Toon posts:

[JS] textveld veranderen, maar niet in window.opener

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een form waarin ik aan kan geven welke foto ik bij een bepaald product wil hebben. Dit is gewoon een text veld waarin ik 'foto.jpg' tik, en dit vervolgens in een database wegschrijf.

Omdat ik niet alle bestandsnamen van die foto's uit mn hoofd leer voor ik ze op mn server zet heb ik naast het textveld een zoek button geplaatst. Deze button opent na klikken een nieuw scherm met daarin alle foto's. Door middel van klikken op een foto wordt de inhoud van het textveld gelijk aan de naam van de foto waarop geklikt is.
ik doe dit momenteel zo:
code:
1
onClick="parent.window.opener.form.textVeld.value='foto.jpg'"

werkt prima, maar ik heb inmiddels erg veel producten met allemaal 1 of meerdere foto's. Als ik nu op de button klik duurt t ten eerste dus heel lang voordat alle foto's zichtbaar zijn, en ten tweede moet ik door een veel te lange lijst scrollen om de foto te vinden die ik zoek.

Had ik verzonnen om door middel van een formpie op de foto pagina te gaan zoeken in de namen van de foto's en alleen die fotos weer te geven. Dus als ik bij een 'bepaalde auto' zoek en ik weet dat de naam van de foto iets is als 'renault', dan zoek ik op renault en krijg ik bijvoorbeeld renault_velsatis_code.jpg en nog een paar, tussen die paar foto's zoek ik de foto die ik nodig heb en klik, er gebeurt nix meer op de andere pagina. Dit komt natuurlijk doordat ik een formactie uitgevoerd heb en parent.window.openener niet meer is...

mijn vraag, hoe kan ik dit oplossen???...

Ik heb gezocht maar de enige topics die ik tegenkwam gingen niet verder dan vanuit een popup de parent aanspreken, dat had ik zelf ook al...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

het gebruik van parent doet me vermoeden dat je een frameset opent in je popup, klopt dat? zoniet, dan is dit de juiste syntax:
JavaScript:
1
window.opener.document.forms['formnaam'].elements['textveld'].value='bla';

ook na een refresh van de popup zou die verwijzing nog moeten bestaan.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, de syntax werkt wel gewoon, ik had een andere stomme fout gemaakt.

Ik bouw de syntax op dmv een php scriptje. in de querystring zet ik de naam van het veld dat veranderen moet in window.opener.
dit is dus t volgende:
code:
1
window.opener.alter.$_GET[veld].value='{$fotos[$h]}'

maar na dat ik die formaction uitvoer was $_GET[veld] niet meer, dus het scriptje wist gewoon niet welk veld ie veranderen moest...

hele stomme fout dus, maar toch bedankt!!!