Het Net SMC modem

Pagina: 1
Acties:

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Goedendag here Tweakers,

Ik zit momenteel bij mijn broer de adsl te installeren, maar het lukt niet helemaal met installeren. Ik heb dus een vraagje ;)
Hij heeft dus adsl van Het net besteld, maar zonder modem want dan kreeg hij 69 euro retour. We hebben dus een modem bij Mycom gehaald. De usb modem van SMC de SMC 7003-USB. We installeren de software van de modem. Dat gaat allemaal goed. We selecteren als driver de lan driver. Windows xp reboot dan en alle lampjes gaan goed branden. :). So far so good. Dan ga ik een vpn verbinding aanmaken. En dan gaat het mis. Ik krijg een fout dat de hostnaam niet gevonden kan worden. Ik begin nu alleen zelf te twijfelen of er wel een vpn verbinding aan gemaakt moet worden. Want ik las ook in topics dat het helemaal niet nodig was en dat er gewoon meteen verbinding gemaakt wordt via de modem. Want vanmorgen had ik ook adsl geinstalleerd met tiscali bij een klant. En dat ging allemaal goed. Maar dat ging via een wizard van Tiscali, waar ik halverwege kon instellen wat gebruikersnaam en wachtwoord is. En dan gaat het goed. Maar ik kan hier nergens vinden waar ik dat in de modem kan instellen. Ik ben denk ik een beetje in de war. En weet niet meer hoe ik het nou moet instellen. Dus ik heb net de helpdesk van Het Net gebeld, maar die zijn vanwege de feestdagen om 8 uur al dicht. Ook wat mij opvalt als je naar de configuratie gaat van de modem. Dus onderaan klikken op de 2 pijltjes van de modem, dat het beeld dan gaat flikkeren.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo en jullie me verder kunnen helpen
Thnx _/-\o_

Wat heb ik allemaal geprobeerd:
Ik heb vanmiddag al op de search gezocht, maar geen mensen gevonden met dit probleem. Nu is het zoeken wat lastig, omdat we met een analoge lijn zitten en dus telefoontikken :O . Ik ben vanavond nog wel zoeken naar een eventuele oplossing. Sluit dit topic plz niet, want het zou toch wel handig als het opgelost is en ik dus niet zo vaak hier ben om het probleem op te kunnen lossen en hij graag wilt internetten voor de feestdagen thnx ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Mister I op 23-12-2003 21:24 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik neem aan dat er bij een dergelijk modem ook een handleiding zit die je vertelt hoe je dat apparaat moet instellen?!? Wat zegt die ervan?!?
Moet je dat apparaat niet gewoon met een programmaatje van de CD-ROM ofzo benaderen?
De meeste USB-modems werken op die manier.

Edit:
Heb de handleiding eens even zitten doorspitten, er zou als je alles correct hebt geinstalleerd een netwerkverbinding bij moeten zijn gekomen in Windows.
Daarnaast zou er een snelkoppeling op je bureaublad moeten zijn verschenen waarin je vervolgens je gebruikersnaam en wachtwoord kan invullen.
Het Net bellen heeft waarschijnlijk weinig zin, aangezien ze zeer hoogstwaarschijnlijk het door jullie gekochte modem NIET ondersteunen.
Ik geef je dan nog meer kans bij je leverancier.

[ Voor 48% gewijzigd door Brede P op 23-12-2003 21:55 ]

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
ik heb ook dit modem maar dan met een BBNET verbinding. wat ik me kan herinneren van Mxstream is dat je een VPN verbinding moet opzetten..

misschien?

• Mister I
  • Niet online
BredeP schreef op 23 december 2003 @ 21:49:
Ik neem aan dat er bij een dergelijk modem ook een handleiding zit die je vertelt hoe je dat apparaat moet instellen?!? Wat zegt die ervan?!?
Moet je dat apparaat niet gewoon met een programmaatje van de CD-ROM ofzo benaderen?
De handleiding die er bij zit is in het Noors :(.

