thin client keuze, meerdere ica connecties tegelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
situatie:
1 locatie + inbellende thuiswerkers
Meerdere Win2k terminal servers met Citrix Metaframe XPe
Alle applicaties worden als published application aangeboden via internet explorer / NFuse. Er wordt geen desktop aangeboden, de noodzakelijke controlpanel icoontjes zijn apart gepublished.
Met elke win95/2000 pc werkt dit goed.

wens:
Thin client die op een normale manier in deze situatie past
Met browser zodat alle published applications te gebruiken zijn,
of met een Program Neighborhood functie zodat er een soort menu verschijnt.
Liever geen desktop publishen i.v.m. een aantal applicaties die niet op dezelfde server kunnen draaien. Dan zouden we extra software zoals PowerFuse moeten aanschaffen.

getest
2 modellen van IGEL hebben we getest. Een beperkte Linux-versie en een Windows CE versie met browser. Ze zijn prima te configureren voor 1 published application (desktop), maar meerdere naast elkaar starten en switchen tussen programma's werkt niet goed. Er is geen taskbar, ALT-TAB werkt niet enz.
We gaan de leverancier nog vragen, of en hoe dit werkend te krijgen is.

vraag
Welke thin clients zouden wel aan deze eisen voldoen?

edit:

het maar 1x normaal kunnen starten van een browser/published application zou een beperking in Windows CE kunnen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door paulhekje op 24-12-2003 08:52 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:02

Arno

PF5A

Voor zover ik weet werkt elke thin client met een desktop. Ik zal kijken of ik een oplossing kan vinden voor je.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wyse heeft thin clients gebaseerd op XP Embedded.

Ik heb ervaring met de Wyse modellen die nog op NTE gebaseerd waren, en daar heb je dus gewoon een normale NT omgeving, die van flash draait + een pagefile e.d. op een ramdisk - hiermee kan je dus ook gewoon meerdere published apps draaien.

De CE gebaseerde toestellen konden dacht ik switchen tussen meerdere apps via ALT+Page Down ofzo dacht ik.

Kijk bv. ook hier eens - de lichtste Wyse die je kan vinden: http://www.wyse.com/produ...200le/1200le.htm#features noemt toch ook "Multiple session support" als een van z'n features.

• paulhekje
Elke leverancier heeft zo zijn eigen definitie van "multiple session support". Meerdere connecties te configureren en een afwijkende sneltoets is niet echt werkbaar bij 30+ applicaties. Uit gebruikersoogpunt bekeken wil je gewoon dat ALT-TAB, minimaliseren en een vorm van startmenu werkt.
Als ik met de Igel thin client een applicatie start via NFuse kan ik niet op een normale manier terug naar het browserscherm en ook de PN-functie is niet handig.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dan moet je echt eens naar die XPE modellen kijken. Je hebt dan gewoon een "echte" XP die alleen wat moeilijker te updaten is en geen bewegende onderdelen heeft ;) (zowel voor jou, als voor de user)

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 01:52

J.W

Ik zou voor Neoware gaan.

En dan voor een Capio 610 (CE)
Machines zijn niet duur.
Dit zijn de specs :

Capio600
O/S CE.net

Flash 16
Memory 32 / 64
PCI -

Parallel
Serieel
USB 1
1
2

RDP 5.x
ICA 6.x
Internet Explorer - / 5.5CE
Netscape - / -
Term. Emulatie Yes / Yes
Prog. Neighb. PNlite
Nfuse support - / Yes
Java Virt. Machine -
X11r6 -

ezRemote Manager Enterprise

Sorry voor de brakke lay-out.
neem eens contact op met sedicom, kun je zonder problemen een paar testen.

Verwijderd

Hier op mijn stage hebben we capio 500 modellen staan (ook van neoware maar dan met linux in plaats van windows CE). Ze bevallen erg goed zowel voor published applications al voor hele desktops.

