Toon posts:

[XP] BSOD tijdens installatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn pc een harde schijf met 1 partitie. De c schijf met 5 gig. (ntfs) en de D schijf met 35 gig (ook ntfs). Ik had daar al problemen met de usb, er was iets geinstalleerd dat 'genelink usb adapter' heette. Als ik usb apparaten aansloot deden ze het wel normaal, maar als ik de usb af wou koppelen, door het via windows te stoppen, dan gaf windows een blauw scherm met de volgende foutmelding: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. het enige dat je dan nog kon doen was het opnieuw opstarten. Dat is op zich niet zo'n probleem omdat je bij usb-apparaten ook gewoon de stekker er uit kunt doen, en dat niet perse af hoeft te koppelen via windows.

Nu is het geval dat ik op de C schijf een engelstalige versie van Xp had, en deze om wou zetten in een nederlandstalige, en tijdens de installatie krijg ik deze foutmelding:

De software die u voor deze hardware installeert:

Genelink USB adapter,

voldoet niet aan de eisen van de windows logo test, die op compatibiliteit met windows xp controleert.

Wilt u doorgaan met de installatie? Ja / nee

Als je antwoord op die vraag, kom je bij alletwee de antwoorden op hetzelfde scherm als met de foutmelding bij de usb.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

*** stop: 0x000000D1 (0xF0ED4C36, 0x00000002, 0,00000000, 0xF0ED4C36)

*** geneusb.sys - address F0EBYC36 base at F0EBYC36, DATESTAMP 00000000
*** geneusb.sys - address F0EBYC36 base at F0EBYC36, DATESTAMP 00000000

Daaronder staat dan weer:
bezig met starten van het fysieke dumpgeheugen

Het probleem is nu dat ik dus niet meer terug kan komen in XP, maar m ook niet kan installeren, ik heb ook al geprobeert de C schijf te formatteren (de D schijf kan ik niet missen, ivm veel belangrijke documenten etc) maar Dos herkent de C schijf niet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, aangezien ik veel werk achter de computer baal ik hier ontzettend van. Ik zou het erg waarderen als ik geholpen zou kunnen worden.

Alvast ontzettend bedankt!

Pim

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 00:39 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pim,

Ik edit je topic titel even - die uitroeptekens zijn niet zo mooi ;)
(was: Xp wil niet installeren, usb fout (help alsjeblieft!!!!))

Trouwens - normaal gesproken krijg je tijdens de setup de vraag ofdat je de huidige installatie wilt upgraden, of ofdat je een nieuwe wilt installeren. Als je voor een nieuwe installatie kiest, ben je wel al je instellingen kwijt, maar dat was je ook als je jouw eigen suggestie van formatteren op zou volgen.

[ Voor 54% gewijzigd door elevator op 24-12-2003 08:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in het begin ervoor gekozen om de huidige installatie te upgraden. Nu kan ik windows dus niet meer opstarten probeerde via dos een nieuwe installatie te beginnen, hij vraagt hierbij echter om een bepaald station dat minimaal 330 mb vrij heeft, en dat heb ik niet. Is er nog een manier om via dos bestanden te verwijderen van een ntfs-station?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Wil je niet dubbel posten? Als je wat wilt toevoegen kan je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken ;)
Ik heb dus ook 1 reactie verwijderd

Mag je c schijf gewoon geformatteerd worden :?
Dan boot je toch gewoon van de windows xp cd en doe je een verse installatie met format.

[ Voor 25% gewijzigd door momania op 24-12-2003 13:44 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Kan je niet gewwon met de WinXP Cd gewoon opnieuw installeren

Dus weer van voren af aan.
Goed uitkijken als je de drive oip geeft waar winxp op moet komen dat je niet de D drive neemt maar je C van 5 Gb

Verwijderd

In je bios first boot divice CD Rom maken en booten met de XP CD. Formateer C en kies daarna om XP te instaleren op wat voorheen C was en ms nog is. :)

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Ik heb dit een keer gehad met 2 rtl8139 netwerkkaarten erin, eentje eruit en alles liep weer. Misschien dat je ook een keer met een zo kaal mogelijk systeem moet beginnen en als windows er dan op staat de rest er stap voor stap bij prikken.

ieeeepppppp :P

Pagina: 1