Goedendag here Tweakers,
Ik zit momenteel bij mijn broer de adsl te installeren, maar het lukt niet helemaal met installeren. Ik heb dus een vraagje
Hij heeft dus adsl van Het net besteld, maar zonder modem want dan kreeg hij 69 euro retour. We hebben dus een modem bij Mycom gehaald. De usb modem van SMC de SMC 7003-USB. We installeren de software van de modem. Dat gaat allemaal goed. We selecteren als driver de lan driver. Windows xp reboot dan en alle lampjes gaan goed branden.
. So far so good. Dan ga ik een vpn verbinding aanmaken. En dan gaat het mis. Ik krijg een fout dat de hostnaam niet gevonden kan worden. Ik begin nu alleen zelf te twijfelen of er wel een vpn verbinding aan gemaakt moet worden. Want ik las ook in topics dat het helemaal niet nodig was en dat er gewoon meteen verbinding gemaakt wordt via de modem. Want vanmorgen had ik ook adsl geinstalleerd met tiscali bij een klant. En dat ging allemaal goed. Maar dat ging via een wizard van Tiscali, waar ik halverwege kon instellen wat gebruikersnaam en wachtwoord is. En dan gaat het goed. Maar ik kan hier nergens vinden waar ik dat in de modem kan instellen. Ik ben denk ik een beetje in de war. En weet niet meer hoe ik het nou moet instellen. Dus ik heb net de helpdesk van Het Net gebeld, maar die zijn vanwege de feestdagen om 8 uur al dicht. Ook wat mij opvalt als je naar de configuratie gaat van de modem. Dus onderaan klikken op de 2 pijltjes van de modem, dat het beeld dan gaat flikkeren.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo en jullie me verder kunnen helpen
Thnx
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
Ik heb vanmiddag al op de search gezocht, maar geen mensen gevonden met dit probleem. Nu is het zoeken wat lastig, omdat we met een analoge lijn zitten en dus telefoontikken
. Ik ben vanavond nog wel zoeken naar een eventuele oplossing. Sluit dit topic plz niet, want het zou toch wel handig als het opgelost is en ik dus niet zo vaak hier ben om het probleem op te kunnen lossen en hij graag wilt internetten voor de feestdagen thnx
Ik zit momenteel bij mijn broer de adsl te installeren, maar het lukt niet helemaal met installeren. Ik heb dus een vraagje
Hij heeft dus adsl van Het net besteld, maar zonder modem want dan kreeg hij 69 euro retour. We hebben dus een modem bij Mycom gehaald. De usb modem van SMC de SMC 7003-USB. We installeren de software van de modem. Dat gaat allemaal goed. We selecteren als driver de lan driver. Windows xp reboot dan en alle lampjes gaan goed branden.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo en jullie me verder kunnen helpen
Thnx
Wat heb ik allemaal geprobeerd:
Ik heb vanmiddag al op de search gezocht, maar geen mensen gevonden met dit probleem. Nu is het zoeken wat lastig, omdat we met een analoge lijn zitten en dus telefoontikken
[ Voor 14% gewijzigd door Mister I op 23-12-2003 21:24 ]