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 09:40
Wij gebruiken de Neoware EON Preferred 3000 hier op de zaak.

• paulhekje
wat ik mis in sommige antwoorden hierboven:
- kan je op een handige manier meerdere published applications tegelijk starten, bijvoorbeeld vanuit een webrowser met nfuse?
- of meld je aan op citrix program neighborhood en kan je zo diverse applicaties starten?

Verwijderd

hier ook neoware capio 610 met powerfuse. Is een soort schil. Je ziet het os dus niet. Alle apps gewoon via een startmenu op te starten. 7 apps tegelijk. Maar das gewoon een policy. Kunnen meer.

• paulhekje
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 14:45:
hier ook neoware capio 610 met powerfuse. .
Je gebruikt dus powerfuse om een secure desktop inc startmenu te published, kan het ook goed werken zonder powerfuse?

Verwijderd

geen id. Wat wil je dan precies? Gewoon voor elke app een icoontje dat een Citrixsessie opent voor die app?

• paulhekje
ja precies: voor alles is nu een aparte published app. Met gewone pc's en nfuse werkt dit prima.
Als alle applicaties identiek geconfigureerd zijn qua kleuren werkt session sharing ook goed, dus bij een 2e of volgende applicaties starten wordt niet opnieuw ingelogd op de terminal server.

[ Voor 52% gewijzigd door paulhekje op 24-12-2003 15:11 ]

Verwijderd

Oeps, lees net in je startpost dat je juist geen powerfuse wilt. Beter lezen voor ik reageer. |:(

Maar zou ik niet durven zeggen. Volgens mij moet je wel een tc met icaclient kunnen krijgen zodat je Nfuse kunt draaien.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 15:14 ]

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 22:23

gerhald

:P

elevator schreef op 24 december 2003 @ 11:22:
Dan moet je echt eens naar die XPE modellen kijken. Je hebt dan gewoon een "echte" XP die alleen wat moeilijker te updaten is en geen bewegende onderdelen heeft ;) (zowel voor jou, als voor de user)
waar ik rond loop hebben we de zelfde omgeving zoals jij die omschrijft met de boven genoemde Wyse thinclient.
en dat loopt goed zonder problemen
als je meer wilt weten dan kan je wel mailen g.freriks@hccnet.nl

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Installeer de PN Agent op je Citrix server, en bied deze aan als Published Application. Dit is volgens mij ook de oplossing die Citrix zelf aangeeft.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• paulhekje
Bedankt voor de reacties tot dusver.
Ik heb even getest met het publishen van Program Neigborhood: dit werkt best wel aardig. Ook CTRL-ALT-DEL en Lock Computer werkt.

Het is wel jammer dat we in dat geval verschil hebben tussen thuiswerkers/pc's en de thin clients. Ook kost het altijd een Citrix connection license op de server waar PN draait, maar het is zeker een goede optie.
De voorkeur blijft echter een werkende thin client zoals omschreven.

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:34
Hier op het werk gebruiken we Wyse 3125 (winCE) en Wyse 1200LE (linuxvariant).
De WinCE start ernstig traag op en de 1200LE bloedsnel.
Beide apparaten kunnen overweg met de program neighbourhood AGENT.

Die agent maakt eigenlijk rechtstreeks contact met je NFuse omgeving, en op die manier kun je meerdere apps opstarten en gewoon switchen.

Hier publishen we weliswaar een complete desktop, maar bovenstaande hadden we wel getest.

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 14:06
Anders kick je een topic van 2 jaar oud ;)

• paulhekje
Om dan maar af te sluiten: het is XPembedded geworden. T5700
HP fabrieksimage aangepast en met fbreseal (soort sysprep) aangepast.
Distributie via Altiris.
Lid van Windows domein, GPO werken ook goed.
Wel machine account password changes uitgeschakeld ivm EWF (Enhanced Write Filter).

Verwijderd

Beetje oud idd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.