Ik heb hier een Win98 PC die tijdens het booten gewoon uitvalt. Dit gebeurt ook in veilige modus. Is er bij Windows 98 eigenlijk een methode om Windows te herinstalleren zodanig dat je achteraf office en andere programma's niet opnieuw moet installeren. Of bestaat er soms een soort van automatische reparatie-functie die Win98 terug naar "fabrieks-instellingen" zet?
Je zult Office e.d. moeten herinstalleren vanwege registersleutels en dlls in de windows mappen. Anders kan het niet. Er zijn voor zover ik me herinner wel manieren om programma's op een dergelijke manier te installeren dat dat niet nodig is, maar dat zal jij niet gedaan hebben
Verwijderd
Nee, dat ging toen simpeler; gewoon de 98 cdrom erin doen en installen maar.
Daarna alle 'nieuwe' zooi weer verwijderen en klaar ben je.
Daarna alle 'nieuwe' zooi weer verwijderen en klaar ben je.
Je kunt Win98 gewoon over de oude installatie heen installeren, wellicht moet je bij een volledige versie (geen upgrade) even WIN.COM verwijderen (correct me if i'm wrong, lange tijd geleden
) ...
Dan wordt dus wel de oude registry etc. meegenomen, dus wellicht blijft je probleem bestaan.
Dan wordt dus wel de oude registry etc. meegenomen, dus wellicht blijft je probleem bestaan.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
In een diep en dondergrijs verleden heb ik dat soort problemen wel eens eerder gehad. Bij mij schoten alle partities en cdrom in compatabiliteitsmodus. Na heel erg veel moeite heb ik ze er op 1 of andere manier weer uitgekregen. Probleem was toen opgelost.WimB schreef op 23 december 2003 @ 21:18:
Ik heb hier een Win98 PC die tijdens het booten gewoon uitvalt. Dit gebeurt ook in veilige modus.
Misschien iemand meer informatie hierover? of zoeken via andere PC?
Dit lijkt op een probleem dat ik ook wel eens heb gezien, oorzaak:Swindle schreef op 23 december 2003 @ 21:26:
[...]
In een diep en dondergrijs verleden heb ik dat soort problemen wel eens eerder gehad. Bij mij schoten alle partities en cdrom in compatabiliteitsmodus. Na heel erg veel moeite heb ik ze er op 1 of andere manier weer uitgekregen. Probleem was toen opgelost.
Misschien iemand meer informatie hierover? of zoeken via andere PC?
Niet werkende of onjuiste IDE-controller drivers
Dan zie je de bekende uitroeptekens bij de Harddisk-controllers... Verwijderen van die drivers en herstarten wil soms helpen, maar meestal is een herinstallatie van Windows de snelste oplossing...
[back on topic]
Herinstalleren van Win98 kan inderdaad met de windows CD... de error 0138 zal verschijnen als je met een OEM CD installeert.
hernoem win.com naar bijvoorbeeld: win.old en de installatie gaat prima over de oude installatie heen.
Als ik maar een beetje kan computeren
Pagina: 1