Ad burp2001:
Ja dat heb ik dus geprobeerd, maar dat lukte dus niet. Zie topicstart

[ Voor 10% gewijzigd door Mister I op 23-12-2003 21:57 ]

• Mister I
  • Niet online
BredeP schreef op 23 december 2003 @ 21:49:

Edit:
Heb de handleiding eens even zitten doorspitten, er zou als je alles correct hebt geinstalleerd een netwerkverbinding bij moeten zijn gekomen in Windows.
Daarnaast zou er een snelkoppeling op je bureaublad moeten zijn verschenen waarin je vervolgens je gebruikersnaam en wachtwoord kan invullen.
Het Net bellen heeft waarschijnlijk weinig zin, aangezien ze zeer hoogstwaarschijnlijk het door jullie gekochte modem NIET ondersteunen.
Ik geef je dan nog meer kans bij je leverancier.
We hebben hem meerdere malen opnieuw geinstalleerd. En zijn nog nooit zo'n snelkoppeling tegengekomen. Wel heeft hij een nieuw netwerkapapter geinstalleerd. En een nieuwe verbinding gemaakt waar ik mee kan inbellen en die lijk ik dus ook nodig te moeten hebben. maar als ik daar alles goed heb ingesteld, dan pakt hij als verbindingsbron de analoge modem ipv de adsl modem. Ik probeer nog even met die verbinding.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Bij een USB modem zet je geen VPN verbinding op...Gewoon een analoog inbelicoon aanmaken en bij tel.nr "0" invullen is voldoende...
Succes ermee! (toch nog een beetje ondersteuning door HetNet ;))

[ Voor 19% gewijzigd door punica op 23-12-2003 23:23 ]

• Mister I
  • Niet online
punica schreef op 23 december 2003 @ 23:23:
Bij een USB modem zet je geen VPN verbinding op...Gewoon een analoog inbelicoon aanmaken en bij tel.nr "0" invullen is voldoende...
Dat hebben we geprobeerd, maar dat werkte niet. Hij kan met deze oplossing de modem niet vinden op de usb poort.

We hadden op internet nog een help oplosser gevonden van Mxstream en die gedownload en die laten runnen en die veranderde een aantal dingen. En toen leek het goed, maar als hij verbinding probeerde te maken begon hij iets te zeggen over de beveiligingsinstellingen. Dus ik dacht dat is iets met die encryptie met bij de instellingen van je verbinding, over dat de vpn server geen verbinding kon maken vanwege de beveilingsprotocol. Maar dat lukte niet.

• Mister I
  • Niet online
Niemand?? :|

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:19
staat op de mycom site geen handleiding?
service & support -> tutorials

Tijd van werken, tijd van rusten

• Mister I
  • Niet online
Driek schreef op 05 januari 2004 @ 22:13:
staat op de mycom site geen handleiding?
service & support -> tutorials
Al gekeken, maar alleen gevonden voor de router. :(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Breng dat modem terug en bestel bij kpn gewoon een Speed Touch 510 ethernetmodem, die kost bij een aansluiting 69 euro en je kan gewoon je "pakket zonder modem" omruilen voor een pakket met een ST510 (binnen redelijke zichttermijn) en dan wordt er 69 euro in rekening gebracht.

Dan heb je een goed modem met de mogelijkheid meerdere PC's via een hub aan te sluiten, geen ranzige USB crap :7 en volledige ondersteuning van één enkele hepdesk :).

edit: Dat USB ding is 29 euro 8)7. hhhm ik wist niet dat er ZUUUULKE ultra goedkope adsl modems waren :o. Toch zou ik liever 40 euro meer betalen en dan een goed modem hebben én alle support op een enkele helpdesk "nee dat ligt aan uw modem meneer" :o.

