Ik ben me al een hele tijd aan 't orienteren op een digitale-camera. En 1 ding is heel belangrijk, ik zal hem vooral gaan gebruiken voor sportfotografie, dit betreft vooral veldsporten waarbij ik niet altijd de mogelijkheid heb om dichtbij te komen. Na veel lezen toch maar hier wat hulp vragen aangezien ik op 't forum weinig kon vinden dat specifiek over sportfotografie ging. Hoop dat dit niet wordt gezien als een standaard vraag om hulp en dus open mag blijven.
Voor mij zijn een aantal functies noodzakelijk:
* Zooooom, minimaal 6x (Het liefst met mogelijkheid om dit te vergroten met telecoverter)(het gebruik van een statief, 1 of 3 poot is geen probleem)
* Snelle sluitertijd
* Een "burst"-mode (het liefst met meerdere opnames per seconde)
* Het liefst gebruik makend van CF om zo wat geld uit te sparen
* De juiste MP is ook een beetje afhankelijk van de zoom, ik kan met een hoge MP natuurlijk nog wat croppen om het dichterbij te krijgen. (maar minimaal 3 MP)
* De prijs tenslotte; rond de €650,- voor de Camera.
Ik d8 eerst aan een Fuji S602z en nu uiteraard aan z'n opvolger, de S7000. Na het lezen van verschillende reviews ben ik niet meer zo positief gestemd over de S7000. Verder is het echt nodig om lager dan 2.8 te hebben?
Ik weet dat de sportfotografen gebruik maken van een dslr maar dat vind ik op dit moment voor mijn hobbie te duur. Ik wil gewoon graag af van die stommem rolletjes omdat de resultaten vaak tegenvallen en ik veel rolletjes verspeel, verder maak ik nu gebruik van m'n moeders SLR.
Ik kwam de Minolta Z-1 tegen maar ook weer allerlei verschillende meningen, hij schijnt in iedergeval wel snel te zijn. Maar hij is 3MP, is wel het minimum.
Voor mij zijn een aantal functies noodzakelijk:
* Zooooom, minimaal 6x (Het liefst met mogelijkheid om dit te vergroten met telecoverter)(het gebruik van een statief, 1 of 3 poot is geen probleem)
* Snelle sluitertijd
* Een "burst"-mode (het liefst met meerdere opnames per seconde)
* Het liefst gebruik makend van CF om zo wat geld uit te sparen
* De juiste MP is ook een beetje afhankelijk van de zoom, ik kan met een hoge MP natuurlijk nog wat croppen om het dichterbij te krijgen. (maar minimaal 3 MP)
* De prijs tenslotte; rond de €650,- voor de Camera.
Ik d8 eerst aan een Fuji S602z en nu uiteraard aan z'n opvolger, de S7000. Na het lezen van verschillende reviews ben ik niet meer zo positief gestemd over de S7000. Verder is het echt nodig om lager dan 2.8 te hebben?
Ik weet dat de sportfotografen gebruik maken van een dslr maar dat vind ik op dit moment voor mijn hobbie te duur. Ik wil gewoon graag af van die stommem rolletjes omdat de resultaten vaak tegenvallen en ik veel rolletjes verspeel, verder maak ik nu gebruik van m'n moeders SLR.
Ik kwam de Minolta Z-1 tegen maar ook weer allerlei verschillende meningen, hij schijnt in iedergeval wel snel te zijn. Maar hij is 3MP, is wel het minimum.