Resolutie/kleurdiepte veranderen van S3 TRIO 64V+?

Pagina: 1
Acties:

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
Hallo,

Heb probleem met PCI videokaart, namelijk de S3 TRIO 64V+ => v/h jaar 1994 fzow 8) .
Heb kaartje nu in Windows XP systeem zitteh & hij wordt standaard wel gedetecteerd als S3 TRIO 32/64 dus dat lijkt me wel ok.
ps: dit kaartje gebruik ik terwijl ik wacht op Sapphire Radeon 9800 PRO _/-\o_

Het probleem:
Als ik boot & windows xp start op dan hangt men pc altijd na het inloggeh.
Had vroeger een RADEON 9800SE erin zitteh & mss ligt het wel a/d resolutie van die kaart die nog ingesteld staat op 1280x1024 fzow & dit kaartje kan dus maar tot 1024x768 aan, kan dit?

Tijdelijke oplossingen:
Ik start men pc nu altijd op in VGA-modus, maar zou graag naar "gewone modus" kunneh booteh. Want nu moet ik bv. internetteh in 640x480 en dit lijkt me maar nix :P .
dan ziet het er wel ok uit maar vanaf dat ik daar de resolutie of kleurdiepte verzet naar bv. 16-bits kleur dan hangt men pc!
Iemand een idee?
(het duurt nog een week fzow eer ik nieuwe videokaart heb) :'( .

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Eventuele ATI drivers er ook afgegooid? :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Zotn_Dré174
limoentje schreef op 24 december 2003 @ 00:30:
Eventuele ATI drivers er ook afgegooid? :)
hmmm...
Heb alle ATI programma's & drivers in veilige modus erafgedaan ya.
Yup alles is eraf van ATI. :*)
Iemand ander ideetje waaraan dit zou kunneh liggeeuh?

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Als het de 1MB versie van dat kaartje is, kan het sowieso niet hoger dan 800x600@16bit of 1024x768@256 kleuren (en dat laatste wil je niet, dus dan wordt 't 800x600 draaien..) :)

#

• Zotn_Dré174
schopje :)
kan iemand me plz helpen (heb nog altijd geen nieuwe videokaart :( )
dus het probleem is dat -als ik windows XP start in gewone modus- men pc altijd vastloopt en er komt dan een vreemd geluid uit men boxen zo van: euuuuuuuuuuh => nie gezond volges mij :p
kan iemand me helpen?
alvast bedankt voor jullie reacties

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

gatlarf

So say we all...

Heb je na het verwijderen van de ATI-progsels en drivers wel eens geprobeerd om je S3 er terug uit te kegelen zodat hij na een restart eens netjes kan terug beginnen met een propere installatie?

Dat geluid uit je boxen wijst er op dat er misschien een conflict is tss je sound en video kaart. Probeer eens om in je bios "plug and play aware OS" uit te schakelen. Windows gebruikt vaak gesharede IRQ voor verschillende apparaten en dat kan conflicten opleveren.

[ Voor 42% gewijzigd door gatlarf op 29-12-2003 23:17 ]

May the lords of Kobol guide you...

• Zotn_Dré174
gatlarf schreef op 29 december 2003 @ 23:00:
Heb je na het verwijderen van de ATI-progsels en drivers wel eens geprobeerd om je S3 er terug uit te kegelen zodat hij na een restart eens netjes kan terug beginnen met een propere installatie?

Dat geluid uit je boxen wijst er op dat er misschien een conflict is tss je sound en video kaart. Probeer eens om in je bios "plug and play aware OS" uit te schakelen. Windows gebruikt vaak gesharede IRQ voor verschillende apparaten en dat kan conflicten opleveren.
dat 1° heb ik nu gedaan en als ik drivers installeer en dan opnieuw opstart, precies hetzelfde => systeem loopt vast
dat 2°: heb plug and play aware os niet in bios dus dat kan ik niet testen. Heb wel al eens geluidskaart eruitgehaald & dus onboard gebruikt en twas precies the same :p.
Heb ook al videokaart in alle PCI-sloten geprobeerd, altijd tzelfde => windows loopt vast vlak na aanmelden :(.
En het ligt zéker aan videokaart hoor want met ATI Radeon 9800se nooit probs gehad.
weet iemand mss waaraan het anders kan liggen? (mss wel hardware-matig :()

Verwijderd

opstarten in safe mode en daar de instellingen terugzetten naar 800x600x16 kleuren al geprobeerd ???

• Zotn_Dré174
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 00:39:
opstarten in safe mode en daar de instellingen terugzetten naar 800x600x16 kleuren al geprobeerd ???
hihi goede poging maar jammergenoeg kan je in veilige modus je res niet veranderen.
Maar ik draai nu in XP op 800x600x16 bit met dit kaartjeh. Het lijkt of het gelukt is door het vinkje weg te doen bij "gecombineerd schrijven inschakelen" 8)7
Pagina: 1