Heffing DVD's nu wel of niet?

Pagina: 1
Acties:

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik ben na een jaartje door m'n vooraadje DVD-r's heen dus het wordt tijd om nieuwe DVD-r's te kopen. Nu dacht ik dat vanaf juli dit jaar er 1 euro heffing was per DVD-R. Nu zie ik echter prijzen van spindels van 100 voor 99 euro. Zijn dit nog restpartijen (zijn wel erg grote restpartijen dan) of kunnen sommige winkels deze heffingen omzeilen?
Ik wil dit graag weten omdat ik dan kan beslissen of ik een voorraadje aan moet leggen of het met slechts enkele tientallen af kan doen.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Elke winkel die in Nederland lege DVD schijven verkoopt, moet hier een heffing over betalen. Ook over de oude voorraden. Alleen zijn er een aantal bedrijven die het hier niet zo heel erg nauw mee nemen...

Verwijderd

tsja, wat niet weet, wat niet deert. kom je wel eens op een computerbeurs?

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
vroeger ging ik wel vaak naar een computerbeurs, maar tegenwoordig is inkopen doen via internet vaak voordeliger. Misschien niet voor dit soort dingen, maar om nu naar een beurs te gaan voor alleen maar DVD-r's....

Ik vond het alleen vreemd dat er nog zoveel winkels zijn die schijnbaar heffingvrij verkopen. En het lijkt me niet dat ze allemaal illegaal bezig zijn...

Verwijderd

Een hoop winkels hebben héél veel ingeslagen. Daardoor hebben ze nog steeds oude voorraad (bij Opus bijvoorbeeld te herkennen aan de letters "OV" in het artikelnummer).

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-03 23:48
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 23:42:
Een hoop winkels hebben héél veel ingeslagen. Daardoor hebben ze nog steeds oude voorraad (bij Opus bijvoorbeeld te herkennen aan de letters "OV" in het artikelnummer).
Ik denk niet dat het klopt wat je zegt. Alles bij Opus op de site zit de letters OV in behalve bij Princo's die € 7,50 de 10 kosten (dus kan nooit € 1,- heffing per dvd op zitten)

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

RudiVader schreef op 24 december 2003 @ 06:56:
[...]

Ik denk niet dat het klopt wat je zegt. Alles bij Opus op de site zit de letters OV in behalve bij Princo's die € 7,50 de 10 kosten (dus kan nooit € 1,- heffing per dvd op zitten)
Dat van die artikelnummers weet ik niet, maar ik heb wel begrepen dat Opus enorm veel heeft ingeslagen voor de heffing. Daarom zijn veel prijzen bij hun ook nu nog steeds heffingsvrij.
Pagina: 1