[VB/ASP.net] web cache updaten vanaf VB applicatie

Pagina: 1
Acties:

• ibizadesire
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 20:17
Ik heb een website die bepaalde dingen cached die uit de database komen, maar niet regelmatig woren aangepast.

Ik heb ook een top 10 van meest verstuurde dingen vanaf de website. Deze moet top moet elke week ververst worden. Dit kan perfect met cache.remove en cache.add, maar dan moet die vanuit en aspx pagina komen.

Volgens mij is de enige manier een applicatie schrijven (VB.net) die via een job elke week loopt. Maar hoe moet ik de cache (van de webserver) aanpassen vanuit een VB applicatie?

Of is er een andere manier die beter is volgens jullie?

thx

Hans

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:08
:?

Je cache wordt toch automatisch geleegd als de time-out verstreken is, of als je CacheDependency aangeeft dat je cache moet ververst worden?

code:
1
2
3
4
5
6
if( Cache["blaat"] == null )
{
      // reload stuff in blaat.
      Cache["blaat"] = stuff;
}
return Cache["blaat"];

oid?

https://fgheysels.github.io/

• ibizadesire
whoami schreef op 24 december 2003 @ 13:48:
:?

Je cache wordt toch automatisch geleegd als de time-out verstreken is, of als je CacheDependency aangeeft dat je cache moet ververst worden?
ja, maar ik wil de cache elke week laten updaten. Wellicht kan ik de duur instellen op 7 dagen, zodat deze na 7 dagen terug wordt opgebouw (if NULL)
Maar voor mogelijke andere toepassingen in de toekomst zou het handig zijn om dit vanuit een exe te regelen indien mogelijk.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

ibizadesire schreef op 24 december 2003 @ 13:55:
[...]

ja, maar ik wil de cache elke week laten updaten. Wellicht kan ik de duur instellen op 7 dagen, zodat deze na 7 dagen terug wordt opgebouw (if NULL)
Maar voor mogelijke andere toepassingen in de toekomst zou het handig zijn om dit vanuit een exe te regelen indien mogelijk.
Je wilt geen cache in dit geval, je wilt een application var in dit geval hebben.
In je global.asax kan je vervolgens eea gaan regelen.

Mocht je het wel willen oplossen met cache: Laat in je global.asax de data ophalen, wegzetten in een bestand (serialized / xml), en laat dit bestand in. Zet vervolgens een cachedependancy op dit bestand.

In je global.asax c.q. exe-bestand zorg je vervolgens dat je 1x per week het bestand vervangt.

[ Voor 23% gewijzigd door gorgi_19 op 24-12-2003 14:00 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• ibizadesire
de oplossing is inderdaad een app var. Maar het kan ook anders. Doe gewoon vanuit je exe of vbs bestand een http get naar een webpagina die dan de cache aanpast.

PS: begin nu weer niet van "dit topic is oud", want mss kunnen oude topics toch nog nuttig zijn voor anderen

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Imho is het dan beter om een webservice of ASP Handler te gebruiken ipv een Page.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1