[Divx to DVD] subtitles toevoegen voor gevorderden

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:46

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb hier een divx die ik op dvd wil branden. Dat is geen probleem. Nu heb ik bij de divx een .srt bestand, de ondertiteling. Ook geen probleem om die (na .srt te hebben omgezet naar .ssa) met VirtualDub te integreren in de .avi. Tot zover heb ik aan www.dvdrhelp.com genoeg gehad.

Echterrrr... het betreft een "breedbeeld" divx-film waarbij ik de ondertiteling ONDER de film zelf (dus in de zwarte balk die je ziet als je fullscreen op je monitor kijkt, of op een ouderwetse 4:3 tv) wil plaatsen. Weet iemand hoe dat kan?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Dat kan niet tenzij je de film niet cropt, dus de zwate balken van een 16:9 efilm rin laat zitten, niet aan te raden maar goed. Dan kun je via het script zorgen dat die in het zwarte gedeelte komt te staan. Voor meer info en guides +fora's check www.doom9.net

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 23:03 ]

Verwijderd

je kan ook gewoon de film zo laten, en de srt als selectable subs toevoegen. vervolgens je dvd speler laten weten dat hij die subs in de zwarte balk moet zetten (hoe dat heet verschilt per speler. "non pan&scan" oid.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:46

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 23:05:
je kan ook gewoon de film zo laten, en de srt als selectable subs toevoegen. vervolgens je dvd speler laten weten dat hij die subs in de zwarte balk moet zetten (hoe dat heet verschilt per speler. "non pan&scan" oid.
Huh? Dat heb ik nog nooit gehoord dat je dat in kan stellen bij subtitles... Kan elke speler dat of heb je dan een Marantz van 2 ruggen nodig?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

geen idee. ik heb een cyberhome 505 (80 eur oid), en daar lukt het mee. ik heb hem nog maar een weekje, dus ik weet niet of het altijd werkt, maar ik dacht eerlijk gezegd van wel...