Netwerk probleem ROUTER + Switch

Pagina: 1
Acties:

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20
Ik zit met een probleem, ik heb thuis een wireless router + access point staan en daar wil ik eigenlijk 3 dingen aan vast knopen. Mijn PC, laptop en mijn Xbox.

Op dit ogenblik heb ik ongeveer dit liggen :

Afbeeldingslocatie: http://www.xtracerfilez.net/network_scheme.png

Alleen nu kan ik vanaf mijn PC en laptop de xbox niet bereiken, nu komt dat omdat de XBox voor de router eigenlijk buitenwereld is, maar nu wilde ik toch eens vragen of jullie misschien een oplossing weten.

Kwa infra-structuur kan er weinig veranderd worden omdat er dan kabels getrokken moeten worden en dat is hier zo'n rot werk, dat ik dat liever laat zitten :).

1 oplossing die ik weet is : de xbox een publiekelijk IP geven.

Verwijderd

xbox achter de router zetten? Dit lijkt me ook het meest logische?

• sorted.bits
Ja, dit zou ook de mooiste oplossing zijn, maar hiervoor zou ik dus een kabel moeten gaan trekken :( iets wat ik niet zie zitten.. :( (heb in dit huis 2 keer een kabel moeten trekken en het was zoooo'n rotklus)

• sorted.bits
Iemand vertelde me iets over, dat je dan een subnet moest creeeren, maar ik weet niet wat dat is eigenlijk :S

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

je plaatje klopt al niet helemaal, want het ip van je "subnet" zit in de zelfde ip range als die je gebruikt met je router. je zult hier dus 2 aparte kleine netwerkjes van moeten maken, en met de gateway's goed ingesteld moet het geen probleem zijn.

Het kicken van je topic stellen we op GoT niet op prijs, zeker niet binnen 12 uur. dus gebruik voortaan ajb de edit knop ;)

[ Voor 27% gewijzigd door CRiMiNaL op 24-12-2003 13:20 ]

... MMORPG Addict.

• daan3128
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-08 09:29
Dit is idd nou niet echt de ideale oplossing. Ik zou ook de Xbox gewoon achter de router zetten of het een rotklus is of niet (heb je ook wat te doen ja met de kerst..... :-))
Niet alleen is het het simpelste maar ook een stuk veiliger omdat je XBOX IP gemasked wordt door de router.

Have fun

• sorted.bits
Ok, dus ik moet mijn PC + laptop nog een 2e IP geven ? En ook mijn Xbox in die reeks hangen ? Maar zal mijn router dat toelaten dan ? of moet ik daar ook nog wat instellen ?

PS. Een kick was het eigenlijk niet, omdat er maar 5 minuten tussen zat hij nog in de hoogste regionen stond. En aangezien ik hier al een aardig tijdje rondloop weet ik de regels ook wel ;) sorry daarvoor.

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

Wat is er op tegen om de switch en de router van plaats te laten wisselen? Lijkt me dat je dan ook niet met het kabeltrek probleem zit.
Dan heb je al je machines achter je router in 1 netwerk, netjes afgeschermd van de buiten wereld.

• sorted.bits
de switch ligt beneden in de meterkast en de router staat boven. Het ontvangst in en rond huis (met wireless) is veel beter wanneer de router (is ook gelijk accesspoint) boven staat.

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Subnetten kan alleen met een router(laag 3 van osi model) en niet met een switch(laag 2). Ofwel haal je de switch uit je netwerk, ofwel hang je hem achter je router, maar op die plaats ver***** hij je netwerk(toch zeker je internetverbinding).

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Verwijderd

Kun je de switch en de router niet verwisselen met elkaar?

Edit: Dan krijg je vast problemen met het wireless......

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 16:21 ]

• sorted.bits
inderdaad, dan is dus het ontvangst echt slecht :S raar genoeg, zal misschien iets met de meterkast zijn ofzo

maar dan haal ik maar 300 k/s boven.. en wanneer de router boven staat haal ik meer dan het tien-dubbele.

Verwijderd

xBox idd achter de router zetten, vervolgens geef je 'm vast ip adres in je eigen range en stop je 'm in een DMZ (heb ik laatst gedaan bij een kennis met een ps/2 en werkt perfect)
Pagina: 1