[ Voor 40% gewijzigd door JvS op 08-01-2004 21:04 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Mister I
  • Niet online
JvS schreef op 08 januari 2004 @ 21:01:
Breng dat modem terug en bestel bij kpn gewoon een Speed Touch 510 ethernetmodem, die kost bij een aansluiting 69 euro en je kan gewoon je "pakket zonder modem" omruilen voor een pakket met een ST510 (binnen redelijke zichttermijn) en dan wordt er 69 euro in rekening gebracht.

Dan heb je een goed modem met de mogelijkheid meerdere PC's via een hub aan te sluiten, geen ranzige USB crap :7 en volledige ondersteuning van één enkele hepdesk :).

edit: Dat USB ding is 29 euro 8)7. hhhm ik wist niet dat er ZUUUULKE ultra goedkope adsl modems waren :o. Toch zou ik liever 40 euro meer betalen en dan een goed modem hebben én alle support op een enkele helpdesk "nee dat ligt aan uw modem meneer" :o.
Daar heb je gelijk in ;). But we are Tweakers :P.
Het moet toch kunnen werken :?
Wrom meer geld betalen dan nodig is :P

Verwijderd

heb precies hetzelfde probleem, kennis van mij heeft zonnet aangevraagd zonder modem, in eerste instantie had mycom hem een smc barricade router verkocht die niet werkte, volgens mycom kwam dat omdat deze niet compatible met zonnet is.
deze hebben we ingewisseld voor de smc 7003 v2 en hebben zo'n beetje dezelfde problemen.
er zit wel een handleiding in het engels bij op de cd in acrobat reader formaat maar daar word je ook niet zoveel wijzer van.
het boekje wat er bijzit is inderdaad fins of deens ofzo.
het is me gelukt om het ding te installeren maar het systeem (XP) was onstabiel geworden. enkele dagen later was het systeem weer hersteld naar een eerder datum waardoor de driver was verdwenen, sindsdien krijg ik hem niet meer geinstalleerd.
bij het inpluggen wordt de nieuwe hardware direct herkent en dan kan ik kiezen tussen 4 drivers, ik heb de 1ste keer denk ik de goede gekozen maar welke was dat ook weer.. ik kan me herrinneren dat er bij netwerkverbindingen een ppp verbinding stond die leek op een inbelverbinding waar ik de gebruikersnaam en ww kon invullen, verder kan er via het startmenu bij 'smc adsl modem' de settings worden aangepast, bij zonnet is dat vpi 0 en vci 32 en multimode of 'G-lite'
ik heb dit zo ingevult zonder resultaat, ik heb de moed opgegeven, de kennis heeft bij zonnet het e-tech modem aangevraagd met zonnet cd, dat werkt direct, doe maar hetzelfde want dat smc is kut.

• Mister I
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 23:54:
heb precies hetzelfde probleem, kennis van mij heeft zonnet aangevraagd zonder modem, in eerste instantie had mycom hem een smc barricade router verkocht die niet werkte, volgens mycom kwam dat omdat deze niet compatible met zonnet is.
deze hebben we ingewisseld voor de smc 7003 v2 en hebben zo'n beetje dezelfde problemen.
er zit wel een handleiding in het engels bij op de cd in acrobat reader formaat maar daar word je ook niet zoveel wijzer van.
het boekje wat er bijzit is inderdaad fins of deens ofzo.
het is me gelukt om het ding te installeren maar het systeem (XP) was onstabiel geworden. enkele dagen later was het systeem weer hersteld naar een eerder datum waardoor de driver was verdwenen, sindsdien krijg ik hem niet meer geinstalleerd.
bij het inpluggen wordt de nieuwe hardware direct herkent en dan kan ik kiezen tussen 4 drivers, ik heb de 1ste keer denk ik de goede gekozen maar welke was dat ook weer.. ik kan me herrinneren dat er bij netwerkverbindingen een ppp verbinding stond die leek op een inbelverbinding waar ik de gebruikersnaam en ww kon invullen, verder kan er via het startmenu bij 'smc adsl modem' de settings worden aangepast, bij zonnet is dat vpi 0 en vci 32 en multimode of 'G-lite'
ik heb dit zo ingevult zonder resultaat, ik heb de moed opgegeven, de kennis heeft bij zonnet het e-tech modem aangevraagd met zonnet cd, dat werkt direct, doe maar hetzelfde want dat smc is kut.
Ja, dat is wel zo :(. Maar ik weet niet of hem dus nog kunnen inruilen bij mycom. Want we hebben hem al ruim een maand nu :(. Ik kijk nog wel verder. En wat een goed alternatief is qua modem en niet te duur :(.

