het verwijderde, met de extensie .exe, dan onmiddelijk weerkwam, onder een andere naam.

iemand suggesties?

XP SP2

Verwijderd

nail.exe is spyware dus je je kan het beste even een nieuw topic openen in Beveiliging & Virussen wat voldoet aan de daar heersende regels. Lees dus eerst de stickies daar even door :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.