Netwerk(tniet)

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-06 23:15
Ik heb onlangs ook al een vraagje gepost, maar nu heb ik weer en ander probleempje :(
ik heb een netwerkje tussen 2 pc's, beide met Win 98, de kabel is OK (denk ik) gewoon een coax kabel, met T-slpitters en terminators, ook staat volgens mij alles in Network properties goed in gesteld( ik heb TCP/IP en NETBEUI geinstalleerd, en client for microsoft networks)maar ik krijg het niet voor elkaar dat die twee pc's elkaar zien(ze zien zichzelf wel)in Network Neighbourhood.
Ik heb al dat gedoe, met IP geven aan gezet of zelf toekennen, maar daar kwam ik ook niet verder mee....
weet iemand wat voor fout ik maak?
ligt het misschien aan een verkeerde login (bij het opstarten)ofzo?.

de workgroups zij ook het zelfde, dus ik weet het echt niet meer.......
please advise
bvd
Alien

Verwijderd

heb je wel printer en bestand delen aangevinkt, dat vergeet ik ook elke keer en dan zien ze elkaar niet....ik ben dan altijd aan het denken wat het is...maar als alles goed staat, werkgroep, subnetmask, ip adressen..en alle hardware is ook goed. Dan moet je kijken of je dat niet bent vergeten

• _Alien_
Je bedoelt printer en file sharing?, ja dat staat aan...
en verder, op beide pc's werkt de hardware goed, want ik heb 1 keer een pc kunnen zien.
maar na 1 keer refresh wassie weer weg :(

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Alien > dan is de kabel niet goed, probeer een UTP crossover kabel te gebruiken, of probeer de kabel eens goed te testen......

coax is erg onbetrouwbaar.....

NetBEUI kun je rustig verwijderen, dat vertraags de boel alleen maar.
Nog een vraag, kun je de ander pingen?
(command prompt, en dan intypen ping 192.168.*.* , waar dat ipadres tuurlijk de ip is van de andre pc)

Kees

Kees

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• R-Jean
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Alien, heb je al geprobeerd vanaf de ene pc de andere pc te pingen (ping "ipadres andere pc" ) als dat het doet weet je igg zeker dat je kabel niet kapot is en ligt het ergens aan de config in windhoos

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Even de kabel door meten met een multimeter, dan weet je of het de kabel is of niet.

Als het goed is heeft de kabel bijna geen weerstand. Het kan ook zijn dat een afsluiter stuk is, ook even door meten zou 50 Ohm moeten opleveren.

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 21:55

Hachy

Laadpas Nerd

Kees, je begrijpt kennelijk e.e.a. nog niet helemaal. Netbeui is (zeker in zeer kleine netwerkomgevingen) klein en ZEER snel. Het enige nadeel is dat het niet routable is en dus niet geschikt is voor grote(re) netwerken. :( :( Praat niet over dingen als je er weinig tot niks van weet ! :( _Alien_ , Client for microsoft networks (clients) installeren bij allebei, en ook file & printer sharing 4 MS Networks. Probeer anders eens TCP/IP 2.0 stack te installeren dat wil nog wel eens helpen. Allebei dezelfde release van Win98 trouwens?
T-stukjes en Terminators zijn goed ik heb ze zelf getest.
Sux6 !! :)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Verwijderd

* file and printer sharing aan op allebei de poeters
* ook op beide poeters de HD's sharen
* ip = 10.0.0.1 en 10.0.0.2
* subnet mask voor beide = 255.255.255.0
* client voor microsoft netwerk aan
* kabel ff onder 12 volt zetten en dan kijken of je een schokje krijgt
* lukt het nu nog niet, dan kom ik wel ffies langs donderdag

Verwijderd

Oh ja, installeer gerust IPX/SPX.

Wil nog wel eens wonderen verrichten met je Coax aansluiting.

• _Alien_
ok tnx all, ik zal eens wat gaan proberen!

• _Alien_
Ik heb de IP's op 10.0.0.1 en 10.0.0.2 ingesteld, daarna geprobeerd te pingen, dat lukte niet... :(
betekend dit dat het aan de kabel ligt of niet?

• _Alien_
oja, nog iets, moet ik bij Gateway, DNS en WINS ook iets invullen???
en verder
Blinddent>> je kan pas sharen als er een andere computer zichbaar is......

Verwijderd

Jah kabel of netwerkkaart. Als je de kabel heb doorgemeten dan is DIE in ieder geval goed. Probeer dan de netwerkkaarten te testen. Neem dan een computer waarvan je weet dat de configuratie werkt. Helaas is dat niet altijd mogelijk :) Isoleren is de optie. ;)

• _Alien_
ik weet niet of het uitmaakt hoor, maar als ik mezelf ping doetie het wel, maar dat zal weinig uitmaken(denk ik) die kabel doormeten moet ik nog even zien te doen

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-08 21:55

Hachy

Laadpas Nerd

Neem gewoon een 9-voltsblokje om erop te duwen, en druk je tong ff aan de andere kant om een klein schokje te voelen; voel je hem, kabel ok. Druk er anders ff een loopback connector op (netwerkkaart) en draai ff een diagnostics van die kaart. Sux6. :)

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Verwijderd

_alien_ > dan heb je dus iets fout gedaan, ik kan alles sharen zonder dat de andere poeter eraan zit, share je wel goed? : rechts klikken op je eigen hd in my computer en dan op sharen klikken en wat dingetjes instellen

• _Alien_
mmh, ja ik doe het op dezelfde manier, maar bij mij zegtie dat er geen users zijn om mee te sharen....
Pagina: 1