Verwijderd

Heb je de verpakking nog? anders hebben ze een regeling dat ze 10 of 15 euro minder teruggeven omdat ze de verpakking dan moeten bestellen.
want ze gaan dat ding natuurlijk aan iemand anders verkopen die vervolgens ook weer uren zit te kloten.

anders kijk eens op marktplaats.nl, veel mensen die hun modem wegdoen omdat ze een router aanschaffen

• Mister I
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 20:05:
Heb je de verpakking nog? anders hebben ze een regeling dat ze 10 of 15 euro minder teruggeven omdat ze de verpakking dan moeten bestellen.
want ze gaan dat ding natuurlijk aan iemand anders verkopen die vervolgens ook weer uren zit te kloten.

anders kijk eens op marktplaats.nl, veel mensen die hun modem wegdoen omdat ze een router aanschaffen
Ja verpakking is er nog :D. Ben al aan het kijken voor 2e hands

• punica
  • Niet online

punica

Longtime Member

Hieronder volgt een beschrijving waarmee u kunt controleren of u uw USB modem goed geïnstalleerd heeft onder WindowsXP.

Ga naar het startmenu en open het Configuratiescherm
Kies de categorie 'Netwerk- en internetverbindingen'
Kies het pictogram 'Netwerkverbindingen'
Klik met de rechter muisknop op het inbelicoon
Kies 'Eigenschappen'
Controleer of er een vinkje staat bij het modem 'ISDN kanaal-*******USB ADSL PPP' (of hoe je usb modem ook mag heten...)
Plaats een vinkje bij de optie 'Alle apparaten bellen dezelfde nummers'
Als u wilt dat in de taakbalk een icoontje verschijnt, dat aangeeft dat u verbinding heeft, plaatst u een vinkje bij de optie 'Pictogram in systeemvak weergeven gedurende de verbinding'
Ga naar het tabblad 'Opties'
Vink in het kader 'Kiesopties' alle opties aan, behalve de een na onderste 'inclusief het windows-aanmeldingsdomein'. Deze optie mag niet zijn aangevinkt
Plaats een vinkje bij de optie 'Opnieuw kiezen als de verbinding wordt verbroken'
Ga naar het tablad 'Beveiliging'
In het kader 'Beveiligingsopties' stipt u de optie 'Geavanceerd (aangepaste instellingen) aan'
Klik op de knop 'Instellingen'
In het veld 'Gegevenscodering' selecteert u 'Codering niet toegestaan'. Stip de optie 'Deze protocollen toestaan' aan
Plaats een vinkje bij 'Niet-gecodeerd wachtwoord (PAP)'
Plaats een vinkje bij 'Challenge Handshake Authentication Protocol (CHAP)'
Klik op OK
Klik op het tabllad 'Netwerk'
Selecteer in het veld 'Type inbelserver dat wordt gebeld: PPP; Windows 95/98/NT4/2000, Internet'
Vink de onderdelen 'Internet protocol (TCP/IP)' en 'QoS-pakketplanner' aan
Selecteer het 'Internet protocol (TCP/IP)' en klik op 'Eigenschappen'
Stip de optie 'Automatisch een IP-adres laten toewijzen' aan
Stip de optie 'Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen' aan
Klik op OK
Ga naar het tabblad 'Geavanceerd'
In het kader 'Firewall voor Internet-verbindingen' mag niets aangevinkt zijn
Klik op OK om dit venster af te sluiten.

