Toon posts:

GigaByte 7n400 pro troubles

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste luitjes,

Een half jaar geleden een nieuwe pc gekocht:

Gigabyte 7N400Pro Mobo
Twinmos 512mb ddr 3200
AMD 2800XP+

en andere apparaten.... :)

Sinds aanschaf van PC heb ik steeds problemen met bekend fenomeen 'blank screen' en no boot. Ik heb al vaker replies van het bovenstaand probleem gelezen maar toch ben ik niet zeker van mijn zaak.

Probleem is als volgt:

1. soms wil PC niet opstarten, dus gewoon zwart scherm - no screen input.
(zelfs uithalen van batterij werkt niet).
2. Bij vastloper van XP, geen reboot!
3. ik krijg mijn pc niet sneller als 166 fbs, terwijl 400 haalbaar moet zijn.

Gisteren bijvoorbeeld wilde ik voor de pc wat freaken op Generals, maar kreeg dat stom ding gewoon niet aan de praat. Vorige dag zelfs netjes XP afgesloten.......

Pas na het switchen van auto naar 100 op de MoBo en uithalen van de batterij en verwisselen van geheugenplaats kreeg ik een piep....... en uiteindelijk na lang stressen deed ie t weer. Dit gaat al half jaar zo.... iemand enig idee?

Thanks luitjes alvast.

Zen

PS: 8)7

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:26
1. waarom ben je niet teruggegaan naar de winkel als je zulke problemen hebt?
2. 400 Mhz zal echt niet lukken
3. Wat heb je allemaal al geprobeerd om het probleem op te lossen?

Verwijderd

Topicstarter
1. Nou ik wilde een pc hebben voor programmeren en gamen, dit vertelde ik aan s**and (de winkel) en vroeg advies wat de beste configuratie zou zijn voor bijvoorbeeld generals te spelen. Na advies heb ik selectie gemaakt. Afein, ik netjes PC mee naar huis, na aanzetten PC geen beeld, volgende dag terug want na advies toch pc een 'fout' configureerd/samengesteld PC te hebben, is toch erg vaag.

Volgende dag opgehaald de pc, wat blijkt - foute mem erin. Een OEM 3200 DDR wat niet compatible was met 7N400Pro.... Een groot meningsverschil gehad met nogal wat emotie... }) .... Vandaar dat ik nog niet terug ben gegaan, als blijkt dat het echt foute config is, dan ga ik weer terug!

2. Hm jammer!

3. Nou ik heb echt alles wel geprobeerd, mem en mobo doen het in verschillende pc's. Die problemen die met deze mobo mensen ondervinden en die op deze forum hebben gepost, heb ik ook al geprobeerd. :?
Ik denk dat het te maken heeft met: Memory (Twinmos 3200 512 ddr), de mobo, en de slots....

Idee? Tips? Ik hoop t wel.

Dank je wel,
Zen

PS: Happy X-mass >:)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het kan natuurlijk ook nog in je voeding zitten, al lijkt me (afgaand op je ondervindingen) dat het mobo gewoon brak is.
Vandaar dat ik nog niet terug ben gegaan, als blijkt dat het echt foute config is, dan ga ik weer terug!
Foute config of niet, dat systeem hoort toch gewoon te werken?? Teruggaan dus!

PS: Controleer ff of je de machine wel hebt geaard. Er bestaan nog wat meningsverschillen over, maar in mijn ervaring is het altijd beter om je pc te aarden.

Verwijderd

Mocht je alsnog van mobo willen wisselen moet je eens kijken naar het ASUS A7N8X Deluxe Gold, erg mooi moederbod.

probleemloos, (mits je hem niet laat vallen zoals ik al eens gedaan heb :+ )

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je een pc bij een pc zaak koopt mag je toch gewoon verwachten dat ie het doet? punt. ze zoeken zelf maar uit wat bij elkaar past.
Pagina: 1