[OC] IBM Thinkcentre A50p

Pagina: 1
Acties:

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik werk bij een computergroothandel, en nu aan het einde van het jaar moeten we van de troep af. Ook het personeel zelf mag dan kopen, en ik heb het volgende systeem op het oog.

IBM Thinkcentre A50p
Intel 865G Chipset
Pentium 4 2.66 (533 fsb)
256 MB PC2700
40GB 7200 rpm hd
onboard graphics en geluid

Dit alles zou ik voor 250 ex. btw mogen kopen aangezien de verpakking kappot is.

Lijkt me zoizo wel interessant, maar het zou nog veel aantrekkelijker zijn als ik dat ding kan overclocken naar bv 3gh. En daar ben ik nogal huiverig voor aangezien het een kant en klaar ding is. Meestal zit er een custom IBM-bios waar je bijna niets mee kan.

Kan iemand mij bevestigen dat het onmogelijk zal dit ding over te clocken, of kan het wel? Ik heb al met google gezocht, maar kan niets vinden.

Verwijderd

met het standaard IBM bios kun je hoogst waarschijnlijk niet overclocken. Echter de moederborden die IBM gebruikt zijn bijna altijd van een ander merk (pc's uit de Netvista serie hadden mobo's van Aopen), dus je kan proberen het bios van het desbetreffende merk erin te flashen.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 14:47
Bullet_Tooth_Tony schreef op 24 december 2003 @ 14:20:
IBM Thinkcentre A50p
Intel 865G Chipset
Pentium 4 2.66 (533 fsb)
256 MB PC2700
40GB 7200 rpm hd
onboard graphics en geluid

Dit alles zou ik voor 250 ex. btw mogen kopen aangezien de verpakking kappot is.
Wat doe je nu moeilijk ?! Voor dit geld zou je normaal de proc, het geheugen en de harddisk niet eens hebben ... Snap dus ook niet dat je hier een topic voor moet openen.

Als je graag wilt overklokken dan koop je daarna een ander moederbord en eventueel een andere case. Succes.

-

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Juicy schreef op 24 december 2003 @ 14:32:
[...]

Wat doe je nu moeilijk ?! Voor dit geld zou je normaal de proc, het geheugen en de harddisk niet eens hebben ... Snap dus ook niet dat je hier een topic voor moet openen.

Als je graag wilt overklokken dan koop je daarna een ander moederbord en eventueel een andere case. Succes.
Moeillijk doen? Daar ben je toch tweaker voor. ;)

Een ander mb kopen is inderdaad een optie. Een behuizing heb ik nog wel staan.