Dit zijn de instellingen van een usb inbelicoon onder XP, misschien dat het zo dan wel werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door punica op 10-01-2004 03:54 ]

Verwijderd

bedankt voor de tips punica ik zal het eens bekijken, ik had immers hetzelfde probleem als mister1, maar mijn ip instellingen stonden in ieder geval op automatisch verkrijgen, het modem heeft 2 dagen gewerkt en ik kan me herinneren dat er toen een ppp verbinding stond bij netwerkverbindingen en een LAN verbinding die ook bij dit modem hoorde.
toen ik keek met ipconfig/all in de dosprompt zag ik daar die verbindingen terug en zag ik dat juist deze LAN verbinding zijn ip van zonnet had gekregen, iets wat met 89.x.x.x dat is een adres van zonnet, ik kon dit ipadres ook vernieuwen.
dus de ppp verbinding zorgt voor de authorisatie en de LAN verbinding voor de ip adressering concludeer ik hieruit.
maar nu probeer ik het modem dus opnieuw te installeren maar nu lukt het niet meer, ik kies waarschijnlijk een andere driver dan ik de 1ste keer heb gedaan.
ik heb het systeem hersteld naar een eerdere datum, ik heb eerst de setup.exe geopend van het smc7003 meegeleverde cd'tje en toen gevraagd werd het modem in te pluggen heb ik dit gedaan.
ik kon daarna kiezen uit verschillende drivers nl: annex a LAN driver , annex a WAN driver en annex a atm driver , ik heb ze geloof ik alle 3 wel een keer geprobeert
ik kan me herrinneren dat er bij netwerkverbindingen een atm elan verbinding stond en een atm LAN beide met een rood kruis erdoorheen, je hoeft geen expert te zijn om te weten dat dat niet gaat werken.
ben toen weer helemaal opnieuw begonnen en toen stond de ppp verbinding er wel en ook de LAN verbinding, weer gebruikernaam en ww ingevult en kiezen maar, mooi niet dus.
en wat ook vreemd was, wanneer ik ipconfig deed werd daar geen van deze verbindingen gezien, waarschijnlijk is het dus een softwarematig probleem.
als ik bij instellingen van deze verbinding keek stond daar wel tcp-ip aangevinkt. ik heb van smc al de nieuwste drivers gedownload die zouden zeker voor xp geschikt zijn, maar ook hier lukt het niet mee, I give up :(

ik heb het ook geprobeert met mn laptop met windows 2000, lukt ook al niet.
ik denk dat de juiste driver afhankelijk is van je provider dus de fabrikant kan hier weinig tips over geven. eigenlijk had mycom of de provider hier wel wat tips over kunnen geven. dat adsl is nogal protocol gevoelig volgens mij.
mycom heeft wel tutorials op zijn pagina staan maar helaas (nog) niet van dit modem

• Mister I
  • Niet online
Ik zie wel dat er een verbinding gemaakt kan worden dmv inbelverbinding maar dat lukte nog niet. Ik zal al deze instellingen eens controleren of dat wel werkt.
Als driver voor de modem had ik lan driver gepakt. En dan krijg je zo'n inbelicoon.
Het nadeel is met de computer (laptop) dat er iets niet helemaal goed zit, want ik kan niet meer in register komen en msconfig ook niet. Hij zegt dan dat ik de rechten niet heb, maar ik ben wel ingelogd als administrator. Ik heb nu tentamens, maar volgende week zal ik wel weer bij mijn broer gaan kijken of we het nu wel kunnen oplossen. Thnx iig _/-\o_

