3 fans in een drive bay

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 16:10

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik heb en big tower en dacht : Als ik nou een drivebay neem, ik stop er 3 40 mm fans in, 2 aan de zijkant en 1 in het midden, 2 outtake en 1 intake en ik plaats hem in de drivebay die vlak boven m'n 7200 rpm schijf zit (de laagste dus) dan word m'n kast gekoeld door luchtcirculatie en de warme lucht die die van m'n hd wegtrekt en dan heb ik ook nog is een koelere hd. Niet dat het allemaal te heet is, maar binnenkort moest mijn duron 600 maar is meer z'n best gaan doen en gaan lopen op 900... Is dit een goed idee of zijn er betere ideeen ?

EDIT : en hoe kan ik het best die gaten in dat stukkie plastic maken ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Fantastisch joh, ik had het zelf niet kunnen bedenken |:)

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
kom op mensen, I NEED SOME ADVICE !!!

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Als je plastic dik is dan denk ik dat het het beste gaat met een decoupeerzaag. Is het vrij dun 2-3 mm dan kun je het ook snijden met een stanley-mes. Het voordeel hiervan is dat je tenopzichte van de decoupeerzaag niet hoeft te schuren.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Blijkbaar verstuurde die hem al toen ik nog aan het typen was :?

= TheGrimReaper op tweakers

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Weet niet hoeveel ruimte je voor in nog vrij hebt, maar ik heb het zo gedaan.

Mijn scsi schijfen in de 5 1/2" bays gehangen en daar een 12cm fan voor gezet. Dit kost je er 3, maar dan heb ik er nog 3 over en dat is genoeg voor mijn brander cdrom en de schakelars voor de fans.

Verder heb ik nog een 12 cm fan onder in gezet waar standaard een 8cm kan. En al het metaal en plastic er voor weg gehaald.

Voor bijde fans wel een fingerguard gezet want als je opzoek bent naar het eject knopje van je cd-rom en je komt in zo'n fan dan voel je het nog wel een tijdje :(

Zij trouwens 2 220V fans van sunnon en ze blazen zoveel lucht in mijn kast dat fans om de lucht er uit te blazen niet meer nodig zijn. (De fan van mijn voeding zit er nog wel gewoon in hoor).

De lucht verdwijnt nu door alle eventuele kiertjes en zo komt er veel minder stof in mijn kast als eerst.

Om ff terug te komen op je idee van 3 fans in zo'n plasticje. Dat kun je heel goed doen met een gewone figuurzaag. Met een decupeer zaag haar je dat soort kleine rondjes niet en het zal terug aan elkaar smelten.

Maar erg veel lucht verplaatsen 3x 4cm fans niet, en het maakt naar verhouding vrij veel herrie.

= TheGrimReaper op tweakers

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
TGGoos: 1 keer klikken is genoeg hoor :)

JT: Wat jij wil doen met die fans in die drivebay zou ik niet doen, want die outtake fan neemt de lucht die de 2 intake fans erin blazen gelijk weer mee naar buiten, dus dat is zinloos.
Als je goeie airflow wilt hebben zul je het beste onder de HD een intake fan kunnen doen en erboven een outtake fan (warme lucht stijgt altijd op :))
Daar word je HD wel wat koeler van :P

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
dat het weinig zin heeft, dacht ik al, ik maak er maar een 3 voudige outtake van, dan kan de warme lucht van m'n schijf en kast weg. Ik bouw hem wel met dimmer natuurlijk, dan is er wat minder lawaai als ik niet game :)

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1