Ik ben bezig adsl aan te sluiten, op de manier zoals in de FAQ staat beschreven:
De verlenger ligt nu bij mijn pc, met dekabel in de splitter. Ik heb de dsl kabel erin geklikt, en deze in het modem gedaan. de line-in heeft dus geen telefoonkabel (die zit immers al achter de verlenger).
Moet de splitter echter wel een line in erbij hebben of is alleen de dsl genoeg??
Ik heb dus een verlenger op de wandcontactdoos, met daarbovenop de gewone telefoonkabel.Mijn telefoonaansluiting staat een heel stuk van mijn computer af! Wat is de beste manier om mijn ADSL te verlengen?
Het verdient in de meeste gevallen de voorkeur, je telefoonkabel te verlengen. Telefoonkabel is een stuk goedkoper dan UTP kabel en bij het MxStream Doe-Het-Zelf pakket zit al een tang om de kabel van stekkertjes te voorzien.
Telefoonkabel heeft vanaf het aansluitpunt een maximale lengte van 75 meter, bij UTP kabel is dit ongeveer 100 meter.
Bij langere afstanden kun je een repeater (signaalversterker) inzetten.
De verlenger ligt nu bij mijn pc, met dekabel in de splitter. Ik heb de dsl kabel erin geklikt, en deze in het modem gedaan. de line-in heeft dus geen telefoonkabel (die zit immers al achter de verlenger).
Moet de splitter echter wel een line in erbij hebben of is alleen de dsl genoeg??