Verwijderd

over die inbelverbinding, bij telefoonnummer moest ik de vpi en vci invullen van zonnet, dat zou volgens hun pagina 0 en 32 moeten zijn.
ik weet niet of dat bij hetnet ook zo is? standaard stond er bij inbelnummer 0,88 , daar moest ik 0,32 van maken, maar dat is dus provider afhankelijk.

dit was echt mn laatste berichtje want ik ga nu kijken hoe ver ik dat modem weg kan gooien. :(
of ik zet m op marktplaats alleen zullen mister I en de lezers van dit Topic m niet kopen

Verwijderd

punica schreef op 23 december 2003 @ 23:23:
een inbelverbinding aanmaken?? dit is adsl , de ppp verbinding die door het cd'tje wordt geinstalleerd is geen gewone inbelverbinding maar bevat bepaalde protocollen , bijv ip over atm of weet ik veel.
ik heb hem trouwens draaien nu via e-tech usb modem, binnen 10 minuutjes.
daar moest ik wel 0 invullen bij het nummer, de vpi en vci kanalen moesten hier elders worden ingevult

• Mister I
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 19:23:
[...]

een inbelverbinding aanmaken?? dit is adsl , de ppp verbinding die door het cd'tje wordt geinstalleerd is geen gewone inbelverbinding maar bevat bepaalde protocollen , bijv ip over atm of weet ik veel.
daar moest ik wel 0 invullen bij het nummer, de vpi en vci kanalen moesten hier elders worden ingevult
Waar kan je die vpi en vci kanalen vinden van je provider?

Verwijderd

ik heb de Hetnet pagina helemaal doorgespit maar daar wordt helemaal niet over gelult, ik denk dat Hetnet dat niet gebruikt.

hier wordt wat uitgelegt over dat vpi vci. http://www.tekelec.com/ss7/protocols/atm10.asp

ik heb zelf kabel dat is toch iets eenvoudiger, een werkende netwerkkaart en hij doet het.

• punica
  • Niet online

punica

Longtime Member

allereerst een tip, kijk voor modeminstellingen eens op www.planet.nl/help.

http://pmg.custhelp.com/c...mwxPTEmcF9wYWdlPTE*&p_li=

Hetnet is dezelfde provider als planet, binnen 30 seconden had ik gevonden dat de vpi/vci 8,48 moest zijn, maar je moet het ook maar net weten ;)

i.i.g. succes, want ik vermoed dat het meer met Windows te maken heeft....

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

punica schreef op 12 januari 2004 @ 01:34:
allereerst een tip, kijk voor modeminstellingen eens op www.planet.nl/help.

http://pmg.custhelp.com/c...mwxPTEmcF9wYWdlPTE*&p_li=

Hetnet is dezelfde provider als planet, binnen 30 seconden had ik gevonden dat de vpi/vci 8,48 moest zijn, maar je moet het ook maar net weten ;)

i.i.g. succes, want ik vermoed dat het meer met Windows te maken heeft....
kuch, wie ben jij van SNT? >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Tripp op 12-01-2004 01:40 ]

specs

Verwijderd

beetje vreemd dat dat nergens op die hetnet-pagina staat.
ze zetten een A4'tje vol met instellingen maar dat staat er niet bij

• Mister I
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 20:14:
beetje vreemd dat dat nergens op die hetnet-pagina staat.
ze zetten een A4'tje vol met instellingen maar dat staat er niet bij
Ja dat vind ik ook vreemd, en dat de instellingen dan ook weer van planet hetzelfde zijn :?

Verwijderd

Mister I schreef op 08 januari 2004 @ 21:38:
[...]

Daar heb je gelijk in ;). But we are Tweakers :P.
Het moet toch kunnen werken :?
Wrom meer geld betalen dan nodig is :P
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?? En dan nog klagen dat het niet werkt. Die USB modems zijn echt crap, ik installeer weekelijks adsl-modems/routers en die usb dingen zijn echt ondingen. Vaak geen verbinding of opeens traag.. Als je ethernet neemt heeft dat modem altijd verbinding en het scheelt echt een hoop ellende.

