Toon posts:

BTX + AMD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uit de nieuwspostings van de laatste maand is duidelijk af te leiden dat er bij Intel hard getimmerd wordt aan een nieuwe standaard named BTX.
Dat we begin volgend jaar (over enkele weken dus....) de eerste prototypes van moederborden en cases kunnen verwachten.
Maar heeft iemand toevallig ergens een artikel gezien hoe het nu zit met AMD? Springen zij ook op de BTX kar of kijken ze de kat nog een jaar uit de boom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

BTX (als mobo ook bekend onder de naam 'Bigwater') is bedoeld voor Intel's Tejas processor, vanwege de Socket T pin-layout van 775 pins. AMD heeft daar eigenlijk niets mee te maken, aangezien zij met de K9 zullen komen, die of gewoon van de ATX-standaard gebruik zal maken, of misschien om nieuwe technologie als PCI-Express en later DDR2 te ondersteunen, zelf met een nieuwe mobostandaard zal komen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

In principe heeft de CPU weinig te maken met de formfactor van het moederbord. Het zal dus afhankelijk zijn van de mobo-fabrikanten of zij AMD moederborden uit zullen brengen in BTX formaat.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 10:02:
Uit de nieuwspostings van de laatste maand is duidelijk af te leiden dat er bij Intel hard getimmerd wordt aan een nieuwe standaard named BTX.
Dat we begin volgend jaar (over enkele weken dus....) de eerste prototypes van moederborden en cases kunnen verwachten.
[off-topic]
De BTX kasten zullen pas rond juli / augustus 2004 worden uitgeleverd.
De eerste modellen zullen binnenkort wel worden aangekondigd , maar de fabrikanten hebben geen zin om voor het kleine aantal mensen met BTX een speciale kast te maken (nemen maar een over-size kast)

Dus het zal ff wachten zijn op die kasten ..
[/off-topic]

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35
Ik denk dat de ATX standaard opzich nog wel eff volhoud. Het zelfde met AT => ATX. ATX is pas echt gekomen toen de de Pentium 2 er was, alhoewel er dan nog wel een enkel boardje is met AT aansluiting. P1 was beide, ATX en AT. En ik heb tot nu toe nog nix van BTX gezien, en al meer van WTX(dat omgekeerde ATX 8)7). Dus ik zou me helemaal geen zorgen maken.

En waarom zouden we een nieuw design willen :? De ATX-standaard is toch nog prima. Het is alleen dat de videokaart de verkeerde kant op steekt, maar ja valt weinig aan te doen 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
ReemF schreef op 24 december 2003 @ 10:09:
zelf met een nieuwe mobostandaard zal komen.
Fijn krijgen we straks weer intel only of amd only cases.

Ik zie de bui igg alweer hangen.
Termi schreef op 24 december 2003 @ 13:34:
Ik denk dat de ATX standaard opzich nog wel eff volhoud. Het zelfde met AT => ATX. ATX is pas echt gekomen toen de de Pentium 2 er was, alhoewel er dan nog wel een enkel boardje is met AT aansluiting. P1 was beide, ATX en AT. En ik heb tot nu toe nog nix van BTX gezien, en al meer van WTX(dat omgekeerde ATX 8)7). Dus ik zou me helemaal geen zorgen maken.

En waarom zouden we een nieuw design willen :? De ATX-standaard is toch nog prima. Het is alleen dat de videokaart de verkeerde kant op steekt, maar ja valt weinig aan te doen 8)7.
Kunnen ze de vidkaart dan niet de andere kant op bakken :?

Maar bij WTX heb je weer het nadeel dat je cpu lager zit en dus alle warmte van je cpu naar je vidkaart en je hdd gaat :|

[ Voor 64% gewijzigd door Roberto op 24-12-2003 13:58 ]

Pagina: 1