Harddisk recovery (niet zo standaard)

Pagina: 1
Acties:

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 17:41
Ik had een 200gb hdd gekocht laatst, al mn data opgezet, zeer exclusieve muziekcollectie, 4 jaar download werk etc, zo'n 100gb.

Omdat ik mn oude 80gb ging formatten, heb ik ook alle data daarvan (downloads, documenten etc) op mn 200gb hdd gezet.

80gb geformat, en wat gaf windows aan, een dynamic disk die unreadable was.
Ik meen dat ik de 200gb had geformat (low-level) en een (primaire) volume en partitie had aangemaakt. Alleen voor data dus, en ook al m'n muziek etc opgegooid.

Maar goed, niet te benaderen > na wat gekloot met BIOS, jumpers, ide kabels etc kon ik hem helemaal niet benaderen in windows (zien dus), na alles wat ik had geprobeerd nog niet. Kon hem wel hele tijd zien in de BIOS. HDD dus in mn pa's pc gezet, herkent m gelijk, maar (op die pc xp home) geeft aan dat ie "afwijkend" is.

Ik dus kloten in diskpart, gaf aan dat er geen volume opstond, dat de partities niet actief waren, en verborgen, helemaal fout dus.

Ik dee na een hele hoop select, list, detail etc maar "clean", wat aangaf dat het "of de configuratie of de data" verwijderde. Zonder bevestiging haalde dit commando dus m'n hele hdd leeg (190 gb in windows 'unallocated').

Is er een kans dat ik met een bepaalde tool zonder partities/volumes aan te maken de data kan recoveren? Dus iets dat rechtstreeks een teringzooi sectors kan recoveren :| bit voor bit :(

heb gezocht maar vind alleen tools voor als je net iets hebt verwijdert etc, standaard zooi waar ik niks aan heb :/

thx:(:(:(:(