Als je gewoon lekker wilt internetten, neem dan gewoon die 510 van alcatel. Je gaat er een paar jaar mee doen waarschijnlijk dus wat doe je moeilijk om die paar tientjes.

Verwijderd

Ik zag ook ergens staan dat SMC Crap is..... Het is prima spul, nog nooit last mee gehad. Alleen die USB dingen zijn ondingen!

• Mister I
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 20:35:
[...]

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?? En dan nog klagen dat het niet werkt. Die USB modems zijn echt crap, ik installeer weekelijks adsl-modems/routers en die usb dingen zijn echt ondingen. Vaak geen verbinding of opeens traag.. Als je ethernet neemt heeft dat modem altijd verbinding en het scheelt echt een hoop ellende.

Als je gewoon lekker wilt internetten, neem dan gewoon die 510 van alcatel. Je gaat er een paar jaar mee doen waarschijnlijk dus wat doe je moeilijk om die paar tientjes.
Nou het is waarschijnlijk voor een jaar, maar dat terzijde.
Ja, maar waarom worden die dingen dan nog verkocht als het zo slecht is :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 20:38:
Ik zag ook ergens staan dat SMC Crap is..... Het is prima spul, nog nooit last mee gehad. Alleen die USB dingen zijn ondingen!
ik was diegene die dat gezegd heeft, dat is mijn mening. maar ik zeg dat meestal niet zomaar.
ik heb eerst problemen gehad met een smc wireless lan usb,iets heel anders dan dit dus.
bij het opvragen van de netwerkinstellingen bevroor de pc. driver was precies volgens de handleiding geinstalleert en een collega had precies hetzelfde ervaren.
later problemen met een smc router , bij het terugbrengen bleek ik niet de enige die het apparaat terugbracht. nu deze adsl usb modem.

usb modems crap, bij mijn broer werkt adsl usb modem al een jaar zonder problemen, soms hebben usb problemen ook met de hardware te maken las ik bij Hetnet.
zo hebben bepaalde types van de VIA chipset problemen met de aansturing van de spanning richting usb poort volgens hun.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 19:25:
[...]

ik was diegene die dat gezegd heeft, dat is mijn mening. maar ik zeg dat meestal niet zomaar.
ik heb eerst problemen gehad met een smc wireless lan usb,iets heel anders dan dit dus.
bij het opvragen van de netwerkinstellingen bevroor de pc. driver was precies volgens de handleiding geinstalleert en een collega had precies hetzelfde ervaren.
later problemen met een smc router , bij het terugbrengen bleek ik niet de enige die het apparaat terugbracht. nu deze adsl usb modem.

usb modems crap, bij mijn broer werkt adsl usb modem al een jaar zonder problemen, soms hebben usb problemen ook met de hardware te maken las ik bij Hetnet.
zo hebben bepaalde types van de VIA chipset problemen met de aansturing van de spanning richting usb poort volgens hun.
Precies... bij je broer omdat het toevallig net de goede cobinatie chipset... modem heeft.

Ethernet modems werken gewoon een stuk beter, het modem hoeft ook niet elke keer als je je pc aanzet een verbinding op te bouwen...

Maar ja, anyway..... de topic starter schiet hier niet veel mee op.

• Mister I
  • Niet online
HET IS GELUKT!! :)
Ik heb de pc op nieuw geinstalleerd. En toen heb ik de modem geinstalleerd met een wan driver van de cd. Toen heb ik de stappen gevolgd die bij planet stonden uitgelegd. Vervolgens heb ik de dingen gecheckt die hier in het topic vermeld stonden en toen werkte het in 1 keer 8)7 O-)
Bedankt allemaal voor de reacts _/-\o_

• punica
  • Niet online

punica

Longtime Member

Gelukkig maar, lijkt het toch dat ik het bij het juiste eind had...

