Vraagje Sitecom DC-202 Router

Pagina: 1
Acties:

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 14:14
Ik heb vandaag als kerstcadeau een Sitecom DC-202 broadband router gekocht, Dit naar veel positieve reacties op verschillende fora. Nu zag ik op de sitecom site dat er 3 versies zijn namelijk V1 dit een oud model en is zwart V2 & V3 nu heb ik zojuist onderaan de router gekeken en zag dat deze V2 is. Nu is mijn vraag is het verschil tussen V2 en V3 hardware of software matig. Als dit software matig is kan ik dan met een gewone firmware update deze zegmaar "V3" maken ?

En nog even een appart vraagje je moet toch voor de kabels van router naar pc een normale utp kabel gebruiken dus geen cross-over ? En is het mogenlijk ook cross-over te gebruiken, of werkt dit niet goed ?

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
Heb je wel op de site gekeken, ik keek even voor je en het staat er gewoon LETTERLIJK: http://www.sitecom.nl/faq_2.php?grp_id=7&prod_id=152
Q: Er zijn drie versies DC-202. Hoe herken ik mijn versie?
Het zijn dus verschillende apparaten, een andere versie firmware gebruiken kan niet dus.

En die tweede vraag kun je ook in de FAQ van dit forum vinden. Je moet dus tussen jouw router (daar zit nml een switch in) em je computer een 'straight' kabel gebruiken. Een crosskabel zal niet werken, alleen als je bijvoorbeeld nog een switch aan die router wil hangen, dan heb je een crosscable nodig.

alles hierboven kon je dus zelf ook heel simpel vinden op zich :Z

[ Voor 8% gewijzigd door BuG2FiX op 24-12-2003 13:34 ]

Verwijderd

Hallo,

Ok, ik heb ook de FAQ gelezen, maar ik kom er niet helemaal uit. Wat zijn precies de verschillen tussen de versies ? Dat elke versie zijn eigen firmware-updates heeft, snap ik ook. Maar wat zijn de technische verschillen ?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik had ergens gelezen dat er tussen V2 en V3 weinig verschillen zitten, alleen een andere chipset ofzo.

Heb trouwens ook zo'n ding, kan ik instellen dat ie na 15 min geen activiteit disconnect van internet ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten