Toon posts:

[XP] Literatuur of Sites over Registry

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Behalve www.winguides.com (want daar gaat het alleen over Win. 95; 98 en NT in een tutorial) kan iemand mij een andere site of lees/leer matriaal aanbevelen , zodat ik meer over de Registry kan leren? Met Ixquick vond ik niet echt veel.

In bezonder het onderhouden daarvan en Editen.
Hoe vaak is het verstandig om de Resistry een schoonmaak beurt te geven... of gaat men beter uit van de principe " If it ain't broke (isn't broken) don't fix it!"?

Ik heb al HijackThis, maar weet niet of dit beter is dan de Reg Clean van Windows zelf. Ik heb ook een tijdelijk proef versie van jv16 power tools.
Soms is het allemaal een beetje verwarrend, en ik zie de bos voor de bomen niet.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Misschien zijn je zoek argumenten niet helemaal compleet geweest.

Zo vind ik toch al aardig wat sites met veel info: [google=understanding,windows,xp,registry] ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De registry hoef je eigenlijk niet te onderhouden - wel is het zo dat je registry vervuild. Denk hierbij aan bv. programma's die niet goed de-installeren, en MRU's enzo die bijgehouden worden.

Wat je zou kunnen doen is net na je installatie van je PC met al je software, een restore point te maken die je altijd kan gebruiken om naar terug te gaan - je bent dan echter wel een aantal instellingen / software kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt beide, Ik ga mijn zoek aanwijzigingen aanpassen.
Maar ik ben zo vaak op het net dat er op het laatst een heleboel BHO's erop zat. En software komt en gaat regelmatig bij mij... alles uitproberen die mij interessert.

Dus vervuild kan het wel worden. Maar ik ben nog niet zo ver dat ik altijd het kwade van de goede zie. Toen er wat fouten verschenen, moest ik om hulp vragen. 8)7

Nu will ik zorgen dat het niet zo ver komt en will wat control hebben over wat van buiten af op mijn Register komt te staan.

Een prut-vrij Nieuwe Jaar, dus. :*)

*De link is wel handig. Boeken duur, maar er is genoeg online leesstof om me over de komende tijd bezig te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 13:37 ]