En Gekko...
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 19:23:
[...]
Een inbelverbinding aanmaken?? dit is adsl , de ppp verbinding die door het cd'tje wordt geinstalleerd is geen gewone inbelverbinding maar bevat bepaalde protocollen , bijv ip over atm of weet ik veel.
Ja, gewoon een inbelverbinding, alleen moeten de geavanceerde instellingen ervan aangepast worden....

• Bombonella
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 16:41

Bombonella

En als de Bom valt....

Ik zal mij maar nog even aansluiten bij de ellende die dat "scandinavische"-SMC USB modem oplevert.
een goede vriend van mij heeft namelijk al een tijdje zonnet-adsl-budget (via versatel loopt dat) en het modem in kwestie.
Nu was ik afgelopen maandag bij hem over de vloer en heb er ook maar eens een blik op geworpen.
Het modem lijkt prima geinstalleerd, de verbinding (384/128) wordt ook herkent als het modem contact probeerd te maken. Maar daar houdt het mee op!

Misschien dat iemand hier mij nog kan vertellen welke protocollen er bij dat zonnet-budget worden gebruikt?

Momenteel staat ingesteld IPoATM classical en g.lite.
bij zonnet-budget is het schijnbaar niet nodig om ergens een login/pass in te vullen, ppp-verbinding of zo iets :?

Verwijderd

Bombonella schreef op 11 februari 2004 @ 10:49:
Ik zal mij maar nog even aansluiten bij de ellende die dat "scandinavische"-SMC USB modem oplevert.
een goede vriend van mij heeft namelijk al een tijdje zonnet-adsl-budget (via versatel loopt dat) en het modem in kwestie.
Nu was ik afgelopen maandag bij hem over de vloer en heb er ook maar eens een blik op geworpen.
Het modem lijkt prima geinstalleerd, de verbinding (384/128) wordt ook herkent als het modem contact probeerd te maken. Maar daar houdt het mee op!

Misschien dat iemand hier mij nog kan vertellen welke protocollen er bij dat zonnet-budget worden gebruikt?

bij zonnet-budget is het schijnbaar niet nodig om ergens een login/pass in te vullen, ppp-verbinding of zo iets :?
Ik ben het een en ander gaan informeren en het blijkt dat lang niet alle modems compatible zijn met het versatel netwerk (zonnet).
ik adviseer je dan ook om het smc modem terug te brengen of aan iemand te verkopen die kpn adsl heeft want het gaat echt niet werken. het is zonde van je tijd
over het algemeen werkt het merk E-Tech goed samen met zonnet.
E-tech is te koop in de adsl-shop van zonnet op internet maar daar is het wat duurder, de winkel Computerland verkoopt veel E-Tech.
Als je lid wordt van Zonnet is het raadzaam er een modem bij te vragen en dus niet zelf gaan kopen.
Als je in een plaats woont waar adsl pas kort beschikbaar is kan het zijn dat je toch op het kpn netwerk wordt aangesloten, dat is belangrijk om te weten omdat je bij een router de vpi en vci moet invullen die bij kpn 8,48 is.
wanneer je een modem van de provider krijgt zijn deze vaak al voorgeconfigureerd met de juiste instellingen.

Verwijderd

Bombonella schreef op 11 februari 2004 @ 10:49:

gebruikersnaam en wachtwoord moeten wel worden ingevult,
protocol is pppoA vc mux vpi en vci 0 en 32 of 8 en 48 vc enabled = yes
gebruikersnaam= pietje@zonnet-budget en bijbehorende wachtwoord.
dat G-lite weet ik niet zeker wat dat moet zijn,
pppoa bridged kan ook, je krijgt dat het publieke adres rechtstreeks op je pc maar dan kun je je router maar voor 1 pc gebruiken.
als je maar geen pppoE selecteerd.
Pagina: 1