Toon posts:

[XP] geen toegang tot directory met trema

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets zeer vreemds:

Wij hebben hier een netwerk met Windows 98 (niet lachen) en Windows XP machines.
Een aantal gebruikers heeft met Windows XP het probleem dat ze geen toegang kunnen krijgen tot mappen waarin een é voorkomt. Er verschijnt dan de melding dat er geen rechten zijn (die zijn er uiteraard wel) of dat de map verwijst naar een verkeerd volume (wij hebben hier zowel Novell als Windows 2000 servers).
Gek genoeg gaat het om een handje vol gebruikers, want andere XP gebruikers hebben nergens last van. Voor zover bekend hebben alle machines dezelfde image, dus zou het aan hun profiel kunnen liggen. Echter, daar kan ik niets vreemd aan zien.

Iemand enig idee?

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:46
Ik heb het in mijn tijd van 98 ook opgemerkt dat ik beter geen speciale tekens, trema's e.d. in bestandsnamen kon zetten.
Probeer het met de map te hernoemen zonder de è ?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

passer schreef op 24 december 2003 @ 17:55:
Ik heb het in mijn tijd van 98 ook opgemerkt dat ik beter geen speciale tekens, trema's e.d. in bestandsnamen kon zetten.
Probeer het met de map te hernoemen zonder de è ?
Waarschijnlijk werkt dat wel; maar dat is natuurlijk geen oplossing voor het probleem ;) Is het niet mogelijk om een soort van unicode update voor windows98 te halen :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Jongens: Windows 98 werkt dus wel (goed lezen, he.. :)) het gaat juist om een aantal XP gebruikers.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Sharenames met bijzondere characters en spaties kunnen problemen geven in alle NT OS-en. Microsoft geeft aan dat je ze wel kunt gebruiken, maar dat de werking niet gegarandeerd is. Een reden werd in mijn XP Pro handleiding niet gegeven |:(

[ Voor 63% gewijzigd door sanfranjake op 29-12-2003 11:14 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
...maar het vreemde is dat op precies dezelfde machines, met dezelfde oorspronkelijke images (een paar weken geleden gecloned) het merendeel geen kuren vertoond. Slechts een aantal machines (of gebruikers) heeft er last van.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kan het zijn een (automatisch) update roet in het eten heeft gegooid?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• sailor_ej
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 13:07
lukt het om vanuit een dosprompt mbv
cd abcd* wel naar die desbetreffende directory te gaan
en wat is het dos naam van die directory??
misschien is deze wel toegankelijk

We cannot direct the wind, but we can adjust the sails

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 29 december 2003 @ 15:12:
Kan het zijn een (automatisch) update roet in het eten heeft gegooid?
Nope, wij doen niet aan automatische updates :)

Via DOS is het even lastig testen, want de policies houden het nu tegen de pormpt te starten. Dat moet ik dus even open zetten en later testen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 09:30 ]

Verwijderd

sanfranjake schreef op 29 december 2003 @ 10:17:
Sharenames met bijzondere characters en spaties kunnen problemen geven in alle NT OS-en. Microsoft geeft aan dat je ze wel kunt gebruiken, maar dat de werking niet gegarandeerd is. Een reden werd in mijn XP Pro handleiding niet gegeven |:(
Heb je al geprobeerd te hernoemen?
Als dat namelijk helpt, dan moet de reden gezocht worden in de profielen, want we hebben het over hetzelfde image.

Hebben sommigen misschien een voorkeur voor een andere toetsenbord-indeling?
(i.v.m. accent-gebruik ;))
Pagina: 1