Ik was net bezig om mijn proggie op bugs te controleren toen ik een vaag probleem tegen kwam:
Op een gegeven moment moet er een Exception komen - en ik weet ook zeker dat deze er komt - alleen zie ik niets op het scherm verschijnen. Je krijgt dus geen dialog box te zien met de foutmelding
. Dit is als ik het programma gewoon draai.
Echter, als ik vanuit de Delphi IDE het programma start, en dan op de bewuste plek aankom geeft Delphi wel de exception aan (in de IDE), maar als ik daarna weer op run klik, krijg ik weer niets te zien (buiten de IDE), terwijl je dan meestal een dialog box zou moeten zien.
Ik heb de volgende code in een thread procedure staan:
ETServer is een Exception class:
Weet iemand waarom ik geen dialog box te zien krijg, en hoe dit te fixen is?
Op een gegeven moment moet er een Exception komen - en ik weet ook zeker dat deze er komt - alleen zie ik niets op het scherm verschijnen. Je krijgt dus geen dialog box te zien met de foutmelding
Echter, als ik vanuit de Delphi IDE het programma start, en dan op de bewuste plek aankom geeft Delphi wel de exception aan (in de IDE), maar als ik daarna weer op run klik, krijg ik weer niets te zien (buiten de IDE), terwijl je dan meestal een dialog box zou moeten zien.
Ik heb de volgende code in een thread procedure staan:
Delphi:
1
2
3
| raise ETServer.Create('[ServerCore]: Could not stop server "'+ FServer.Name+'". Please stop manually process "'+ FServer.iConsStartFile+'".'); |
ETServer is een Exception class:
Delphi:
Buiten de thread heb ik dit probleem niet, dus ik vermoed dat het met de thread te maken heeft...1
| ETServer = class(Exception); |
Weet iemand waarom ik geen dialog box te zien krijg, en hoe dit te fixen is?
[ Voor 4% gewijzigd door bgever op 24-12-2003 00:17 ]