Toon posts:

Dell Dimension XPS B___r RIMM geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Deze P3 866 Mhz machiene heeft schijnbaar RIMM geheugen. Schijnbaar is dat geheugen ook retesnel?! Klopt dit en hoe zit dat bij deze machine..
Leuke woordspeling trouwens: RIMM RAM

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 09:14

Tux

Dit kan je toch gewoon opzoeken op de support site van Dell? Niet echt helemaal nuttig om hierover een topic te openen ;)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als je alles weet hoef je niet te posten.
Maar nummertjes zeggen mij niet zoveel namelijk..vandaar mijn vraag: is het inderdaad erg snel geheugen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 12:03:
Ja, als je alles weet hoef je niet te posten.
Maar nummertjes zeggen mij niet zoveel namelijk..vandaar mijn vraag: is het inderdaad erg snel geheugen?
Nummers zeggen jou niets, maar google wel. Enne wil je je geheugen snelheid testen, check SiSoft Sandra Geheugen bench, bijna iedereen kan grafieken interperteren :) :Y)

Maar idd RIMM geheugen werd bij eerdere iP!!! chipsets i820 geloof ik. ingezet vanwegen die hoge bandbreedte die dat gehuegen kon leveren, daarom ook bij de eerste iPIV chipsets geleverd, maar aangezien het VEEL te duur was, hebben die chipsets nooit echt door gebroken, en wonnen veelal de SD-RAM chipsets. Vooral de i810 en de i815 chipsets waren populair voor de P!!!. Voor de P4 hebben ze deze stunt ook geprobeert, eerst iPIV shipsets hadden dus RIMM ondersteuning, voor budget hebben ze toen eerste i845 uitgebracht met SD-RAM onderstuening. Die waren langzaam, tot dat er DDR ondersteuning voor deze kwam. Korte geschiedenis van Intel chipsets, dit had je ook bij google kunnen vinden.

Wat wil je hier eigenlijk mee berijken ??

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 12:16 . Reden: nog een edit ]

Verwijderd

Op zich wel zeer exclusief, een P3 met Rambus :)

En verder is het antwoord al gegeven - RDRAM heeft een gruwelijk hoge bandbreedte, maar een veel hogere latency dan SDRAM.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de RAM FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden kun je alle technische details over het geheugen vinden. Daar zul je uiteraard ook het een en ander over RDRAM vinden :)

In ieder geval is het hier op GoT de bedoeling dat je eerst vooronderzoek doet eer je een topic opent. Aangezien je dit niet hebt gedaan, toon je hiermee min of meer aan dat je de [faq]registratievoorwaarden[/] niet hebt doorgenomen. Doe dat alsnog en dan met name het forumgedrag gedeelte. Zodoende krijg je een beter beeld van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

RDRAM is snel, ja. Maar de combinatie P!!! en RDRAM is overkill. En in de meeste gevallen zelfs langzamer dan P!!! + SDRAM combo. Er zijn hierover veel reviews geschreven, bijvoorbeeld op Tomshardware. Zoeckt ende gij zult vinden :)

/FAQ
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.