[C++/MFC] Context sensitive help niet erg context gevoelig?

Pagina: 1
Acties:

• pinkwin|IA
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04-2004
In een C++ applicatie ontwikkeld in MS VC++ moet context gevoelige help ingebouwd worden. Dit doe ik door middel van de standaard functies als WinHelp. Mijn probleem is echter dat ik maar alleen voor de schermen help kan opvragen, en niet voor invoervelden en panes (zoals in een scherm als explorer, links en rechts verschillende help items).

in de CMainFrame classe heb ik deze functie staan:
C++:
1
2
3
4
5
6
void CMainFrame::WinHelp(DWORD dwData, UINT nCmd) 
{
    CWinApp* theApp = AfxGetApp();
    CString helpFilePath = theApp->m_pszHelpFilePath;
    ::WinHelp(m_hWnd, helpFilePath, HELP_CONTEXT, dwData);
}

in de help file heb ik topics gemaakt aan de hand van de gegevens geimporteerd uit de .hm file van het project.

mijn vraag is dus, hoe ik het voor elkaar kan krijgen om voor het hoofd scherm in mijn programma links(CTreeView) een andere help topic kan aanroepen dan rechts (CListView), en bij dialoog schermen per invoerveld een help topic kan aanroepen.

edit: verduidelijking probleem

[ Voor 4% gewijzigd door pinkwin|IA op 27-12-2003 15:07 ]

Ik zeg maar zo, ik zeg maar nix. dan zeg ik al veel te veel.

• pinkwin|IA
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-04-2004
ik hoop dat jullie allemaal een fijne kerst gehad hebben! ik in ieder geval wel :)

tijd om toch weer wat aan m'n programma te doen. ik zit nog steeds met hetzelfde probleem (geen specifieke help in dialog schermen, zoals bij het open scherm in Internet explorer: als open geselecteerd is krijg je met f1 andere info als wanneer 'open as web folder' geselecteerd is.)

ik heb uiteraard vele webpagina's bezocht om daar naar info te zoeken, maar zelfse op de microsoft website kom ik geen steek verder. daar heb ik deze info gevonden, maar dat geeft alleen weer hoe de koppeling tussen de (html) help files en een MFC applicatie gemaakt kunnen worden. dat was me al wel gelukt, daardoor heb ik wel help files voor een heel dialog weten op te vragen, maar dus nog niet specifiek voor invoervelden.

ik hoop echt dat iemand me kan helpen..

Ik zeg maar zo, ik zeg maar nix. dan zeg ik al veel te veel.